Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › NIEUWE / oude koppeling slipt niet meer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2010 om 15:17 #17225011
Hallo,
Afgelopen week de koppeling compleet laten vervangen bij mijn Zafira A OPC
Dit i.v.m. een druklager wat piepte bij wegrijden.
Nu is de komplete set vervangen door een komplete set van Luk.
Dus drukgroep, koppelingsplaat , en druklager de koppeling voelt weer lekker licht aan.
Het over en terug schakelen gaat ook goed, maar als je in de 4 of 5 rijdt met 2000 toeren of 2500 toeren en je geeft dan volgas dan slipt de koppeling even door.
De toerenteller slaat dan van bv. 3000 toeren door naar 4000 toeren terwijl je niet harder gaat
Wat zou dit kunnen zijn, volgens de garage kan het niet verkeerd gemonteerd worden.Mvg,
OPCer
21 augustus 2010 om 16:33 #17716236rij er eens een tijdje mee op het gemak, een nieuwe koppeling moet je altijd wat inrijden!
21 augustus 2010 om 17:55 #17716237inrijden? en dan zou die niet meer slippen…….
sterretjes kun je beetpakken want is koud vuur.
in een nieuwe auto zit een nieuwe koppeling…deze slipt echt niet.
21 augustus 2010 om 18:41 #17716238orginele koppeling begon bij mij ook slippen in zijn 4 ,5 en 6. en op een gegeven moment valt er niet mee te rijden, heb er een zwaardere uitvoering in laten zetten orgineel was niet sterk genoeg in mijn geval. maar als je opc nog standaard vermogen heeft ,mag dit natuurlijk niet gebeuren.
suc6 met het oplossen hiervan.
greetz
Marcel
21 augustus 2010 om 18:58 #17716239De auto is volgens mij wel gechipt al weet ik niet door wie en hoe veel vermogen.
Maar de koppeling die er uit komt was een originele luk koppeling met een GM embleem er op.
Dus gewoon standaard en deze slipte niet door.21 augustus 2010 om 19:03 #17716240hebben ze wel het vettige laagje er af gehaald.
bij mijn nieuwe koppeling was deze erg vet en hebben ze het schoongemaakt, misschien komt het hier door dat hij slipt,
21 augustus 2010 om 20:36 #17716241Oude vliegwiel misschien verbrand geweest en niet afgedraaid/vervangen?
21 augustus 2010 om 21:28 #17716242origineel gepost door martijn b.
inrijden? en dan zou die niet meer slippen…….sterretjes kun je beetpakken want is koud vuur.
in een nieuwe auto zit een nieuwe koppeling…deze slipt echt niet.
een nieuwe amberjage rij je best wat in, heb het vroeger ook eens gehad met een ford escort rs2000, had er ook een nieuwe set ingeplaatst, en die slipte ook bij veel gas geven, had er dan een tijdje mee op het gemak gereden en daarna niets meer van gemerkt.
21 augustus 2010 om 21:31 #17716243AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmmm koppleing die je in moet rijden:o
slipt die in 1e 2e versnelling dan niet door????
want dan komt het er meer opaan
ik zou terug gaan en niet eerder
weer weggaan voor het probleem opgelost wasnee sorry ik had de koppeling zelf vervangen
jij moet terug gaan;)
21 augustus 2010 om 22:33 #17716244Ja, lijkt me niet meer dan normaal dat ze het oplossen. Wat ik zelf ook vreemd vind dat ie het alleen in de 4e en 5e versnelling heeft?
22 augustus 2010 om 00:54 #17716245in de 1 en 2 belast je de koppeling veel minder als in de hogere versnellingen. Je bouwt in de hogere versnellingen ook meestal pas echt goed turbodruk op, in de lagere versnellingenm moet je dan al opschakelen.;)
Koppeling inrijden gaat echt nergens over. Het enigste dat ik zou willen geloven is dat er vettige vingers opstaan oid van de montage maar dat zou met een paar keer koppelen ook weg moeten zijn.:wtf
22 augustus 2010 om 07:27 #17716246Dat je koppeling nu een stuk lichter aanvoelt, komt denk ik omdat de drukgroep een stuk lichter is.
Ik denk dat ze een te lichte koppeling hebben gemonteerd.
Mijn koppeling piepte ook en heb deze vervangen door een complete sportkoppeling van sachs.
Die is een stuk sterker als origineel en dat voel je ook aan de koppelingspedaal.
Belachelijk dat de garage je zo afscheept.22 augustus 2010 om 09:30 #17716247Ik moet er wel even bij vertellen dat ik de koppelingset zelf gekocht heb en aan de garage heb gegeven.
IK heb het artikel nummer opgezocht op de Hbase, waar eigenlijk iedereen mee werkt.
Het betreft toch een Luk koppeling die origineel ook gemonteerd word.
IK heb al gekenen of het een koppeling zou kunnen zijn van een normale zafira of astra, maar deze hebben een kleinere diameter.
