Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › nieuwe remleiding. Nu remdruk weg.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2014 om 20:01 #17268858
Hallo Opelvrienden,
Ik heb bij mijn Meriva de remleiding naar de achteras laten vervangen (waren rot). Ook heb ik de schijven en blokken laten vervangen.
Nu is het probleem dat als ik op mijn rempedaal trap, ik het pedaal heel diep moet indrukken voordat hij begint te remmen. Ook remt hij scheef (deed hij eerst niet) en is de vertraging minder. Een kennis van mij zei dat het moeilijk zou zijn om de hele remleiding te ontluchten zonder vacuumpomp. Dit heeft mijn monteur dus wel gedaan.
Als ik het pedaal een paar keer intrap krijg ik wel druk, maar zakt het pedaal langzaam weg.
Hoe zit dit nu? Ik moet dagelijks met de auto rijden, maar zit nu niet meer ontspannen achter het stuur.
Graag een mogelijke oplossing?
Andre
31 oktober 2014 om 20:07 #18259310Dan zit er dus nog lucht in het systeem. Of hij lekt ergens.
Dit moet je ZSM oplossen!!!
Het is te doen, op de ouderwetse manier ontluchten. Maar het mooiste is natuurlijk met een speciaal vulapparaat waarmee het systeem op druk gezet word.
Ik zou morgen eens een garage in de buurt op bellen of ze dat even voor je willen doen.
Als de ontluchtingsnippels op de remmerij gangbaar zijn is dat met zo’n apparaat nog geen 10 minuten werk….31 oktober 2014 om 20:27 #18259311Morgen maar eens langs een garage. Ik moet niet hebben dat ik op mijn rem trap en er helemaal niets meer gebeurd.
1 november 2014 om 09:44 #18259312Ben net bij Kwikfit geweest. De rechter achterremklauw doet niet of nauwelijks mee. Dus dat word weer sleutelen….
Als je de handrem aandraait zit er geen druk achter. Links wel. Ik weet dus nog niet of er voldoende olie naar de rechterkant gaat. Dat gaan we nu uitzoeken. De monteur verwacht dat het probleem in de klauw zelf zit. Dus gaat die uit mekaar om schoon te maken en na te kijken.Wat hij precies gedaan heeft: Hij heeft geprobeerd de klauw te ontluchten. Dit wilde niet goed lukken. Er kwam wel remolie uit de nippel, maar niet veel (nippel verstopt?) en geen druk. De handrem kun je normaal met een ringsleutel bedienen om te zien of er druk op staat. Hier komt dus helemaal geen druk op. Zou het echt alleen aan de nippel liggen?
Ik hoop dat iemand me meer zekerheid kan geven.
1 november 2014 om 12:11 #18259313Zou even naar een garage gaan waar ze wel technische kennis hebben. Kwikshit zijn prutsers..
Wel genoeg vloeistof in beide kamers van het potje?1 november 2014 om 17:07 #18259314Nippel of remslang verstopt.
3 november 2014 om 12:32 #18259315Zojuist de rechter remklauw vervangen voor een exemplaar van de sloop. Met montage viel het me al gelijk op dat de handrem het al deed, voordat ik de remleiding aan had gesloten. Dit was niet het geval bij mijn oude klauw, dus was al een verbetering.
Iets in de oude klauw is schijnbaar kapot geweest, want na ontluchten (wat prima ging) rem de sloopklauw als een nieuwe. Het probleem is dus opgelost. Kosten vielen mee. (elke euro is me momenteel teveel, maar dit was nog wel op te brengen. €30 euro bij Renkens in Overloon).
Nu nog even terug voor de APK en dan kan ik weer genieten van mijn heerlijk auto’tje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.