Nieuwe Opel Monza Concept op IAA!

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Nieuwe Opel Monza Concept op IAA!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 107)
  • Auteur
    peter777
    Deelnemer

Nice! Ook goed nieuws voor alle oude monza’s :) Betekend dat die waarde een beetje in de lift zal gaan.

Anoniem

Ook al is het voorlopig een studiemodel.
        Voor de naam Opel Monza is het een goede ‘herintreder’ in de auto-maatschappij.
        Veel jongeren weten het al niet meer, koppelen de ‘oude’ Monza snel aan de Manta.
        Het zou daarom goed zijn, om de stand, waar dan de Nieuwe Opel Monza staat opgesteld in Frankurt,
        op te fleuren met een paar mooie Monza oldies.

Op een paar jongeren na vervalt deze oldie-bolide’s nu toe aan de oudere generatie,
        met een leeftijd vanaf de 30-40’s, zou ik bijna durven te zeggen,
        deze generatie hebben of krijgen een echte band met deze in de verdrukking geraakte model. :wors

Verdrukking, omdat er eigenlijk niet zoveel zijn gemaakt en er ook niet meer zijn.
        Opel heeft toendertijd verkeerd getimed of pech gehad met het uitbrengen van de
        Opel Monza. Door de slechte economie, duurdere benzine,
        en de opkomst van de veel goedkopere en zuinige ‘Jappen’ stagneerde de verkopen bij dit soort grotere bolides. :(

De Monza’s zaten toendertijd al in het duurdere auto segment van Opel
        en werden deze bolides verkocht aan meestal 40-50gers in de ‘upper class’ van de maatschappij.

Waarschijnlijk met dit nieuwe studiemodel van de Opel Monza
        gaat Opel een iets jongere generatie aanspreken.
        Deze ‘big-money’ generatie moet gaan bepalen en laten zien of er een toekomst is voor de nieuwe Opel Monza.
        Duitsland is de grote markt, daar ligt de economie nog niet zo plat als in Nederland,
        die hebben ongeveer 10 jaren geleden de beruchte bezuinigingen al doorgevoerd,
        mensen hebben daar nu iets meer te besteden, dus daar zal de Nieuwe Monza zeker gaan scoren,
        maar of de rest van het zwalkende [pl]Europa op deze Monza,
        waar een stevige prijskaartje aan gehangen wordt, een toekomst zal hebben, dat zal moeten blijken. :hmmz

Voor de oude Monza’s een enorme opsteker, voor de nieuwe Monza’s is het afwachten,
        want ook nu heerst de vraag, wordt er wederom verkeerd getimed door Opel,
        of is de automarkt in Europa nu wel klaar om deze nieuwe bolide in haar armen te nemen ??
        Vandaar is het goed om te weten dat het voorlopig om een studiemodel gaat. :wors

Voorlopig is het halleluya, voor Opel, en in zekere zin voor de Opel Monza liefhebbers.
        De PR en Media doen er een schepje bovenop, door spyshots vrij te geven van het nieuwe model,
        niet dat er veel te zien is op de foto’s, maar voorlopig staat autoland Duitsland
        te trillen op haar grondvesten met de nieuwe en verassende ‘nieuwkomer’ Opel Monza :jerry

RISL
        Moderator

@Andre_Ede wrote:

Direct maar met de Monza (stiekem de Insignia Coupé ?) het DTM van 2014 in :-)

Prima idee!
          Ik zou het schitterend vinden als Opel zich weer in de internationale autosport gaat mengen.

Anoniem

Mooi geschreven Ron. Je hebt je roeping misgelopen. Je had columnist moeten worden.

Om over de nieuwe ontwikkelingen te horen betreffende dit vooralsnog studiemodel van de Monza doet mij deugt.
            Voor een Monzaliefhebber kan de nieuwe Monza oude tijden en herinneringen doen herleven.

Alleen de het feit dat de naam “Monza”mogelijk hergebruikt gaat worden binnen de opel-range is al een enorme opsteker voor het oude model, Als de lijnen van het nieuwe model, nou ook nog zeer herkenbare punten gaan krijgen van het oude model is het helemaal werelds.

