Nieuwe oldtimerregeling

Forumindex Forums Modellen Manta Nieuwe oldtimerregeling

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • #17942889
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Kan je hem ook niet meer exporteren heh??

      #17942890
      Sandra.
        Lid sinds:
        31 January 2011

        @Vinci wrote:

        Kan je hem ook niet meer exporteren heh??

        Exporteren gaat denk ik wel ?! én we zouden eventueel nog aan papieren kunnen komen als we via import werken …
        Maar daar hebben we nog geen tijd voor gehad …

        #17942891
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Haha wat een discussie! Iedereen heeft wel n punt. Maar Ik ben het met ghanz eens. Gebruiken die regeling!! genoeg ouwe benzen in t buitenland. En onderhoud doe ik zelf. Onderdelen zat. Dus kost me niks extras. Als die benz na 2 jaar zover uit elkaar gevallen is dat ik de hele bodem er opnieuw in moet lassen gaat ie in de verkoop of in onderdelen.
          En dan kom je aan de kern van een groot twist punt van veel liefhebbers van oldtimers. maar dan vraag ik ALTYD: waar zijn dan op dat moment die liefhebberds met hun grote bakkes die hem dan van de sloop redden als ie al maaaaaaaaanden te koop is?? Het antoord is dan bijna altyd: nergens.. of ze hebben er geen 5 tientjes voor over. Altyd hetzelfde. Je kan hier in wel duuzend topic lezen hoe mensen met hun auto leuren tot ie toch maar naar de sloop gaat omdat aaaaaal die liefhebbers opeens toch niet zoveel interesse hebben.
          Verder heeft vinci wel een punt dat autos die altijd in nederland betaald hebben voorrang zouden mogen hebben. Maar is niet te regelen natuurlijk.. bouwjaar is bouwjaar. Ergens moet een grens gesteld worden. Maar die neppe nieuwe wegenbelastingvrije autos die net zo zuinig rijden als mn passat tdi uit 94 moeten ze allemaal extra belasten wegens zinloosheid..

          #17942892
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Nou dat snap ik wel, de liefhebbers hebben meestal alleen interesse in iets wat nog een beetje knap is, wat nog bruikbaar is op z’n minst, maar liefst iets wat net zo veel liefde heeft gehad als ze er zelf in steken. Logisch gevolg van als je er zelf niks meer in ziet, ziet een ander dat meestal ook niet meer….

            #17942893
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              of nog niet eens fantsoenlijk de ruimte om aan eigen auto te sleutelen
              laat staan een restauratieproject er bij te nemen
              sleutelruimte is gewoon duur, en dat heb je toch echt wel nodig
              ik denk dat er veel mensen net zo zitten als ik
              de wil is er wel maar kunnen het niet vanwege ruimtegebrek
              maar ook daar wordt aan gewerkt :D

              #17942894
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                @trashmetal wrote:

                of nog niet eens fantsoenlijk de ruimte om aan eigen auto te sleutelen
                laat staan een restauratieproject er bij te nemen
                sleutelruimte is gewoon duur, en dat heb je toch echt wel nodig
                ik denk dat er veel mensen net zo zitten als ik
                de wil is er wel maar kunnen het niet vanwege ruimtegebrek
                maar ook daar wordt aan gewerkt :D

                dat er zoveel ruimte gebrek is, mag de staat blij om wezen, wij natuurlijk wat minder, maar toch.

                stel er was sleutelruimte zat, en je kon en mocht alles mooi voor het huis aan de doorgaande weg doen…

                tja dan waren er nog meer ouwe barrels in dit belasting paradijs geweest.

                nee, doe mij maar griekenland, die betalen tenminste 0 aan belasting

                :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

                #17942895
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  @Ghanz wrote:

                  @trashmetal wrote:

                  of nog niet eens fantsoenlijk de ruimte om aan eigen auto te sleutelen
                  laat staan een restauratieproject er bij te nemen
                  sleutelruimte is gewoon duur, en dat heb je toch echt wel nodig
                  ik denk dat er veel mensen net zo zitten als ik
                  de wil is er wel maar kunnen het niet vanwege ruimtegebrek
                  maar ook daar wordt aan gewerkt :D

                  dat er zoveel ruimte gebrek is, mag de staat blij om wezen, wij natuurlijk wat minder, maar toch.

                  stel er was sleutelruimte zat, en je kon en mocht alles mooi voor het huis aan de doorgaande weg doen…

                  tja dan waren er nog meer ouwe barrels in dit belasting paradijs geweest.

                  nee, doe mij maar griekenland, die betalen tenminste 0 aan belasting

                  :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

                  ehm….. klopt die belasting wordt ook door ons betaald :jerry :puke

                  #17942896
                  OpelChristiaan
                    Lid sinds:
                    30 September 2011

                    wat een geklets over een oldtimer regeling.

