Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Nieuwe oldtimerregeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 16:19 #17942865
@mantallica wrote:
Voor de honden belasting woon je in de verkeerde gemeente, ik betaal niets :jerry
hier in zwolle ook gratis hahahahaha maakt niet uit hoeveel honden je hebt . ene ghanz prima gesproken :thumb :thumb :thumb
19 december 2011 om 16:37 #17942866maar hoeven jullie dat echt niet, of doen jullie dat gewoon niet?
heb hiervoor in de gemeente schouwen-duiveland gewoond en ook daar moest dat :hmmz19 december 2011 om 16:41 #17942867bij mantallica hoeft het niet, hier in de krim eingelijk wel. en zwollywood weet ik het niet van.
tis een hele stad… dus zal eingelijk wel :P19 december 2011 om 16:44 #17942868toch maar weer verhuizen dan LOL :jerry
19 december 2011 om 17:05 #17942869Jullie gaan aan het doel voorbij, en blaffen bij de verkeerde boom omhoog. Ik HOU van oude auto’s en haat net zo goed die nieuwe schijtbakken die onterecht als milieuvriendelijker worden beschouwd en met allerlei voordeeltjes worden verkocht! En daar ben ik wel jaloers op, terecht! Eerst wordt ik genaaid met een auto ui ’87 en dan die nieuwe auto’s onder valse voorwendselen belastingvrij de weg op laten! :swear Ben er verdomd blij om dat het nog weer een oldtimer wordt ja!! Niet alleen omdat het die paar tientjes scheelt, maar ook omdat de kosten die ik in de auto steek nog wat waard blijven!
Wat je niet moet vergeten is dat ook al betalen we met z’n allen veel te veel en wordt de belasting op één grote hoop gegooid en betalen we zelfs met onze wegenbelasting de tekortkomingen van de zuidelijke euro landen, of een stapel ambtenaren die de hele dag uit het raam aan het staren zijn. Het hele principe van wegenbelasting is er op gebaseerd dat daar de wegen en onderhoud van betaald worden. Ooit heeft een of andere malloot dit bedacht en een verdeling in gemaakt voor wie hoeveel betaalt door het soort auto waar diegene in rijdt en over hoe lange periode die auto zal bestaan ongeveer. Dit is dus per definitie een oneerlijk systeem.
Maar ik blijf er bij omdat we een klein landje zijn en er over de grens duizenden ‘oldtimers’ te vinden zijn die je zo over de grens kan laten komen dat die onder een andere regeling mogen gaan vallen. Bij mij in de straat staat zo’n net geïmporteerde Duitse Mercedes, die ouwe bakken gaan bijna nooit stuk, dat is geen liefhebber die er in rijdt, die vent rijdt dat ding gewoon af en dan importeert hij er weer een. Dat mogen ze van mij best onaantrekkelijker maken.
19 december 2011 om 17:09 #17942870en als die man met zijn benz nu domweg niet meer centjes heeft, en zo het hoofd boven water kan houden ???? ik geef m nogmaals groot gelijk, en niet alleen ik, maar 1000en met mij zullen het zelf net zo doen.
kan mij het verrekken hoe een ouwe auto bij mij voor de deur eruit ziet.. als dat kreng maar loopt, en warm zit bij de winterdag, vind ik het goed. inmijn part is het een golf.
19 december 2011 om 17:20 #17942871k zit net trouwens eens te loeren op internet naar dat belastingvrije gemieter.
zo`n belastingvrije ouwe dieselslurpende en zwarte rook uitblazende benz is helemaal zo gek nog niet :P ze zijn er bij de vleet, voor weinig king: kan me er daar wel eens een paar van aaschaffen.
handig joh, 1tje op voorraad ergens stallen… en in de andere 2 mooi knallen. isie stuk..? pakken we het volgende, roestende lekkende stinkende barrel van stal, en we knallen weer verder.hoera ! weer een kabinet bij de poten gehad.
stelletje dieven zijn het, en niks meer.
