Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Nieuwe oldtimerregeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2011 om 07:04 #17942839
hahaha, jij altijd maar met “op gas kun je koken” :jerry
Rijd mooi hoor op LPG !!!!Rik ;)
6 december 2011 om 07:32 #17942840En gassen baasje :jerry
18 december 2011 om 19:53 #17942842@voederbiet wrote:
@Ghanz wrote:
hnm… oook maar eens een senator B aanschaffen dus :P
en mij maar voor gek verlaren :jerry :jerry :jerry
ja klopt, jij betaalde belasting.. ik dan niet hahaha
maaar… t moet dan wel een 24v cd gaan worden.
en jaa. die zijn er niet van `87. maar daar is wel een oplossing voor :angel18 december 2011 om 20:27 #17942843Leuk he! Toch goed gegokt met de aanschaf van mijn huidige manta. Scheelde wel een slok op een borrel qua prijs om voor een “net niet” oldtimer te gaan.
18 december 2011 om 22:00 #17942844YES!!! Me like!! king:
http://www.youtube.com/watch?v=CGn8ypZz96E” onclick=”window.open(this.href);return false;
Opel Kadett E ’87…
Nu maar hopen dat de heren politici niet weer roet in het eten gaan gooien… :swear
Ik zou het wel terecht vinden als ze die import mobielen ook aan banden leggen, gewoon oldtimer termijn hanteren vanaf moment dat er de eerste belasting in Nederland over betaald is… :vertag
18 december 2011 om 23:13 #17942845neeeee….. ook de duitsers tellen mee. anders kom ik er niet helemaal mee weg hahha
ach, misschien heb je ook wel gelijk. maar makkelijk is het wel zo.
:thumb19 december 2011 om 08:18 #17942846@Vinci wrote:
Ik zou het wel terecht vinden als ze die import mobielen ook aan banden leggen, gewoon oldtimer termijn hanteren vanaf moment dat er de eerste belasting in Nederland over betaald is… :vertag
Ach mensen moeten toch lekker zelf weten waarin ze rijden. Import of niet, het blijft een oldtimer.
19 december 2011 om 08:48 #17942847Ben ik het dus niet mee eens, kijk als heel Nederland zo’n Mercedes deze kant op haalt kun je er op wachten voordat ze weer de hele oldtimer regeling om zeep gaan helpen. Het gaat hier om de collectieve mening namelijk. En mijn mening is dat ik ik het rechtvaardig vind dat een auto waarvoor hier nooit een gulden wegenbelasting is betaald nog even wat langer moet wachten.
Of een tussen regeling, maar het MOET onaantrekkelijker gemaakt worden een bak uit Duitsland hierheen te slepen. Zal effe lekker worden zeg!! :swear
19 december 2011 om 09:25 #17942848en heel veel mensen vinden van NIET
oldtimer is oldtimer waar van daan dan ook
zo kun je bijvoorbeeld uit venezuela hele oude amerikanen importeren
die nog in goede staat zijn
stel ik laat een buick overkomen uit de 60’s, puur alleen om met mooi weer te rijden
weet jij wat zo’n ding weegt?………………..je zult altijd mensen hebben die misbruik maken van de situatie
neem de soos maar, zijn er zat die gewoon werken kunnen
maar degene die echt iets mankeren word het exra moeilijk gemaakt………….Mario
19 december 2011 om 09:58 #17942849@Vinci wrote:
Ben ik het dus niet mee eens, kijk als heel Nederland zo’n Mercedes deze kant op haalt kun je er op wachten voordat ze weer de hele oldtimer regeling om zeep gaan helpen. Het gaat hier om de collectieve mening namelijk. En mijn mening is dat ik ik het rechtvaardig vind dat een auto waarvoor hier nooit een gulden wegenbelasting is betaald nog even wat langer moet wachten.
Of een tussen regeling, maar het MOET onaantrekkelijker gemaakt worden een bak uit Duitsland hierheen te slepen. Zal effe lekker worden zeg!! :swear
In de benzineprijzen zit ook een hoop accijns dus dat wordt op die manier wel betaald. Ik zie het als oorzaak-gevolg. Doordat autorijden zo enorm duur wordt gemaakt gaan mensen vanzelf opzoek naar goedkopere varianten. Daarbij zie ik liever oude Benzen dan die goedkope boodschappenautootjes. En ik geef ze groot gelijk, daar niet van.
Ik heb zelf ook nooit een euro wegenbelasting betaald voor mijn auto’s: mag ik nu de weg niet meer op?
19 december 2011 om 10:39 #17942850@Stender wrote:
@Vinci wrote:
Ben ik het dus niet mee eens, kijk als heel Nederland zo’n Mercedes deze kant op haalt kun je er op wachten voordat ze weer de hele oldtimer regeling om zeep gaan helpen. Het gaat hier om de collectieve mening namelijk. En mijn mening is dat ik ik het rechtvaardig vind dat een auto waarvoor hier nooit een gulden wegenbelasting is betaald nog even wat langer moet wachten.
