Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › nieuwe radio met navi in vectra b2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2012 om 09:52 #17238253
hallo allemaal,
ik heb een vraagje over een radio in een vecb2 uit 2002
ik wil daar de radio van vervangen door eentje met het liefst naviNCDR 1100 / 1500
met een CID
en DVB-T
iemand idee hoe ik dat kan aanlopen en of het te doen is..
tuurlijk moet ik eerst de boel aanschaffen, maar is het dan plug en play of moet er meer worden gedaan?groeten
jelmer
8 april 2012 om 10:28 #17884991Is niet plug and play hoor moet je best wat dingetjes voor doen.
1 je stekker die normaal in je vec aanwezig is moet je vervangen of een verloop zoeken hiervoor (wat niet zo makkelijk te vinden is)
2je hebt de grijze stekker nodig van een vec met bc als je die reeds zitten hebt is het al een stuk eenvoudiger maar toch nog enkele kleine aanpassingen wat betreft kabels en aansluitingen.Daarnaast heb je ook de rgb kabel nodig vind je best vaak op ebay terug om je kleurenscherm aan te sluiten .
Of je moest echt mazzel hebben en de hele set kunnen op de kop tikken met alle bijhorende kabels maar die kans is heel erg klein heel weinig vecjes b zo van de band gerold.
Wat betreft de zoektocht naar de shermen en navi kosten die ook redelijk wat en dan moet je het geluk hebben dat ze nog eens vrijgegeven zijn als je ze appart koopt.
Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen doen maar die kosten aardig wat.Cid scherm voor de vec zelf vinden zal een hele klus voor je worden zijn echt heel zeldzaam en hierdoor ook best prijzig (reken snel voor een origineel scherm rond de 300 a 400 euro) je kan ook eentje uit bv een omega gebruiken mits aanpassingen dan aan je tellerbehuizing of het bakje van het scherm (heb ik ook zo gedaan )
die vind je goedkoper maar zitten ook snel rond de 120 a 170.Wat betreft de navi ncdr 1100 of 1500 vind je ze vaak tegen redelijke prijzen maar vaak zijn ze niet vrijgegeven dus kost het je nadien ook wel iets meer (65 extra ongeveer om ze vrij te schakelen)
Mvg Blue
8 april 2012 om 15:28 #17884992thnx!! hier heb ik wat aan!
maar ik begrijp dat jij ook een kleurenscherm in je vec hebt zitten? die uit een omega komt?
hoe heb je dat precies gedaan? en heb je er misschien wat foto’s van?
bc heb ik, mijne komt uit 2002 en is het laatste model met full options
behalve elektrische ramen achter :cry scheelt dat ik altijd voorin zit :Dik ben reuze benieuwd hoe het bij jou zit
groeten Jelmer
8 april 2012 om 18:07 #17884993Jep zit er eentje in van een omega bij mij heb ik het bakje van het scherm wat voor aangepast (stukjes uit weggevlijld) zodat die mooi op zen plaats kwam te zitten.
Foto’s moet ik echt es beginnen maken ervan maar vaak te weinig tijd en als ik dan es naar de werkplak ben vergeet ik meestal men fototoestel.
Momenteel denk ik dat echt alles wat op de vec kon zitten er nu wel opzit bij me.mijne was standaard een limited edition 2000 dus velgjes bc automatische airco en wat klein prul.
Nu heb ik echt alles denk ik
navi
zetelverwarming
electrische ramen achter
automatische lichten (bij het starten van de wagen met de module)
electrisch klappende spiegels
interieur van een engelse srx (recaro voorzetels dus)
cruise control
en dat is het dacht ik . (enige groot probleem is dat de wagen grotendeels in de verbouwing staat waar ik maar niet toe geraak wegens het nog bouwen van zen stalplaatsje 12 m op 6 )groeten Frederik
8 april 2012 om 20:29 #17884994oke daz idd een hele lijst!
maar navi? jij hebt dus een ncdr 1100 of 1500 erin?
en die zetelverwarming die was al voorbereid?
en dan de spiegels hoe heb je die klapbaar gemaakt?nou mocht je een keer in de gelegenheid zijn om foto’s te maken dan graag, want ik ben echt benieuwd!
kan ik mooi wat ideeën opdoen! en je automatische lichten heb je met een coming leaving home module gedaan?
of met een andere..groeten! fijne paasen btw!!
jelmer
8 april 2012 om 20:36 #17884995ik heb het ook gedaan . . . een kleine impressie van de klus
viewtopic.php?f=6&t=116542&p=1539296
en over die DVB-T . . . die radio’s zijn van 2001 :vertag
dan zul je zelf een VGA kabel op je CID moeten solderen en zelf printplaten gaan solderen e.d.