                    De enige juiste manier zou zijn; je auto voldoet pas aan de oldtimer regeling ( belastingvrij ), als hij 30 jaar of ouder is, als je hem als tweede auto op je naam hebt staan, en als je er maximaal 5000 km per jaar mee rijd. Als je hier niet aan voldoet moet je gewoon wegenbelasting betalen. Het zou de regering sieren als ze dezelfde voorwaarden toepassen voor de auto’s die nu al wegenbelasting vrij zijn, maar nog geen dertig jaar oud.

                    Groetjes,

                    Christiaan

                    #17942897
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      pfff max 5000 is wel erg weinig he.

                      ik ga straks elke dag in de oldy…en doe er een ander bij naast voor als de oldy wat mankeerdt.

                      Rijden zal die, had het maar geen auto moeten worden.

                      #17942898
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Als je niet van geklets houd wat doe je dan op een forum? :jerry

                        Je hebt ook wel weer een punt hoor, maar dan maak je het wel weer een erg rijkeluispeeltje…. En die hebben dan weer helemaal geen baat bij extra voordeel. En we weten allemaal dat een auto er alleen maar beter van wordt als er mee gereden wordt….

                        #17942899
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          @Vinci wrote:

                          Als je niet van geklets houd wat doe je dan op een forum? :jerry

                          Je hebt ook wel weer een punt hoor, maar dan maak je het wel weer een erg rijkeluispeeltje…. En die hebben dan weer helemaal geen baat bij extra voordeel. En we weten allemaal dat een auto er alleen maar beter van wordt als er mee gereden wordt….

                          :wors

                          AMEN

                          duidelijk zat vinci !!! :thumb

                          #17942900
                          OpelChristiaan
                            Lid sinds:
                            30 September 2011

                            wil je zeggen dat een oldtimer voor dagelijks gebruik goedkoop is?
                            Ik ben enkele jaren in het bezit geweest van 3 manta’s. Twee manta’s gebruikte ik voor woon- werk verkeer. En de derde, de beste heb ik niet dagelijks gebruikt. Op een gegeven moment heb ik de twee manta’s die ik voor woon- werk verkeer gebruikte weg gedaan. Ik bleef maar sleutelen of lassen, er was altijd wel wat. Ik heb een honda civic gekocht van 5 jaar oud. Deze was nog te betalen. Met de honda was het gewoon instappen en rijden. Ieder jaar keuren en een beurt, voor de rest geen gesleutel. Hij gebruikte ook nog eens veel minder brandstof. Deze auto heb ik na vijf jaar nog redelijk kunnen verkopen. Als ik nu terug kijk heb ik in die vijf jaar veel minder kosten gehad, dan ik met die twee manta’s had. Ook al had ik die derde manta er nog bij. De manta was op dat moment nog niet wegenbelasting vrij. In de winter schorste ik de manta altijd. Omdat ik hem als tweede auto had kon ik ook een oldtimerverzekering afsluiten. Dat kost maar euro 100,-.

                            Kortom volgens mij is het goedkoper om een goedkoop en zuinig alternatief naast de manta te rijden. Dan de manta voor dagelijks gebruik in te zetten. Dus het verhaal van rijkeluispeeltje gaat er bij mij niet in.
                            Natuurlijk heb je een auto om er in te rijden, daar is hij tenslotte voor gemaakt. Ik vind het ook geen probleem om zo af en toe dwars van een rotonde af te komen. Echter in winter probeer ik hem zo veel mogelijk binnen te houden. Ik wil toch zo lang mogelijk van mijn hobby genieten. En mijn hobby is, lekker sturen in de manta.
                            Ik vind dat de mensen die de auto in de zomer en winter dagelijks gebruiken gewoon wegenbelasting kunnen betalen. Volgens mij is hun hoofddoel om goedkoop te rijden, en niet om oude auto’s in ere te houden.
                            Ik moet wel zeggen dat ik het stiekem wel leuk vind als ik een oldtimer ziet rijden ook al is het winter.