GIj zult niet stelen, de overheid dult geen concurentie !!!!amen :afro
19 december 2011 om 18:44 #17942872@Ghanz wrote:
en als die man met zijn benz nu domweg niet meer centjes heeft, en zo het hoofd boven water kan houden ???? ik geef m nogmaals groot gelijk, en niet alleen ik, maar 1000en met mij zullen het zelf net zo doen.
kan mij het verrekken hoe een ouwe auto bij mij voor de deur eruit ziet.. als dat kreng maar loopt, en warm zit bij de winterdag, vind ik het goed. inmijn part is het een golf.
En zo ontstaan er dus alleen maar problemen. Kijk, de hele reden dat de oldtimer regeling een tijdje de ijskast in is gegaan is OMDAT er 1000 andere slimmerds waren die het net zo gingen doen. Daarnaast heeft de politiek de misser gemaakt dat ze nooit hadden verwacht dat zo veel mensen zouden gaan voor de nieuwe ‘milieuvriendelijke’ auto’s en tot voorkort nog de sloop premie.
Het hele idee van de oldtimer regeling is JUIST altijd geweest om die uitzonderlijke figuren die alle pijn en moeite in een oldtimer wilden steken dat betaalbaar te laten houden. Liefhebbers heb ik het hier over. En dat is een prachtig idee, want wat is er nou mooier dan een mooi goed onderhouden oldtimertje op de weg te zien?? Toen kwamen de slimmerikken die een enorme stroom aan import wagens binnen gingen halen waardoor er dus inkomsten door wegenbelasting werden misgelopen. Of we het er nou mee eens zijn of niet, er zijn spelregeltjes voor ons bedacht en hoe meer mensen die gaan omzeilen hoe eerder die regeltjes weer bijgesteld worden. Het is dus helemaal niet in het belang van de liefhebber om het met al die import karren eens te zijn! :fy1 En als je het niet kan betalen moet je het niet doen.
Die regeltjes zijn ook hoe vervelend ook gewoon NODIG, daar moeten we ook allemaal maar mee leven en dat er wat uitzonderingen op zijn is nooit een probleem geweest, tot het uit de hand liep.
Voor de politiek was het bevriezen van de oldtimer regeling alleen te verkopen door het op milieutechnische redenen te gooien en om dat kracht bij te zetten werden nieuwe ‘milieuvriendelijke’ auto’s een voordeel gegeven. Uit tests is al lang gebleken dat dit onterecht was, want de door de fabrikant met wind mee, duwtje in de rug en berg af gegeven specs werd bij lange na niet gehaald! Daarnaast is er niets milieu onvriendelijker dan een oude auto afdanken en een nieuwe kopen!
19 december 2011 om 18:57 #17942873@Ghanz wrote:
k zit net trouwens eens te loeren op internet naar dat belastingvrije gemieter.
zo`n belastingvrije ouwe dieselslurpende en zwarte rook uitblazende benz is helemaal zo gek nog niet :P ze zijn er bij de vleet, voor weinig king: kan me er daar wel eens een paar van aaschaffen.
handig joh, 1tje op voorraad ergens stallen… en in de andere 2 mooi knallen. isie stuk..? pakken we het volgende, roestende lekkende stinkende barrel van stal, en we knallen weer verder.hoera ! weer een kabinet bij de poten gehad.
stelletje dieven zijn het, en niks meer.
GIj zult niet stelen, de overheid dult geen concurentie !!!!amen :afro
Ik ben het met je eens dat er onnodig veel van ons zuurverdiende geld door de overheid over de balk wordt gesmeten! Die gasten staan zeker ver buiten de werkelijkheid ja! Maar da’s een ander verhaal, en ik zie het ook maar zo gebeuren dat door mensen als jij straks weer de hele oldtimer regeling op slot wordt gezet, want daar kun je op wachten als mensen wat jij doet bij de vloot gaan doen… Helaas geldt ook hier actie=reactie
Gratis en voor niets en de regeltjes omzeilen wil iedereen inderdaad wel ja! :jerry Lekker asociaal! :thumbdown
19 december 2011 om 20:39 #17942874en ik snap er geen zak maar van :wtf het zal me ook een worst wezen die van mij is van 83 :wors
19 december 2011 om 20:56 #17942875@Ghanz wrote:
bij mantallica hoeft het niet, hier in de krim eingelijk wel. en zwollywood weet ik het niet van.
tis een hele stad… dus zal eingelijk wel :Pnee hier in zwollywood hoefb je geen honde belasting te betalen ! das 14 jaar geleden afgeschaft.
