Nieuwe schokdempers

Forumindex Forums Modellen Corsa Nieuwe schokdempers

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    chunx102

Hoi allemaal,

Zo…. na een flink drukke tijd te hebben met studie weer eens tijd gehad om met de auto te gaan knutselen. Ik heb zojuist een set oliedruk schokbrekers van BOLK binnen gekregen die ik had besteld. Tot mijn verbazing werden deze ‘ingeschoven’ geleverd in de doos……. maar normaal moeten ze tog juist terug veren als je ze omlaag duwd?
      Ik heb namelijk nog een oude liggen en die doet dat wel. Toen even een google zoektocht gedaan en zeiden sommigen dat deze olie geregelde op zn positie blijven (en dus niet terug veren). Maar je zou tog zeggen dat ze wel moeten? Want als ze een schok absorbeerd dan moet ie tog terug veren om de volgende schok te absorberen?

Sorry als het onduidelijk verhaal is, even verwarrend voor mij hoor, maar wat denken jullie? Hoort dat zo te zijn?

Kleine-Paul
      Deelnemer

Toevallig heb ik ze ook net besteld. Maar dan van KYB (wel zelfde site).

Dit lees ik op internet, zelf nog nooit iets met schokdempers gedaan ;)

Alle schokdempers zijn oliegevuld, sommigen ook nog eens gasgevuld.
        Zijn ze niet gasgevuld, dan kun je ze indrukken, en blijven ze ingedrukt als je ze loslaat.
        Gasgevulde keren weer terug.

robert_corsa

klopt. dan zijn ze dus goed.

bij gasvulling hoor je het vaak als een auto langsrijdt. bij in en uitveren hoor je dan een zuigens geluid.
          onze oude hyundai h100 (bedrijf) had dat o.a.

Kleine-Paul
          Deelnemer

Misschien wel interessant om te lezen. Uitgebreide uitleg over (de verschillende) dempers.

http://www1.learningbox.nl/uploads/leerstofCARR/cms001/2-5%20schokdempers.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

hdenisen

RC jak klopt

chunx102

Ha ok… duidelijk, dus mijn corsab b had gasgevuld erin liggen… ik wist niet dat deze zo ‘snel’ op de markt waren :O

Edit* Nog bedankt allemaal!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.