Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nieuwe sleutel astra g 2003
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2014 om 15:05 #17265643
Hoi, heb pas geleden een astra gekocht met 1 sleutel, maar ik ben bang als er iets gebeurd als ik mijn sleutel verliest dat ik dan niet meer in mijn wagen kan komen of nog erger niet meer kan starten :shock: wat kan ik het beste doen om er 1 bij te krijgen? gewoon naar de dealer gaan of kan ik dat zelf doen? ik zie dan ook de gekste verhalen in mijn ogen dan zoals een code op vragen, inlezen en nog meer :???: ie heeft hier meer kaas van gegeten?
groetjes Hennes.2 mei 2014 om 15:13 #18231891hey heb een x de sleutel van een twingo er in vergeten met de deur op slot en had er maar 1 ik heb toen de raam ingegooid haha
2 mei 2014 om 15:55 #18231892heb zelf m’n astra ook met één sleutel gekocht wat ik gedaan heb is een klap sleutel gekocht daar de sleutel baard van laten slijpen dan heb je al 2 sleutels.
Transponder op internet gekocht ongeveer €12,- transponder inclusief cv knoppen in klapsleutel gezet met de op-com me sleutel ingeleerd en klaar.
Moest alleen me sleutel code opvragen bij de dealer €32,- en met die code kan je de sleutel in leren.
2 mei 2014 om 19:21 #18231893kan het een eind begrijpen maar wat moet ik onder inclusief cv knoppen verstaan?
2 mei 2014 om 19:31 #18231894De knoppen die op je originele sleutel zitten om je deuren op afstand te openen, deze kan je eruit halen en deze heb ik in m’n klapsleutel gezet omdat ik deze altijd gebruik.
Nu heeft de ”originele” sleutel alleen geen knoppen meer, maar kan je er verder wel alles mee.
2 mei 2014 om 20:17 #18231895ik ga het even niet meer snappen, het is de bedoeling dat ik 2 complete sleutels ga krijgen 1 heb ik, maar nu nog die tweede, waaruit bestaat zo’n sleutel uit? ff kijken of ik er uit kan komen : uit een baard, een printplaatje, en een transponder, dat is toch dat kleine zwarte dingetje? en die zag ik bij aliexpress china weet alleen niet of het de goede is en of dat ie ook nog moet worden geprogrammeerd , en het printje zelf waar kan ik die krijgen?
op markplaats kon ik niks vinden ja alleen een ecu compleet en weet ook niet of het de goeie is.2 mei 2014 om 20:42 #18231896In je originele sleutel die je nu hebt zit een transponder een printplaat met twee knoppen voor je CV(open en dicht) en de sleutel baard zit eraan(wat je in het contact steekt)
Wat je dus nodig hebt is een transponder, printplaat voor de CV en een behuizing die daar omheen gaat, en een sleutel baard(geslepen of ongeslepen)
Het geen wat ik gedaan heb is: een klapsleutel gekocht(marktplaats o.i.d) mijn originele(complete) sleutel open gemaakt de transponder, en de printplaat voor de Cv eruit gehaald en dit allemaal in de klapsleutel gezet. en de baard van de klapsleutel laten slijpen deze kan ik nu dus gebruiken(omdat ik de oude al ingeleerde transponder heb over gezet.
Nu hou ik dus een lege originele sleutel over, hier heb ik alleen een transponder voor gekocht(ergens online) deze daarin gezet en ingeleerd met de op-com en kan ik dus nu ook gebruiken om te starten dus nu heb ik twee sleutels.
Alleen zit hier nu dus geen printplaat voor de CV in ( ga ik binnekort ook halen en inleren) is ook niet nodig want je kan de deuren ook gewoon openen met de sleutel,
Hoop dat het nu duidelijk is, en ja transponder is dat kleine zwarte dingetje.
2 mei 2014 om 20:52 #18231897ja nog even en ik ben er ;) die transponder kan ik die ergens bestellen en zijn die allemaal het zelfde? (zo lijkt het) en dat printplaatje waar haal ik die?
2 mei 2014 om 21:16 #18231898transponders zij verschillende types in staat bij welk bouwjaar en type etc.
printplaatje kan je denk ik wel origineel bestellen(hoofdprijs) of ebay etc, ik zelf haal hem bij een sloop o.i.d.
Ik heb deze toen besteld: http://www.wenmar.nl/transponders/455-opel-transponder-model-id40-t12-carbon.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 mei 2014 om 13:15 #18231899Ik heb nog wel een print plaatje liggen.
3 mei 2014 om 13:49 #182319005 mei 2014 om 19:09 #18231901Ik heb de transponder uit de orginele sleutel gehaald en op mijn stuurkolom gelijmd. Werkt perfect en ik kan nu ook mijn nagemaakte sleutel gebruiken.
7 mei 2014 om 14:39 #18231902ja dat zou ook kunnen, transponder er op lijmen, maar als ik zo denk dan kunnen ze als ze de juiste draadjes tegen elkaar houden zo je auto starten en er weg mee rijden??
Ja ik weet het ff niet moet morgen toch naar een garage en dan vraag ik eerst wat hij er van denk, een nieuwe zonder printplaat kost me zo al een 130 euro ongeveer dat zijn toch allemaal belachelijke prijzen voor een sleuteltje .7 mei 2014 om 14:56 #18231903Waarom zo moeilijk doen??
Koop een klapsleutel (€20,-) laat daarvan de baard slijpen(was bij mij gratis), koop een transponder voor(€12,-) ongeveer, vraag je immobiliser code aan (€32,-)
Dan inleren, wil ik ook voor je doen kost je niks. dan eventueel nog de printplaat voor je CV niet nieuw halen idd zijn niet te betalen gewoon van een sloop o.i.d voor een paar tientjes.
Ben je voor ongeveer €65,- klaar voor alleen een sleutel zonder CV en met CV iets meer.
Let op als je een carpass hebt staat daar de immobiliser code ook op scheelt je effe €32,-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.