19 december 2011 om 21:07 #17942876@Vinci wrote:
@Ghanz wrote:
en als die man met zijn benz nu domweg niet meer centjes heeft, en zo het hoofd boven water kan houden ???? ik geef m nogmaals groot gelijk, en niet alleen ik, maar 1000en met mij zullen het zelf net zo doen.
kan mij het verrekken hoe een ouwe auto bij mij voor de deur eruit ziet.. als dat kreng maar loopt, en warm zit bij de winterdag, vind ik het goed. inmijn part is het een golf.
En zo ontstaan er dus alleen maar problemen. Kijk, de hele reden dat de oldtimer regeling een tijdje de ijskast in is gegaan is OMDAT er 1000 andere slimmerds waren die het net zo gingen doen. Daarnaast heeft de politiek de misser gemaakt dat ze nooit hadden verwacht dat zo veel mensen zouden gaan voor de nieuwe ‘milieuvriendelijke’ auto’s en tot voorkort nog de sloop premie.
Het hele idee van de oldtimer regeling is JUIST altijd geweest om die uitzonderlijke figuren die alle pijn en moeite in een oldtimer wilden steken dat betaalbaar te laten houden. Liefhebbers heb ik het hier over. En dat is een prachtig idee, want wat is er nou mooier dan een mooi goed onderhouden oldtimertje op de weg te zien?? Toen kwamen de slimmerikken die een enorme stroom aan import wagens binnen gingen halen waardoor er dus inkomsten door wegenbelasting werden misgelopen. Of we het er nou mee eens zijn of niet, er zijn spelregeltjes voor ons bedacht en hoe meer mensen die gaan omzeilen hoe eerder die regeltjes weer bijgesteld worden. Het is dus helemaal niet in het belang van de liefhebber om het met al die import karren eens te zijn! :fy1 En als je het niet kan betalen moet je het niet doen.
Die regeltjes zijn ook hoe vervelend ook gewoon NODIG, daar moeten we ook allemaal maar mee leven en dat er wat uitzonderingen op zijn is nooit een probleem geweest, tot het uit de hand liep.
Voor de politiek was het bevriezen van de oldtimer regeling alleen te verkopen door het op milieutechnische redenen te gooien en om dat kracht bij te zetten werden nieuwe ‘milieuvriendelijke’ auto’s een voordeel gegeven. Uit tests is al lang gebleken dat dit onterecht was, want de door de fabrikant met wind mee, duwtje in de rug en berg af gegeven specs werd bij lange na niet gehaald! Daarnaast is er niets milieu onvriendelijker dan een oude auto afdanken en een nieuwe kopen!
maar denk je nu echt dat het komt door die 1000 slimmerts ??? de overheid verzint zo weer wat nieuws ! als ze er maar geld uit kunnen slaan . en is het geld daaruit op dan verzinnen ze weer wat anders om aan geld te komen ! het zijn gouddieven daar in denhaag ! miljarden uitgeven aan andere landen als hulp . laat ze eens armoede in hun eigen land aanpakken ! of ben ik hier de enigste die iedere maand op de kleintjes moet letten ????? ik ben van mening dat ieder vrij moet zijn om te kiezen of ie nou in een oldtimer of in een nieuwe auto wil rijden !
19 december 2011 om 21:17 #17942877met mijn astra uit 94 zit ik in elk geval nog ff aan de wegenbelasting vast
zodra ik hobbyruimte heb komt er een kadett c of manta b bij
en al zouden die niet belastingvrij zijn, zou me het niets interreseren
gewoon schorsen in de winteren autorijden kost nu eenmaal geld
soms zie ik wel eens oldtimers die bijna van ellende uit elkaar pleuren
DAAR moeten ze eens iets aan doen
kan er wel gezegd worden ja maar de mensen met weinig centjes
maar als je door de weinige centjes gevaar op de weg bent ben je fout bezig19 december 2011 om 21:33 #17942878apk is apk toch ???
