Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Nieuwe speakerdraden trekken vanaf radio tot voorportier.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2013 om 17:41 #17256489
Goeie avond,
Ik ben vanmorgen bezig geweest met het inbouwen van een Composetje in me voorportieren van me Vectra B2.. Nu wilde ik vanaf me radio nieuwe speakerdraden trekken alleen stuite ik op een probleem..
Ik wilde de draden door de rubber heen te stoppen waar de draadboom je deur in gaat.. Doordat dat rubber zo strak om de draadboom heen zit kreeg ik hem er niet door heen.. Toen heb ik geprobeerd om door de rubber los te halen de draad land de rubber naar binnen te doen maar heel de draad zat er in maar binnen in de auto geen draad te vinden.. Heb ook al gekeken of ik wat zag als ik me vloerbedekking weg haalden maar geen resultaat… Waar blijft dat draad!?!?!?!
Iemand ervaring met nieuwe draden trekken??
Grtz Martijn
24 maart 2013 om 18:55 #18119511Komt uit boven de vloerbedekking. Als je de zekeringenkast volgt tegen de wand aan dan zit achter die rubberachtige mat het gat waar de kabelboom uit gaat naar de deur…
Greetz Emiel
24 maart 2013 om 19:11 #18119512Ok ga ik daar nog eens goed kijken..
De draad die me scheidingsfilter in gaat heb ik nu aangesloten op de oude speakerdraden van de orginele woofer die in me deur zat en dan 2 nieuwe draden uit me scheidingfilter door getrokken naar de nieuwe tweeter en woofer.. Weet jij toevallig of dit een probleem is?? Weet namelijk niet of er af fabriek ook al ergens een scheidingfiltertje zit??
Grtz
24 maart 2013 om 20:44 #18119513Zit er niet op nee…denk alleen wel dat je aardig wat vermogensverlies gaat krijgen. T draadje is volgens mij nog geen 0.75mm dus aardig dun. Ach t werkt hard genoeg hoor, heb t zelf ook een tijdje zo gebruikt. T voordeel van zo’n scheidingsfilter is juist dat ie alles zo deelt. Heb nu zelf nieuwe kabels getrokken door de gehele Vec, alles met 2.2mm dikte. Heb je “iets” minder verlies :jerry
26 maart 2013 om 13:58 #18119514Ja ze zijn inderdaad wel erg dun!.. Maar als het zo geen kwaad kan laat ik het even zoals het nu zit want in de toekomst komt er nog een 2de versterker bij en die laat ik de speakers in me deuren aansturen dus dan moeten er sowieso nieuwe draden getrokken worden..
Maar als ik het goed begrijp zitten er af fabriek dus geen filters tussen dus kan ik eigenlijk de tweetertjes die af fabriek in me voorportieren zaten heel simpel naar me achterportieren verhuizen en daar aansluiten op de zelfde draad als de boxen die daar al zitten.. Mits ik ze ff doorlus natuurlijk :D..
Dat zou namelijk wel ff ideaal zijn nu het budget het even niet toe laat om nog een composetje te kopen…
Heb trouwens Polk Momo mm6500 in me deuren gezet.. Het werd krap want de woofertjes zijn 7 cm diep :shock: Maar ze passen :P.. En wat een aanraders zijn dat zeg!!! Blijven in alle tonen mooi klinken hoe hard je ze ook zet… Dus kan eigenlijk niet wachten op een 2de versterker :wub … Zitten nu nog even gewoon op van die plastic ringen maar paps is op z’n werk aan het knutselen voor metalen of alluminium ringen dus kan er alleen nog maar op vooruit gaan…
26 maart 2013 om 17:19 #18119515Klinkt goed man…en dat alleen bij het lezen van de tekst :jerry
Enjoy your new sound, enneh….foto’s zijn altijd welkom :thumb
26 maart 2013 om 18:53 #18119516Foto’s komen dr aan… Als het straks allemaal weer ff uit elkaar ligt voor de nieuwe ringen en dergelijke maak ik ff een paar pics :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.