Ben erg benieuwd naar de volledige lijnen en plannen van dit voorlopige studiemodel,.

rinus de boer

Ben het hier helemaal mee eens. Opel heeft toch een hele tijd geen echt spannende modellen meer gemaakt en ook wat missers (economisch gezien dan) in de afgelopen jaren. De Insignia, de Cascada, en niet te vergeten de Astra GTC/OPC zijn wel mooie modellen. De Adam is op dit moment niet aan te slepen, maar ik verdenk de auto er toch van, dat deze op den duur te trend gevoelig zal blijken te zijn.

Dat de naam Manta en Monza weer her-gebruikt gaat worden, is voor mij als auto liefhebber, alleen maar mooi. Historie blijft zo in leven, en kriigt een nieuwe reincarnatie.

Van mij mogen beide modellen gelijk in productie. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk ver buiten nmijn budget vallen, maar dat maakt niet uit. Hopelijk zullen ze voor het daadwerkelijke productiemodel niet al te veel compromissen sluiten que uiterlijk en techniek.

Jigsaw
              Deelnemer

Ik ben voornamelijk geinterresseerd in het platform waarop deze gebaseerd gaat worden. Ik hoop eigenlijk op een geheel zelf ontwikkeld platform, maar grote kans dat deze gebaseerd is op de insignia. In dat geval zal het denk ik een voorwielaangedreven wagen worden. Een geheel nieuwe wagen met een oude naam dus. Ik zie liever gewoon weer een achterwielaangedreven wagen.

Ik laat me verrassen :thumb

Opel_Bjorn
                Deelnemer

Anoniem

:thumb heeft wel kenmerken van de oude. Benieuwd naar de kont, zijn hier al foto’s van?

Anoniem

Deze front lijkt veel op de spyshots fotos, bedankt Bjorn :thumb

Jigsaw
                      Deelnemer

*vingers gekruist* hopend op RWD en lijn6 :D

Anoniem

Vorige week sloten we af met een illustratie van de Opel Monza Concept. Uit betrouwbare bron hadden we niet alleen vernomen dat het apparaat op de IAA in Frankfurt in levenden lijve te zien zou zijn, maar ook dat de illustratie de definitieve auto zeer dicht benadert. De achterwielaandrijver zou in z’n sterkste vorm een 3,6-liter V6 onder de kap krijgen. Vandaag gunnen onze oosterburen ons een eerste blik in de keuken van de Monza!

Niemand minder dan Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO van Opel is in de fotostudio naast de concept-car gezet. Veel meer dan het neusje van de auto kunnen we nog niet zien, maar het lijkt erop dat de illustratie die wij vrijdag plaatsen behoorlijk dicht in de buurt kwam. Opel bevestigt dat de Monza zal debuteren op de IAA in Frankfurt, die van 12 tot en met 22 september wordt gehouden. Volgens Neumann is de Monza een studiemodel dat tekenend is voor de toekomstige generatie Opels.

Opel schrijft dat de Monza ‘efficiënt gebruik maakt van materialen’, bovendien zou hij over ‘een bijzondere aandrijflijn beschikken’ en op het gebied van connectiviteit zou-ie eveneens hoge ogen moeten gooien. Details over deze aandrijflijn en unieke features blijven ons nog even onthouden. Wel meldt Opel dat het design van de Monza een doorontwikkeling is van de huidige designtaal, waarvan we ongetwijfeld elementen gaan terugzien op toekomstige modellen. Voorlopig zullen we het even met deze twee afbeeldingen en een stukje mooie praat moeten doen. In de aanloop naar de IAA verwachten we meer informatie over de Monza binnen te krijgen.

bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/23988/opel-monza-concept-mag-naar-buiten?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+autoweek%2Fall+%28AutoWeek.nl%29

Anoniem

RWD :thumb

rinus de boer

Opel gaat beslist voor de Monza shoppen voor techniek en motoren binnen de eigen magazijnen, en misschien ook wel GM. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de auto een eigen platform krijgt van wege de super hoge ontwikkelkosten van zo’n platform. En dan zelfs nog voor een niche model.

