Nieuwe remmen voor Corsa C GSi

Forumindex Forums Modellen Corsa Nieuwe remmen voor Corsa C GSi

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    MisterGSi
    Deelnemer

hey jongens,
      er zitten bij mij nieuwe remmen aan te komen. nu wil ik meteen wat mooiere remmen nemen :D

heeft iemand een advies voor me?
      ze moeten geventileerd zijn, maar nu weet ik niet wat beter is, gegroefd of geboord…
      had ergens begrepen dat gegroefd sneller scheuren….

heb niet super veel geld ervoor, weet ook niet wat ik me moet voorstellen wat het kost zoiets.

Bij M-tech hebben ze deze voor een gsi: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=516&mid=85
      moet ik daar ook dan nog andere klauwen voor hebben?

greetz bas

Fearless
      Deelnemer

Kijk eens bij Duparts naar de Zimmermann remschijven….

Mooi spul voor goed geld, niet zo duur als m-tech is met remmenspul.

Ik had per ongeluk de verkeerde schijven besteld, kon gewoon retour en kreeg netjes een nieuwe set weer terug:wors

Anoniem

Ik heb zelf ook geperforeerde Zimmermanns op mijn vectra. Ben er ook zeker over te spreken. Heb ze in combinatie met ferodo blokken. Heb alleen wel eens een paar keer gehoord dat geperforeerde/geboorde schijven bij de gaten willen gaan uitscheuren. Maar hier heb ik zelf nog nooit ervaring mee gehad. Ook willen remmen met sleuven of gaten wel eens herrie gaan maken in combinatie met goedkope remblokken.

Heb zelf gehad:

Brembo Max gegroefde schijven met Greenstuff remblokken
          Zimmermann geperforeerde schijven met ferodo remblokken

Was over beide zeer te spreken, geen rare fratsen of herrie.

Vipertjegts

origineel gepost door MisterGSi
            had ergens begrepen dat gegroefd sneller scheuren….

Nope, geboorde schijven zouden sneller kunnen scheuren!

MisterGSi
            Deelnemer

thnx.

@fearless
              : ik heb ff gekeken op duparts en kom daar dan nog uit op 149 euro. voor de voorschijven.

@mart
              : hoe bevielen de greenstuffblokken? werkt het echt goed wat ze zeggen?

greetz

Lex
              Deelnemer

mintex remblokken schijnen goed te zijn;bekend in de U.K.
                heb ook green stuff gehad,vind het het geld niet waard.
                zit nu ebc ultimax remblokken bij mij op,is denk ik de standaard blokken die ebc maakt en dus geen green stuff en kost 1/3 van de prijs ook.

http://cgi.ebay.co.uk/CORSA-C-GSI-SRI-TD-DRILLED-GROOVED-BRAKE-DISC-FRONT-/330349109863?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM

wessaa
                Deelnemer

greenstuff is echt troep!! ik heb al bij meerdere auto`s gezien waar normaal mee werd gereden en geremd dat de blokken van greenstuff toch de remschijven opvreten en krom laten trekken ..

ik ga persoonlijk toch liever voor orginele gefentileerde schijven met ferrodo blokken! rijd ik al jarenlang met verschillende auto`s mee, en het bevalt me meer dan prima!

en bij mij onder de corsa zitten ze ook , ookal heb ik dan maar een 1.2 zoals je weet, maar het remt echt ACHTERLIJK hard :jerry

Anoniem

origineel gepost door MisterGSi
                    thnx.

@fearless
                    : ik heb ff gekeken op duparts en kom daar dan nog uit op 149 euro. voor de voorschijven.

@mart
                    : hoe bevielen de greenstuffblokken? werkt het echt goed wat ze zeggen?

greetz

Zimmermanns zijn opzich nog best prijzige schijven hoor. Tenminste ik was ook bijna 200 euro kwijt voor een setje geperforeerde schijven.

Ik moet zeggen dat greenstuffs prima zijn hoor! Voordeel is dat ze bijna geen remstof geven en bijna niks slijten. Maar ze zijn wel kneitershard! Maarja voor iets meer geld heb je ook ferodo’s en die zijn nog weer beter.

Raad je trouwens wel af om geperforeerde/gegroefde schijven met originele blokken te nemen, want ze vreten je blokken helemaal op.

MisterGSi
                    Deelnemer

oke. ik zal volgende week eens goed kijken. eerst nog ff sevenum en ardenne en dan heb ik weer tijd :D

ik was in ieder geval wel al van plan om dan meteen andere blokken te nemen, thanks voor het advies ;)

greetz

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.