Nieuwe remschijven + blokken = bij zacht remmen lawaai

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe remschijven + blokken = bij zacht remmen lawaai

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    T-Bone84

Eind december heb ik de remschijven (en uiteraard de blokken) van de Astra G laten vervangen. De schijven waren inmiddels echt af.
      Nu zitten er nieuwe schijven onder, zijn netjes ingereden en de auto remt ook goed (net met APK slechts 1% verschil tussen links en rechts).

Alleen… wanneer je zacht remt maakt het geheel een irritant geluid. Het is alleen erg moeilijk uit te leggen en het is daarna ook niet altijd zo. In 90% van de gevallen hoor je bij zacht remmen dat geluid wel, in 10% van de gevallen niet.

Maar hoe leg je een geluid uit, ik heb het proberen op te nemen maar de microfoon van de telefoon neemt teveel ander geluid mee. Het is geen gepiep, maar een soort sjingsjingsjing. Bij zacht remmen is natuurlijk het contact remschijf – remblok minder dan wanneer je de rem stevig intrapt en draait de schijf wat makkelijker door, maar dat lawaai heb ik nog nooit gehad bij langzaam remmen, totdat ik dus dit nieuwe setje erop heb gekregen.

De boel zou inmiddels naar 3 maand wel goed op elkaar ingesleten moeten zijn, we zijn ook zo`n 4000 tot 5000km verder.

Iemand enig idee, ondanks dat het verhaal wat vaag is? Het zijn de remschijven voor, achter zitten trommels.

Dolby
      Deelnemer

Je moet eerst even gaan testen of het van de voorremmen af komt of mogelijk toch van de achterkant. Ik heb toevallig ook een vervelende piep geluid regelmatig.
        Toen dacht ik ook dat het geluid van de voorkant kwam. Maar na controle komt het piep geluid toch van de achterkant. Dus eerst even uitsluiten waar het geluid echt vandaan komt. ;)

Je kunt het mogelijk het beste testen om de band los te halen en daarna even de remschijf te draaien en zo te kijken of het geluid wel van voor komt. Zo sluit je per kant
        uit van welke kant het geluid komt.

Succes ermee. Ik ga het ook aankomend weekend even nakijken. Word er ook niet goed van het gepiep. En bij mij is het ook niet altijd maar wel heel regelmatig.
        IK heb zelf een Zafira A.

T-Bone84

We hebben al wel de achterkant gecontroleerd, daar komt het geluid niet weg. Komt echt van voor. De garage bied wel aan op alles weer geheel los te halen, maar ja ze hebben ook al even alleen het wiel eraf gehaald aan beide kanten, maar konden daarmee niets ontdekken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.