19 december 2011 om 21:46 #17942879als een oldtimer net aan door de keuring komt heeft ie weer 2 jaar
een niet oldtimer die net door de apk komt is het jaar er op al de lul
vind dat alle voertuigen gewoon jaarlijks gekeurd moeten worden19 december 2011 om 21:55 #17942880kijk ik rijd een c-kadett ! het is zeker niet moeders mooiste maar technisch helemaal voor mekaar ! ik ben van mening dat iemand die in een oldtimer rijd meer onderhoud pleegt om hem op de weg te houden ! dus om de 2 jaar apk vind ik terecht maar das alleen als de auto ouder is dan 30 jaar ! hoeveel mensen zijn er wel niet die voor een paar honderd euro een auto kopen met nieuwe apk en daar alleen mee rijden en bij de nieuwe apk weer een andere auto van een paar honderd euro kopen !
19 december 2011 om 22:16 #17942881neem ons nu…. een kleine opmerking over het belastingvrij leid tot een heftige discusie.
wij als opel (oldtimer) liefhebbers…
als wij er al niet uit komen, als wij allemaal al een andere mening hebben,
als wij het allemaal al beter denken te weten,
hoe in de vrede moeten onse geweldige kabinets leden het dan toch op kunnen lossen?(en met wij bedoel ik velen met ons, niet enkel de deelnemers aan dit topic ! )
dat is allemaal geen beslising die over 1 nacht ijs ging. nee daar ging meer aan voor af.
maar ik ben wel van mening, en daar doelde ik op, dat de gewone werkman, hij of zij die de bekende
inkomensdrempel amper haald, die, die is weer de dupe ! en daar ben ik zo langzamerhand spuug flauw van.
@den man, nee kerel, jij bent niet de enige. helaas niet.
jij… jij rijd in een ouwe opel. waarom…omdat het leuk is !
@vinci, ik hoop wel dat jij je niet aangevallen voeld! das namelijk niet de bedoeling, af en toe is een goeie discussie ook op zijn plek. ( k zie hier vaak genoeg discusies eindigen met zo`n dom slotje..)
meningen verschillen nu eenmaal, ik denk echter wel dat wij het beide het zelfde bedoelen.
maar beiden met een ander standpunt ;):thumbup
tja idd. regels zijn er nu eenmaal, vroeger zeiden we… regels zijn er om te overtreden.
maar sommigen zijn wel knap lastig om te overtreden :Plange leve de oldtimer.. voor zolang het nog duurt ! mensen, geniet er van.
je wordt uitgemolken waar je bijstaat.19 december 2011 om 22:52 #17942882Van mij mogen import auto’s ook zeker als ze al oud zijn in aanmerking komen voor voordeel, natuurlijk, want het kost je vet extra onderhoud en met een beetje pech kom je nog lastig of alleen veels te duur aan onderdelen ook. Alleen blijf ik er bij dat als voor dat ding hier in Nederland al die tijd al belasting betaald is die wel een voorkeurspositie mag hebben. Ik denk namelijk inderdaad dat het (figuurlijk!!) komt door die 1000 slimmerds. (zijn er wel meer namelijk) Eigenlijk is het allemaal best simpel hoe het werkt, die maatregelen ontstaan door publieke mening en de politiek trekt er vervolgens met de botte bijl een middellijn in. En zeker als het om belasting inkomsten gaat, als allerlei slimmerikken methodes vinden om dat te omzeilen gaan er maatregelen komen, wat ik al zei actie=reactie.
