Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › nieuwe remmen/remschijven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2009 om 19:05 #17210992
Mijn remblokjes (voor) en/of remschijven zijn aan vervanging toe.
Ik kwam b.v dit setje tegen:
setje tijgerremmenIk bespaar echter liever niet op veiligheidsonderdelen.
Weten jullie of er verschil is tussen verschillende fabrikanten en/of welke ik het best kan kiezen?28 juli 2009 om 20:12 #17504557Er zal altijd wel wat verschil in zitten m.b.t. kwaliteit van de remmen tussen verschillende fabrikanten.
Zelf heb ik bremo schijven en remblokjes.30 juli 2009 om 23:12 #175045581 tip, bespaar niet op je remmem..
in de advertentie staat wel zo leuk 45% korting, maar dan zullen ze waarschijnlijk ook maar voor 55% procent functioneren :swear31 juli 2009 om 09:27 #17504559Dat is inderdaad een goede tip, liever iets meer betalen en zeker weten dat je auto stopt, dan dat je zit te twijvelen.
Zoals je zelf aangeeft, je bespaard liever niet, dus of naar de dealer of een kwaliteits schijf/blokje van een onderdelen boer (bijv. van het merk Bremo).Het nadeel meestal van goedkopere schijven/blokjes (zooi) is dat ze koud redelijk tot goed presteren maar als ze warm worden trap je er doorheen/remmen ze niet tot slecht.
31 juli 2009 om 10:41 #17504560origineel gepost door Powercorsa
Het nadeel meestal van goedkopere schijven/blokjes (zooi) is dat ze koud redelijk tot goed presteren maar als ze warm worden trap je er doorheen/remmen ze niet tot slecht.Ligt er denk ik ook aan hoe extreem je op je rem gaat staan ;)
Ik zou, als je toch dat zwikkie moet vervangen, voor de remmerij van een 2 liter gaan. Is je remkracht ook nog eens stukken beter! king:
31 juli 2009 om 19:12 #17504561Bij wat extremer rijgedrag hoort ook wel wat harder remgedrag :vertag
Zo ver het mogelijk is bij mijn 1.4 dan :cry:cryZet niet voor niets zooi tussen haakjes, er zullen vast wel goedkopere schijven/blokjes zijn die hiervan minder tot geen last van hebben. Maar ik heb zelf geen zin om dit te gaan uitproberen, dus ik koop in een keer goed spul waarvan ik weet dat het goed functioneert. Ik wil het niet mee maken dat het mis gaat :thumbup
2 ltr remmen zijn leuk, maar dan moeten je velgen wel groot genoeg zijn (min 14 inch), de eerste keer zit je zowat met je neus op het stuur :o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.