Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › nieuwe schijven, blokken en remklauwen voelt anders ?
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 april 2018om 23:39 door dappie.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2018 om 19:22 #18355026
Beste mensen,
Ik had last van een remklauw (linksachter) die bleef hangen dus heb de koe bij de horens gevat en tegelijkertijd alles wat met de achter remmen te maken heeft maar meteen vervangen ( dat wil zeggen schijven, blokken en remklauwen ).
De blokken en schijven van Bosch de remklauwen van het merk NTY (voor mij een onbekend merk ), geen remklauw meer die blijft hangen maar wel het gevoel dat ik mijn rempedaal dieper moet intrappen.
vrijdag linksachter vervangen en links achter ontlucht, vandaag rechtsachter vervangen en rechtsachter ontlucht.
Klopt het dat door vervanging van het hele spul het zo kan zijn dat je je rempedaal verder moet intrappen of heb ik een fout gemaakt en heb ik de boel niet goed ontlucht. ( voor mijn gevoel lijkt de auto minder snel te remmen, hij remt wel).
Had ik de voorremmen ook moeten ontluchten ??
ik hoor graag jullie meningen.
Tevens ben ik nieuwsgierig wat een beetje knap merk band is, je heb tegenwoordig zoveel merken.
En wat is een normale prijs voor een zomerband 215/55/r16, kan je voor 50 euro een knappe band hebben ? :dank-u:
Met vriendelijke groet Sonny
15 april 2018 om 12:08 #18355045Marson,
Ik kreeg te horen, kijk eens naar hankook banden, deze zouden goed uit de test komen (ja hoor hankook Dacht ik) ik
Toch maar eens kijken, en tot mn verbazing is het geen slechte band (hankook ventus prime2 225/50/17) tot nu toe ben ik er
Echt tevreden over, ik rij er nu ongeveer een jaar mee, en de prijs was rond de 400euro ongeveer, zoek er maar eens naar.
Vriendelijke,gr,jac.
21 april 2018 om 07:54 #18355242Remmen afgelopen maandag voor de tweede keer ontlucht, voelt nu weer als vertrouwd aan, vermoedelijk de eerste keer toch nog iets te vroeg gestopt met ontluchten.
Dappie ik ben tevens even gaan kijken naar de banden van het merk Hankook, ik kreeg ook nog de tip van Opeltje17 wat betreft het merk Falken, 1 van deze 2 merken zal het vermoedelijk wel worden.
Alleen nog even kijken of het 205/55/R16 wordt of 215/55/R16 wellicht speelt de loadindex hierbij een rol want ik wil niet onder de fabriek specificatie gaan zitten tenslotte rijd ik toch meerdere keren per jaar met de caravan er achter.
waardoor de kogeldruk dan toch ook gaat meetellen.
21 april 2018 om 23:39 #18355264Normaal bij fabrieks af zit er bij mij 215 breed onder maar dat schijnt een moeilijke maat te zijn, en werd
225 aan geraden, dat is ff breder en hangt dan wat over de velg heen zo dat je niet meteen je velg beschadigd.
je kunt ook eens kijken naar reviews van deze banden op Google bij voor beeld, wat ze doen bij nat en droog weer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.