En alle voertuigen jaarlijkse keuring, tja, ik denk best dat een APK garage er rekening mee houdt dat ze een oldtimer aan het keuren zijn die weer twee jaar op pad moet, die laten echt geen wrakken door de keuring heen komen hoor! En zo wel dan zijn ze lekker fout bezig! :vertag
En Ghanz, ik voel me niet aangevallen door jou hoor, maar ik voel me al een tijdje genaaid natuurlijk door mijn auto uit ’87 en dat maakt me wel boos over het feit dat de politiek de oldtimer regeling in de ijskast heeft gezet natuurlijk! Die auto is al jaren in de familie en dan verheug je je op het moment dat je hem als oldtimertje mag gaan rijden. Elke keer als ik zo’n reclame voorbij zie komen van die misbaksels van rijdende computers die de naam auto niet waardig zijn trekken ze het bloed me onder de nagels vandaan kan ik je vertellen! En dan wordt ik wel boos dat iemand effe een auto uit het buitenland hierheen trekt en zo maar effe wel belastingvrij mag rijden! Voel me flink genaaid en aan alle kanten gepasseerd en machteloos al een tijdje! Ben er verdomd blij om als die wet er doorheen is! En dan wordt ik wel een beetje boos als iemand mij botweg ‘jaloers’ noemt ja! :cry
20 december 2011 om 08:48 #17942813@ikdenman wrote:
kijk ik rijd een c-kadett ! het is zeker niet moeders mooiste maar technisch helemaal voor mekaar ! ik ben van mening dat iemand die in een oldtimer rijd meer onderhoud pleegt om hem op de weg te houden ! dus om de 2 jaar apk vind ik terecht maar das alleen als de auto ouder is dan 30 jaar ! hoeveel mensen zijn er wel niet die voor een paar honderd euro een auto kopen met nieuwe apk en daar alleen mee rijden en bij de nieuwe apk weer een andere auto van een paar honderd euro kopen !
oow, dus jij pleegt meer onderhoud dan ik? zou ik toch maar eens mn verbouwtopic gaan bekijken haha
en er zijn er ook zat die een oldtimer kopen voor wijnig en die met plamuur op de weg houden
en vervolgens na 2 jaar goedkoop hobbelen hem zonder pardon op de sloop prakken
zulke mensen moeten ze afschieten
jammergenoeg zijn er VEEL oldtimerrijders die hun auto niet zo verzorgen als jij/wij
gewoon een gebruiksvoorwerp als het op is gooien we het gewoon weg en kopen weer een andere is hun gedachte
wij hier op het forum zijn liefhebbers, maar dat is niet heel oldtimerrijdend nederland!
van mij mogen de oldtimers jaarlijks op apk, het nieuwe belastingvoorstel vind ik :thumb
want vind wel dat het belastingvoordeel moet blijven/terug komen
en als je oldtimer indd goed is onderhouden heb je toch niets te vrezen?
als je nog geen 25 euro voor apk kan missen……..Mario
20 december 2011 om 12:38 #17942883Ik zou er ook maling aan hebben hoor, heb liever dat ze met de apk verborgen gebreken vinden dan dat ik er argeloos mee door rij. Ik ben nooit bang voor de apk want ook ik doe veelvuldig onderhoud. Een auto kost nou eenmaal geld en als je dat in je zak wilt houden moet je er in de eerste plaats niet aan beginnen.
20 december 2011 om 14:39 #17942884@trashmetal wrote:
@ikdenman wrote:
kijk ik rijd een c-kadett ! het is zeker niet moeders mooiste maar technisch helemaal voor mekaar ! ik ben van mening dat iemand die in een oldtimer rijd meer onderhoud pleegt om hem op de weg te houden ! dus om de 2 jaar apk vind ik terecht maar das alleen als de auto ouder is dan 30 jaar ! hoeveel mensen zijn er wel niet die voor een paar honderd euro een auto kopen met nieuwe apk en daar alleen mee rijden en bij de nieuwe apk weer een andere auto van een paar honderd euro kopen !
oow, dus jij pleegt meer onderhoud dan ik? zou ik toch maar eens mn verbouwtopic gaan bekijken haha
en er zijn er ook zat die een oldtimer kopen voor wijnig en die met plamuur op de weg houden
en vervolgens na 2 jaar goedkoop hobbelen hem zonder pardon op de sloop prakken
zulke mensen moeten ze afschieten
jammergenoeg zijn er VEEL oldtimerrijders die hun auto niet zo verzorgen als jij/wij
gewoon een gebruiksvoorwerp als het op is gooien we het gewoon weg en kopen weer een andere is hun gedachte
wij hier op het forum zijn liefhebbers, maar dat is niet heel oldtimerrijdend nederland!