                            groetjes,

                            Christiaan

                            #17942901
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              @OpelChristiaan wrote:

                              wil je zeggen dat een oldtimer voor dagelijks gebruik goedkoop is?
                              Ik ben enkele jaren in het bezit geweest van 3 manta’s. Twee manta’s gebruikte ik voor woon- werk verkeer. En de derde, de beste heb ik niet dagelijks gebruikt. Op een gegeven moment heb ik de twee manta’s die ik voor woon- werk verkeer gebruikte weg gedaan. Ik bleef maar sleutelen of lassen, er was altijd wel wat. Ik heb een honda civic gekocht van 5 jaar oud. Deze was nog te betalen. Met de honda was het gewoon instappen en rijden. Ieder jaar keuren en een beurt, voor de rest geen gesleutel. Hij gebruikte ook nog eens veel minder brandstof. Deze auto heb ik na vijf jaar nog redelijk kunnen verkopen. Als ik nu terug kijk heb ik in die vijf jaar veel minder kosten gehad, dan ik met die twee manta’s had. Ook al had ik die derde manta er nog bij. De manta was op dat moment nog niet wegenbelasting vrij. In de winter schorste ik de manta altijd. Omdat ik hem als tweede auto had kon ik ook een oldtimerverzekering afsluiten. Dat kost maar euro 100,-.

                              Kortom volgens mij is het goedkoper om een goedkoop en zuinig alternatief naast de manta te rijden. Dan de manta voor dagelijks gebruik in te zetten. Dus het verhaal van rijkeluispeeltje gaat er bij mij niet in.
                              Natuurlijk heb je een auto om er in te rijden, daar is hij tenslotte voor gemaakt. Ik vind het ook geen probleem om zo af en toe dwars van een rotonde af te komen. Echter in winter probeer ik hem zo veel mogelijk binnen te houden. Ik wil toch zo lang mogelijk van mijn hobby genieten. En mijn hobby is, lekker sturen in de manta.
                              Ik vind dat de mensen die de auto in de zomer en winter dagelijks gebruiken gewoon wegenbelasting kunnen betalen. Volgens mij is hun hoofddoel om goedkoop te rijden, en niet om oude auto’s in ere te houden.
                              Ik moet wel zeggen dat ik het stiekem wel leuk vind als ik een oldtimer ziet rijden ook al is het winter.

                              groetjes,

                              Christiaan

                              zoals je zegt is een oldy op de weg houden een dure aangelegenheid
                              hoe moet iemand dat dan kunnen als er nog een auto bij moet komen?
                              niet iedereen kan een auto van 5 jaar betalen
                              dan wordt het toch al weer een iets oudere
                              die waarschijnlijk ook binnen de kortste keren groot onderhoud nodig heeft
                              kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dat niet kunnen ophoesten
                              wel vind ik dat je een punt hebt betreft dat er mensen, niet liefhebbers gewoon goedkoop willen rijden
                              daarom vind ik dat oldtimers elk jaar op keuring mogen
                              maar ik ben wel van mening dat als er voor een auto al 30 jaar wegenbelasting is betaald
                              het koetje wel genoeg gemolken is

                              #17942902
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Blijft 5000 kilometer gewoon te weinig om een auto goed te houden. Ik heb lange tijd al twee auto’s en degene dien de meeste kilometers maakt blijft het best. Stilstand is keiharde achteruitgang bij een auto. Ook al zet je hem droog verdroogd de boel, staat hij buiten verspocht de boel en rot alles van metaal keihard weg.

                                Een oldtimer maakt al meer kilometers als je er regelmatig mee toertochtjes doet.

                                Wat je al zegt kost het al genoeg om hem op de weg te houden en daarom vind ik ook als het je enige auto is dat je recht hebt op een belasting voordeel. Zoals Trashmetal al heel goed zegt is het koetje al meer dan genoeg gemolken na 30 jaar. Persoonlijk vind ik 30 jaar al best lang, auto’s van 20 jaar oud zouden vind ik al best in aanmerking mogen komen voor enige vorm van voordeel.

