nieuwe oude olie.

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    deziggy

kreeg laatst enkele busje olie kado van een buurman, maar aangezien die al twintig jaar geen auto meer heeft vermoed ik dat de busjes dus wel wat leeftijd hebben.
      is dat nog aan te raden om te gebruiken?
      de olie zal wel nog goed zijn die is tenslotte al een paar duizend jaar oud maar zijn er “dopes” die hun kwaliteit met de jaren verliezen ?

mugenpower

Geen idee maar je kan het altijd nog gebruiken als ‘spoel’ olie net als die techno meuk van de action.

noci
        Deelnemer

Als ze lucht dicht verpakt zijn, kan het weinig kwaad maar als ze open zijn geweest zou ik hem niet gebruiken, ja voor spoel olie is het goed zat !

Goofy44

@mugenpower wrote:

Geen idee maar je kan het altijd nog gebruiken als ‘spoel’ olie net als die techno meuk van de action.

Nou op die meuk van de action heeft mijn Swift anders wel 3 jaar probleem loos op gereeden en toch een kleine 20.000km/jaar dus zo slecht zal het niet zijn :D :D

mugenpower

Swiftjes zijn ook onverslijtbaar. Die had zelfs die 60.000km nog op zonnebloemolie in het carter volgehouden :afro

variant
              Deelnemer

Echt slechte olie bestaat niet meer ,,,

Ook hier AC tion olie , al jaren naar volle tevredenheid ,, !

gr

mugenpower

Al die jaren onderzoek en ontwikkelingskosten moeten ook ergens van betaald worden. Setje H&R veren kost net zoveel als een compleet onderstel van Vmax of dat andere mer Streetpower (?). Dat is ook niet zonder reden. Ieder is vrij om te kiezen maar ik betaal graag wat meer voor kwaliteit.

deziggy

heb al twee auto’s stukgereden met goedkope olie, mijn senatorA2 turbodiesel en een golf 2 diesel, bij beide had ik op den duur geen of weinig oliedruk op stationair….
                    sindsdien alleen nog kwaliteit in mijn motor !

variant
                    Deelnemer

Dat zal wel aan de staat van die motoren hebben gelegen of aan een zware rechtervoet …
                      Zodra je begint met 16 kleppentechniek , turbo,s , ja dan word het een ander verhaal .
                      Onze ouwe cih,s doen het er prima op …
                      Betaal jij je maar lekker blauw aan die dure olie , dat is gelukkig jou keuze. :jerry

gr

kiyamizio

met kwaliteit olie leven de dopes ff langer. me de AC tion olie zou ik gewoon om de 5000 verversen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.