van mij mogen de oldtimers jaarlijks op apk, het nieuwe belastingvoorstel vind ik :thumb
want vind wel dat het belastingvoordeel moet blijven/terug komen
en als je oldtimer indd goed is onderhouden heb je toch niets te vrezen?
als je nog geen 25 euro voor apk kan missen……..Mario
ik denk wel dat als je een oldtimer rijdt dat je veel meer onderhoud moet plegen als dat je in een (nieuwe)auto rijdt en idd er zijn ook mensen die een oltimer rijden en na 2 jaar naar de sloop doen ! maar ook dat heeft zijn voordelen , voor oldtimers zijn vaak bepaalde onderdelen niet of nauwelijks te verkrijgen en dan is het fijn als er een op de sloop staat !!! mede daardoor houd je wel oldtimers op de weg . het is nu eenmaal zo dat je liefhebbers hebt die goed zijn voor hun oldtimer en je hebt mensen die geen liefhebber zijn . dat zul je altijd houden en dat ik meer onderhoud zou plegen dan jou dat is niet gezegt !!! je hebt nu eenmaal meer onderhoud aan een auto van 30 jaar dan aan eentje van 5 jaar !
20 december 2011 om 15:09 #17942885Hier in België is het wel wat anders :swear …
De overheid heeft alle documenten (en dus gegevens) van de auto’s van voor ’91 verwijderd …
Met als gevolg dat wanneer je oldtimer geen papieren heeft, dat je hier niet meer aan geraakt
dus je kan hem niet meer inschrijven én je kan hem ook niet door de keuring zetten !
Dus dan rijdt je rond met een oldtimer zonder inschrijvings-en keuringsbewijs en kan je hopen dat je geen ongevallen doet
want dan wordt jij als foute partij aangeduid …
We kunnen er niet mee lachen in ieder geval !! :swear
x3.20 december 2011 om 15:14 #17942886je hebt tussen oldtimer rijders en niet oldtimer rijders net zoveel mensen die hun auto niets interresseert, of juist liefhebber zijn er van
dat wilde ik er mee zeggen en niet bepalen wie of er nu meer met zijn auto bezig is
en ik denk dat als je koets aardig rotvrij is een c kadett echt wel goedkoper is als bv een astra h in onderhoud
laswerkzaamheden vallen ook eigenlijk niet onder onderhoud maar herstel
om een astra f uit ’94 goed op de weg te houden ben je ook veel met onderhoudherstel bezig
ook daar voor beginnen de jaren te tellen
dus ik vind dat ik dan ook wel 2 jaarlijkse keuring heb verdiend20 december 2011 om 15:17 #17942887Zo, die regelingen in Belgie zijn echt verrot zeg, ook al de motor ombouw regeling. Is hier toch een stuk menselijker en minder bureaucratisch!!
Wat je zegt, je kan maar beter wél wat regelen want er blijven toch mensen die het zo willen en doen. Hier staat je motor ombouw bijv. keurig binnen een paar dagen op papier voor 55 euro!! Die Belgische toestanden maken van mensen die eigenlijk de beste bedoelingen hebben nog criminelen! Is toch van de zotte!!
20 december 2011 om 15:42 #17942888@Vinci wrote:
Zo, die regelingen in Belgie zijn echt verrot zeg, ook al de motor ombouw regeling. Is hier toch een stuk menselijker en minder bureaucratisch!!
Wat je zegt, je kan maar beter wél wat regelen want er blijven toch mensen die het zo willen en doen. Hier staat je motor ombouw bijv. keurig binnen een paar dagen op papier voor 55 euro!! Die Belgische toestanden maken van mensen die eigenlijk de beste bedoelingen hebben nog criminelen! Is toch van de zotte!!
Ja het zijn echt stomme regelingen! Alle gegevens van de wagens zijn verwijdert dus wij kunnen hier met onze opel niet veel meer doen … Wij hebben hier een Rekord A staan zonder papieren maar daar kunnen we nu niet meer aan geraken hé !! :swear
& die motor ombouw regeling, er mag enkel een andere motor in een wagen als deze van voor ’69 is ,
als de wagen van na ’69 is , moet er de originele motor in liggen …
Zoveel regeltjes, het is om zot van te worden! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.