Nieuwe radio in Zafira A 2002, kan dit?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Nieuwe radio in Zafira A 2002, kan dit?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    De Vos

Goedenavond,

Na zojuist een Opel Zafira A te hebben aangeschaft vroeg ik mij het volgende af:

Kan in deze auto een radio met klapscherm ingebouwd worden? ik heb niet erg veel verstand van auto’s, dus leek mij het een goed idee even de kenners te raadplegen. Indien dit wel mogelijk is, adviezen en suggesties welke radio met klapscherm?
      Ook lees ik iets van 1 Din en 2Din… wat houdt dit in?

Gr. De Vos

De Vos

Nog even een domme vraag erbij: is die radio in de Zafira een standaardmaat of een speciale maat? Als ik deze zelf in wil bouwen, waar moet ik dan op letten?

rinus747
        Deelnemer

Effe iets over de oude radio

Als het een VCO/Philips 400 is (was ooit standaard voor de Zafira), met een goede draaiknop (rubber aanvoelende knop met mooi klick-gevoel), die nog goed is dan geef ik er nog 10 euro voor (als je minder dan 10km van Almelo woont)

Mijn radio werkt nog goed…maar de knop wordt langzaam gammel.

De Vos

@rinus747 wrote:

Effe iets over de oude radio

Als het een VCO/Philips 400 is (was ooit standaard voor de Zafira), met een goede draaiknop (rubber aanvoelende knop met mooi klick-gevoel), die nog goed is dan geef ik er nog 10 euro voor (als je minder dan 10km van Almelo woont)

Mijn radio werkt nog goed…maar de knop wordt langzaam gammel.

Sorry, ik woon in Velp, naast Arnhem.

rinus747
            Deelnemer

Dat is wel een eindje weg inderdaad

Als je eens een lange ritje wilt maken, om onderweg je nieuwe radio uit te proberen, mag je hem ook komen brengen ;)

quatsch

Dit kan prima, in de zafira A gaat een standaard formaat 1din radio in.
                Het is soms een beetje geklooi om de oude er uit te halen (als je niet de correcte gereedschap hebt)… maar het is te doen

Wat betreft de stuurknop begin ik mij ook dingen af te vragen. Die van mijn vader (een CCR600) was de volumeknop half stuk … deed helemaal niet wat je er aan draaide. Ik heb hem toen de oude CCR400 van mijn astra gegeven (de cd wisselaar doet het toch voor geen meter). En daar doet nu ook de draaiknop het niet meer van?. Terwijl dit in mijn astra wel altijd goed gefunctioneerd heeft.
                De knoppen op de stuurbediening doen het wel gewoon goed. ergens een kortsluiting?

joop1970
                Deelnemer

@rinus: Laat je hem toch versturen?

Om de radio uit te bouwen moet je 2 speciale beugels hebben ( of 4 spijkers). Even de kleine inbus boutjes uit de 4 gaatjes voorop draaien en je kan de beugels.spijkers erin steken.

martin58

zit ie er al in?
                    geen problemen ondervonden met je boordcomputer? :ass

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.