                                Er is al vaker aangetoond dat afvoer en productie van een auto vele malen vervuilender is dan de uitstoot bij de gemiddelde levensduur. Reden genoeg om het milieutechnisch juist op deze koers te zetten en duurzaamheid juist aan te prijzen.

                                #17942904
                                mantallica
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 December 2005

                                  Staat nu ook bij de belastingdienst omschreven, als ik het goed lees
                                  is mijn ’87er met 26 jaar oud belastingvrij. Alleen als ik de Manta op lpg
                                  zou maken dan moet ik de extra opcenten van lpg minus de benzine
                                  belasting betalen.

                                  http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  #17942905
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    Gecoopieerd van de site…………..
                                    Gewijzigde vrijstelling oldtimers

                                    Vanaf 1 januari 2012 geldt een vrijstelling voor motorrijtuigen die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating bepaalt wanneer een motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen…………

                                    dus dat wil zeggen dat de ingevoerde oldtimers pech hebben :D

                                    #17942906
                                    henk 400rr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      nee hoor, dat betekent dat elke oldtimer na 1 januari eerst 30 jaar oud moet zijn voordat hij vrijstelling krijgt van houderschapsbelasting.

                                      datum 1e toelating veranderd niet.

                                      #17942907
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        nee hoor dit betekent dat hij 30 jaar belasting heeft moeten schokken
                                        als je een auto nu invoerd komt er op datum toelating de datum van vandaag te staan
                                        en die bepaald of hij belastingvrij is of niet, niet meer het bouwjaar

                                        #17942908
                                        Ghanz
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2005

                                          tuurlijk niet, die auto komt toch ergens vandaan ? zonder kaartje van bestaan/verleden. kun je met zo`n wagen niks. daarop staat ook datum 1e tenaamstellig ( ofzoiets) die datum geld voor het belastingsvrij ja of nee.

                                          #17942909
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            ik denk het toch van niet
                                            maar ik zal ff een mailtje sturen naar de belasting of rdw
                                            weten we het zeker ;)

                                            #17942910
                                            opelpower89
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 September 2009

                                              ik wil een 79 chevy c10 in voeren van uit de usa
                                              aangzien ze hier te duur zijn voor de slechte wat ze aanbieden
                                              is deze dan ook nietmeer wb vry ??

                                              #17942911
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                zoals ik het lees niet…

                                                #17942912
                                                Stender
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  5 April 2009

                                                  Datum eerste toelating geldt. Maakt niet uit waar deze auto dan toegelaten is.

                                                  #17942841
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    @Stender wrote:

                                                    Datum eerste toelating geldt. Maakt niet uit waar deze auto dan toegelaten is.

                                                    mocht je een ingevoerde oldie hebben zou je even op je kentekenpapieren willen kijken
                                                    wat datum eerste toelating is, en niet wat op oude papieren staat
                                                    en dit even laten weten

                                                    of iemand anders die dit leest die een ingevoerde oldie heeft
                                                    begrijp me goed is niets tegen ingevoerde oldies
                                                    maar als ik dat zeker weet hoef ik er ook zeker niet aan te denken een manta b of kadett c te importeren

                                                    #17942811
                                                    Stender
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      5 April 2009

                                                      @trashmetal wrote:

                                                      @Stender wrote:

                                                      Datum eerste toelating geldt. Maakt niet uit waar deze auto dan toegelaten is.

                                                      mocht je een ingevoerde oldie hebben zou je even op je kentekenpapieren willen kijken
                                                      wat datum eerste toelating is, en niet wat op oude papieren staat
                                                      en dit even laten weten

                                                      of iemand anders die dit leest die een ingevoerde oldie heeft
                                                      begrijp me goed is niets tegen ingevoerde oldies
                                                      maar als ik dat zeker weet hoef ik er ook zeker niet aan te denken een manta b of kadett c te importeren

                                                      Mijn Rekord is ingevoerd, maar volgens mij haal ik 2 dingen door elkaar heen. In ieder geval gaat men uit van de eerste datum waarop de auto waar dan ook ter wereld op kenteken is gezet. Dus als de auto in 1986 in Spanje op kenteken is gezet dan wordt deze gewoon belastingvrij in Nederland, ook wanneer deze in 1988 in Amerika op kenteken is gezet, maar dan duurt het nog een paar jaar natuurlijk.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 118)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.