Tja wat nu?Mvg,
OPCer
22 augustus 2010 om 09:37 #17716248bij eds vragen ze eerst uit welk jaar je auto is voordat te gaan chippen. Dit in verband met de gemonteerde koppeling. De oude kan makkelijk 400 nm (tot 2004) aan en een nieuwere gaan ze niet verder mee dan 360 nm. Deze kan veel minder hebben. Wellicht zit het daarin.
even de tekst van eds gepakt..
Eine UMSCHALTUNG von ca. 192/200 PS im normalen Fahrmodus auf den Power-Modus, ist auf Kundenwunsch möglich
– Maximales Drehmoment ca. 394 Nm, bis Mj.2004 möglichOptional: Drehmomentreduzierte Version (ca.360 Nm) um ein Durchrutschen der Serienkupplung für Fahrzeuge ab Mj.2004 zu vermeiden (Die Montage einer SPORTKUPPLUNG wird von uns ab Mj.2004 empfohlen!)
22 augustus 2010 om 10:30 #17716249bij sommige wagens staat het zelf in het boekje dat je de koppeling moet inrijden(150-200km), kijk eens op google ja zal er wel wat van vinden:)
het kan idd wel zijn dat de koppeling te licht is.
maar vind het proberen waard om er eventjes er mee op het gemak te rijden, blijft hij dan nog slippen dan zou ik er mee trg gaan.
22 augustus 2010 om 10:35 #17716250vriend van mij had het ook, slipte door, terwijl de koppeling nieuw was, paar weken later in eens geen last meer van..
22 augustus 2010 om 16:55 #17716251Ik heb laatst hier gelezen dat de koppelingsplaat én de druk groep van het zelfde merk (moeten) zijn, anders kan je ook problemen krijgen. Was een opel, weet alleen niet welk type
22 augustus 2010 om 17:17 #17716252origineel gepost door martijn b.
bij eds vragen ze eerst uit welk jaar je auto is voordat te gaan chippen. Dit in verband met de gemonteerde koppeling. De oude kan makkelijk 400 nm (tot 2004) aan en een nieuwere gaan ze niet verder mee dan 360 nm. Deze kan veel minder hebben. Wellicht zit het daarin.even de tekst van eds gepakt..
Eine UMSCHALTUNG von ca. 192/200 PS im normalen Fahrmodus auf den Power-Modus, ist auf Kundenwunsch möglich
– Maximales Drehmoment ca. 394 Nm, bis Mj.2004 möglichOptional: Drehmomentreduzierte Version (ca.360 Nm) um ein Durchrutschen der Serienkupplung für Fahrzeuge ab Mj.2004 zu vermeiden (Die Montage einer SPORTKUPPLUNG wird von uns ab Mj.2004 empfohlen!)
Ik geloof niet dat er in 2004 andere koppelingen gebruikt zijn.
Ze geven nml. maar 1 set op voor de opc zafira en astra, zelf sde zafira 192pk en 200 pk zou de zelfde set moeten zijn.
Maar hoe kom ik er nu achter of er voor 200
4 sterkere koppelingen gebruikt zijn?
Mvg,
OPCer23 augustus 2010 om 18:33 #17716253Vandaag nog even getest.
Koppeling slipt alleen door bij vol gas geven in de 4 en 5 versnelling tussen de 2500 en 3500 toeren.
Dus als het koppel maximaal is.
Dit is natuurlijk weer zwaar ………………23 augustus 2010 om 20:47 #17716254als eds dit zegt is het waar….
5 september 2010 om 07:47 #17716255en hoe gaat het nu?
5 september 2010 om 10:36 #17716256Het gaat niet goed, de koppeling slipt nu ook al in de 3 bij vol gas.
Moet ik nu op zoek naar een sportkoppeling?
Wat is er te koop in sportkoppeling en welk prijzen worden daarvoor gerekend?
Ik heb liever geen racekoppeling ivm comfort.Mvg,
OPCer
5 september 2010 om 11:39 #17716257hoi ik heb een koppeling bij mtech vandaan, deze bevalt me zeer goed, heb alleen ff probleempje gehad met de starterkrans ervan maar dat is opgelost,
koppeling is anders maar went wel, heb 2 astra’s H en merk nu eigenlijk weinig verschil. pakt wel sneller op met zo’n lichtvliegwiel.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=400015&hid=&lhid=&lvid=&mid=141
Is vast ook wel iets te krijgen voor je zafira A.
suc6
Marcel
7 september 2010 om 20:55 #17716258is je auto gechipt… Zo ja waar? En heb je een sport knop? De meeste tuners zetten gratis de software terug. Eerst maar eens kijken wat ie doet bij normaal vermogen. Eds heeft een fase 1 met minder koppel.
8 september 2010 om 05:56 #17716259De auto is volgens mij wel gechipt,aar ik weet niet door wie ofwat.
Koppeling slipt nu ook al in de 3 bij maximaal koppel.
Ik overweeg nu om de oude originele koppeling te laten terug monteren.
Deze slipte niet en was comfortabel.mvg,
OPCer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.