wel echt heel veel werk.8 april 2012 om 21:07 #17884996maar ik heb ook een vectra b2 hè dus dat solderen met die printplaten hoeft dan niet
dan kan ik jouw beschrijving volgen..denk ik..? :thumb
8 april 2012 om 21:08 #17884997en wat die DVB-T betreft dan laat ik die helemaal wel ffies achter wegen
ik ga eerst eens kijken of ik een NCDR 1100 dan wel 1500 kan vinden en een CID
daz al lastig genoeg denk ik9 april 2012 om 08:01 #17884998inderdaad. ik heb ook een tijd lang gezocht naar een soortgelijke oplossing maar heb uiteindelijk gewoon een aftermarket klapscherm erin gezet. dvb-t, navigatie, video in en rearview camera, en klaar voor nog geen 300 euro. CID zou leuk zijn, maar dit is uiteindelijk toch leuker vind ik, zeker qua $$$ :)
9 april 2012 om 08:07 #17884999okeej, maar welk merk scherm heb jij erin?
feit wil ook dat ik nog een cd/dvd/navi dubbeldin heb liggen uit me vec c die ik gehad heb, met achteruitrijcamera
maar die is niet zo 123 ingebouwd… ;)en jij hebt ook dvb-t dus op je radio?
heb je foto’s?
gr
9 april 2012 om 09:02 #17885000is chinese no-name elektronica :)
maar een 2-din gaat bij jou toch niet passe/n? hier staat die van mij viewtopic.php?f=6&t=156629&start=2759 april 2012 om 09:03 #17885001Wel als je het pasmaakt, er zijn er meer geweest welke een Dubbeldin hebben pas gemaakt in een Vectra-B..
Willem
9 april 2012 om 10:11 #17885002Werkt zoiets ook zonder de extra kabels van de CDX?
9 april 2012 om 10:46 #17885003@Opel_Vectra_GTS wrote:
oke daz idd een hele lijst!
en dan de spiegels hoe heb je die klapbaar gemaakt?nou mocht je een keer in de gelegenheid zijn om foto’s te maken dan graag, want ik ben echt benieuwd!
kan ik mooi wat ideeën opdoen! en je automatische lichten heb je met een coming leaving home module gedaan?
jelmer
Hoi Jelmer
Zetelverwarming was inderdaad al voorbereid alsook de achterste electrische ruiten
De spiegels klapbaar maken heb ik gewoon de spiegels aangekocht en voor de rest de kabelboom gemaakt die erbij nodig was en de bijhorende module( is alvast makkelijker te maken dan de volledige xenon besturing van de vectra die heb ik ook in tijd gemaakt voor de mijne).
De module voor de lampen van mij is de originele van opel zelf die gaan dus direct aan bij het starten van de wagen dus niet afhankelijk van weersinvloeden.De navi is bij mij de ncdr 1100 maar je kan die in feite omprogrameren naar een 1500 als je dit wilt.
vind je trouwens vaak op ebay (co.uk dan ) en heel soms bij de sloopCid schermen vind je wel vaak maar de meeste kennen de prijzen hiervan heel goed dus je moet geluk hebben.
Ik heb de mijne na ongeveer een jaartje zoeken gevonden via een duits sloopbedrijf die dacht dat het een gewone boordcomp was, ik wist beter aan de hand van de bijgegeven nummer en heb die voor een belachelijk lage prijs op de kop kunnen tikken. Dacht iets van een 60 euro en die werkte perfect.Zelf heb ik een 2 de Cid liggen maar die is defect schermpje is kapot en de inductor zit er niet meer op en die vind ik ook niet.
dubbeldin in de vectra is wel mogelijk om te doen moet je eigenlijk wel enkele dingen voor aanpassen zoals je verwarmingsmodule verplaatsen en werken aan de achterkant van je kachelhuis maar is best wel te doen (ben zelf ook bezig met 2 enkele dins boven elkaar in te bouwen voor de betere geluidskwaliteit van de radio en mp3 de navi laat ik dan via een aux in werken op de andere.
groeten Frederik
9 april 2012 om 10:59 #17885004@Klopper wrote:
Werkt zoiets ook zonder de extra kabels van de CDX?
cdx of niet heeft er niks mee te maken
als je een ccrt700 radio hebt, heb je kans dat het redelijk eenvoudig te realiseren is aangezien die al een 36p isostekker hebben.
anders moet je een verloop stekker maken van 26 polig naar 36 polig.@bluedevil wrote:
@Opel_Vectra_GTS wrote:
oke daz idd een hele lijst!
jelmer
Hoi Jelmer
Zetelverwarming was inderdaad al voorbereid alsook de achterste electrische ruiten
De spiegels klapbaar maken heb ik gewoon de spiegels aangekocht en voor de rest de kabelboom gemaakt die erbij nodig was en de bijhorende module( is alvast makkelijker te maken dan de volledige xenon besturing van de vectra die heb ik ook in tijd gemaakt voor de mijne).