Maar hopelijk krijgt de auto can het publiek zulke goede reacties, dat Opel de auto wel in productie moet gaan nemen. :thumb

Andre_Ede

Blijkbaar is het voor Opel een HOT Monza inmiddels ook een youtube filmpje over de auto en zijn voorgangers.

[youtube:1cpxc32u]http://www.youtube.com/watch?v=sx6_921nEZ8[/youtube:1cpxc32u]

RISL
                                Moderator

Je ziet inderdaad op vele autosites artikelen verschijnen.
                                  Ben benieuwd of dat deze “Insignia Coupé” daadwerkelijk ‘Monza’ gaat heten.

Andre_Ede

Heb ik mijn twijfels over, gebeurt niet heel vaak dat proto type namen terug komen in serie modellen.

Anoniem

Gaaf filmpje

Monza B :D

Andre_Ede

Ja en ook weer even een blik in de kelders van Opel.

RISL
                                        Moderator

@Andre_Ede wrote:

Heb ik mijn twijfels over, gebeurt niet heel vaak dat proto type namen terug komen in serie modellen.

Laatste tijd komt het wel vaker voor dat de conceptnaam blijft: Insignia, GTC, Mokka, Cascada, Signum, is allemaal doorgekomen vanaf het moment dat het persbericht verscheen dat die auto/conceptauto zo zou gaan heten.
                                          Alleen de Adam dan recent niet.

Andre_Ede

Heb je deels gelijk in alleen zijn die niet allemaal als concept geweest op een show.
                                            De Mokka, en de Cascada zijn direct als nieuw model in de markt gezet en niet eerst als een concept bekend gemaakt.

De GTC is er nooit gekomen, dat was een proto op basis van de Insignia in 2007.

RISL
                                            Moderator

Klopt, maar de naam GTC is wel gekomen op de Astra.

En de Cascada en Mokka hebben wel vanaf het eerste persbericht hun naam gehouden (dat bedoelde ik hierboven eigenlijk).
                                              Kan me trouwens ook wel voorstellen als deze wagen Insignia GTC gaat heten ofzo, net als dat de Astra GTC de sportief gelijnde driedeurs is.

Anoniem

Dat wordt dus alleen sleutelen op de brug, want ik krijg de motorkap niet open,
                                                zie ook geen naden in het filmpje, of de motor wordt onderhoudsvrij afgeleverd :mrgreen:

En waar ze de buitenspiegels verstopt hebben, is me ook een raadsel. :shock:

De presentatie van Opel Monza 2013 wordt zo naar een raadselachtige mistery verheven :jerry

Andre_Ede

De naam Astra GTC was er al ruim voor de GTC proto :-)

{flauwekul mode aan}
                                                  Spiegels is zo 2013, dat worden camera’s en een screen in het dashboard. :D

Motorkap kan niet meer open, tegen de tijd dat de Monza B komt zijn de motoren van Opel 100% betrouwbaar en hoeven ze er nooit meer bij te kunnen :D :shock:
                                                  {flauwekul mode uit}

rinus de boer

Een concept hoef niet te kunnen rijden, dus er hoeft geen motor in te liggen. Dus ook geen motorkap :D Het is alleen om te laten zien, welke kant een merk op wil. En of er genoeg positieve reacties zijn van het publiek voor het model.

RISL
                                                    Moderator

@rinus de boer wrote:

Een concept hoef niet te kunnen rijden, dus er hoeft geen motor in te liggen. Dus ook geen motorkap :D Het is alleen om te laten zien, welke kant een merk op wil. En of er genoeg positieve reacties zijn van het publiek voor het model.

Hmm, er zijn genoeg concepts die wel rijden of zelfs racen (Mazda Furai, Alpine Concept).

@ André, dan zit ik fout, ik dacht dat de naam GTC eerst in de conceptwagens voorkwam.

Spiegels, koplampen en velgen zijn de dingen die altijd veranderd worden als een wagen van concept naar productiestadium gaat.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 107)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.