De module voor de lampen van mij is de originele van opel zelf die gaan dus direct aan bij het starten van de wagen dus niet afhankelijk van weersinvloeden.De navi is bij mij de ncdr 1100 maar je kan die in feite omprogrameren naar een 1500 als je dit wilt.
vind je trouwens vaak op ebay (co.uk dan ) en heel soms bij de sloopCid schermen vind je wel vaak maar de meeste kennen de prijzen hiervan heel goed dus je moet geluk hebben.
Ik heb de mijne na ongeveer een jaartje zoeken gevonden via een duits sloopbedrijf die dacht dat het een gewone boordcomp was, ik wist beter aan de hand van de bijgegeven nummer en heb die voor een belachelijk lage prijs op de kop kunnen tikken. Dacht iets van een 60 euro en die werkte perfect.Zelf heb ik een 2 de Cid liggen maar die is defect schermpje is kapot en de inductor zit er niet meer op en die vind ik ook niet.
dubbeldin in de vectra is wel mogelijk om te doen moet je eigenlijk wel enkele dingen voor aanpassen zoals je verwarmingsmodule verplaatsen en werken aan de achterkant van je kachelhuis maar is best wel te doen (ben zelf ook bezig met 2 enkele dins boven elkaar in te bouwen voor de betere geluidskwaliteit van de radio en mp3 de navi laat ik dan via een aux in werken op de andere.
groeten Frederik
Het verschil tussen een NCDR1100 en NCDR1500 is dat de 1500 over telefonie beschikt.
Echter kun je daarmee alleen op KPN of Vodafone bellen aangezien dat ding alleen op 900mhz draait.ik heb aan mijn NCDR1100 een parrot hangen, zodat ik via bluetooth kan bellen.
vind ik veel makkelijker.9 april 2012 om 11:26 #17885005@wim-v6 wrote:
Wel als je het pasmaakt, er zijn er meer geweest welke een Dubbeldin hebben pas gemaakt in een Vectra-B..
Willem
heej willem zijn er misschien ook foto’s?
ik heb echt zitten zoeken maar vind zo niks duidelijks..ik zit alleen wel met me ECC knoppen onder me radio, die verplaats ik niet zomaar denk ik, heb al gekeken of hij voor de middelste luchtroosters past, maar dat wordt ook moeilijk, gezien de diepte van mijn 2din radio..
ik blijf oplossingen zoeken wie weet lukt het!
groeten jelmer
9 april 2012 om 11:30 #17885006http://imageshack.us/photo/my-images/119/dsc00128am9.jpg/#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze heeft alleen een handbediende kachel en geen ECC ?
9 april 2012 om 11:45 #17885007nee kijk dat ziet er goed uit, maar die van mij heeft dus en die bekerhouders er nog in zitten en ecc..
dus dat wordt heel krap en ik heb een vast frontje om het scherm zitten in de vorm van vec c radio…thnx anyway for the pic! :kewlpics
9 april 2012 om 12:08 #17885008ECC is makkelijker verplaatsen als kabels, dan zal je hooguit de draden hoeven verlengen, terwijl je met hanbedeinde kachel met de lengte van de bedienings kabels zit te klooien..
willem
9 april 2012 om 19:45 #17885009bij ecc moet je zelf de kabels niet uitlengen kan je best verplaatsen hoor enkel moet je het harnas losmaken in je dasch zodat je makkelijker lager kan met je bekabeling.
bij handbediende heb je wel iets meer werk maar is zeker te doen hoor moet je enkel zorgen da de bedienkabels niet geklemt raken of in een te korte bocht komen te staan.
bij beide versie’s moet je wel werken aan de midden console en de unit van de verwarming om die hierin te krijgen.
alsook aan de behuizing van het kacheldeel (zit een stuk op die +- 4 cm vooruitsteekt en die eigenlijk diende om de 1 din radio op hoogte te blijven houden die moet dus weg)
en dan heb je vrij spel om alles te monteren.groeten Frederik
10 april 2012 om 10:38 #17885010thnx! ik ga er mee aan de slag! foto’s volgen nog!
10 april 2012 om 20:56 #17885011@Opel_Vectra_GTS wrote:
thnx! ik ga er mee aan de slag! foto’s volgen nog!
wat ga je doen precies? ruimte maken voor dubbeldin? succes iig!
14 april 2012 om 18:09 #17885012nou weer ffies bezig geweest vandaag, heb de radio erin zitten en ECC verplaatst.
nu alleen de afwerking nog de stuurwielbediening overzetten
GPS aansluiten en achteruitrijcamera aansluitenthnx voor the advice allemaal over die ECC draden etc!
14 april 2012 om 18:24 #17885013Uniek en zeer geslaagd!
Succes
14 april 2012 om 19:56 #17885014@sander2.5v6 wrote:
Uniek en zeer geslaagd!
Succes
Ben het met me naamgenoot eens :thumb
Ziet er echt top uit …
Ben benieuwd als het straks afgewerkt is … -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.