In de benzineprijzen zit ook een hoop accijns dus dat wordt op die manier wel betaald. Ik zie het als oorzaak-gevolg. Doordat autorijden zo enorm duur wordt gemaakt gaan mensen vanzelf opzoek naar goedkopere varianten. Daarbij zie ik liever oude Benzen dan die goedkope boodschappenautootjes. En ik geef ze groot gelijk, daar niet van.
Ik heb zelf ook nooit een euro wegenbelasting betaald voor mijn auto’s: mag ik nu de weg niet meer op?
Nee, alleen als die wegen er langer dan 25 jaar, dan wel natuurlijk. Want dan zijn de wegen ook old-timer en dus wegenbelastingvrij. :hmmz
19 december 2011 om 11:52 #17942851Nee, het moet aan de auto gelieerd zijn, en okay er wordt schofterige accijns betaald, dus dan een tussen regeling. Kijk, een origineel Nederlands kenteken is door wat voor eigenaar dan ook al die tijd keurig wegenbelasting betaald in Nederland. Daar zijn hier wegen van aangelegd enz. Eerlijk is eerlijk lijkt me en dat je wat korting krijgt op een import oldtimer okay, maar ze voor de volle mep gratis laten meedoen is natuurlijk onzinnig!
19 december 2011 om 12:00 #17942852@ Vinci
Ik ben het helemaal met je eens …
De ” titel ” belastingvrij behoort alleen toe aan de automobielen die hier al 25 jaar hebben rondgereden punt.
Zeg nou zelf , het staat toch niet , een oldtimer met een splinternieuw kenteken !!19 december 2011 om 12:05 #17942853Ach iedereen betaalt genoeg voor de wegen door de accijns, dat is ook enigszins betalen naar gebruik, in tegenstelling tot de wegenbelasting.
En ja, importkentekens op oldtimers zijn ook lelijk maar ik zou er geen auto om laten staan.
19 december 2011 om 12:20 #17942854:hmmz dan kun je net zo goed zeggen dat iemand pas na 25 jaar met de zelfde auto te hebben rondgereden, geen wegenbelasting meer hoeft te betalen
want punt van discussie is toch dat er mensen auto’s importeren om goedkoop te kunnen rijden?
en degene dan die altijd nederlandse oldtimers hebben gereden, is dan wel ok??ik vind zelf van wel, en vind dat de geboortedatum telt en niet de eerste toelating
19 december 2011 om 12:40 #17942855Nee, kijk het hele systeem is en blijft altijd ietwat ongelijk en oneerlijk, anders zouden we moeten rekening rijden. Dat is onhaalbaar… maar goed dan dwaal ik weer af.
Waar het om gaat is dat de hoogte van de wegenbelasting een samenstelling is van wat criteria, eén daarvan is de te verwachten levensduur van een gemiddelde auto. Het idee is dat je over een periode van de leeftijd van de auto een bepaald bedrag betaalt waarmee we het wegenstelsel kunnen onderhouden. Het hele idee van wegenbelasting vrij rijden is er op gebaseerd dat voor die betreffende auto dit bedrag is afbetaald.
Nogmaals dit is ongeacht de eigenaar en hangt dus gewoon 100% van de auto af. Een eigenaar van een auto die weet dat de auto nog oldtimer wordt schroeft niet voor niks de vraagprijs enorm op.
19 december 2011 om 13:02 #17942856ik rij een belasting vrije auto omdat ik liefhebber ben van oude auto’s ! steel ik dan geld van de overheid ????? ze stelen tenslotte ook van ons !
19 december 2011 om 15:55 #17942857pff….. olde auto is een olde auto.
als hij nou 30 jaar is geworden in polen of de bahama`s.
wat maakt het uit, t ding is oud, en tis knap van de liefhebber die hem rijd.
tuurlijk, die lui die geen liefhebber zijn, die kraken het af, die vinden het maar ouwe troep.
omdat ze zelf geen verstand van techniek hebben, en het niet kunnen verkroppen dat een
ander mogelijk goedkoper auto rijd, al is het dan een old-timer. en dat zij
een jonge wagen van de bank rijden !!!! die leningen voor auto`s die moesten ze verbieden.
scheelt een heleboel mensen een hele boel trammelant.! en was het respect voor hen, die er
zelf aan werken een oude wagen op de weg te houden, er wel geweest!
tis pure opgekropte jalouzie, meer niet.ouwe auto is een ouwe auto.. ja daar zit vaak werk aan, maar er zijn er ook zat
die het beter voor elkaar hebben, dan menig jong hok van een electronica bom.tuurlijk, die lui die een oldtimer rijden omdat ze dat mogelijk 5 tientjes in de maand scheelt.
GROOT gelijk hebben ze, kan het hun wat deren dat de wagen er niet uitziet? nee
want meer centjes zijn er niet, en wat duurdere auto is voor hen niet te betalen.
een reparatie aan de garage is hen al snel een rib uit het lijf. maar nee… daar wordt in dit geweldige
land niet aangedacht, nee boten, vliegtuigen vol met van dat tuig uit de andere hoek van de wereld
worden hier heen gehaald, krijgen de mooieste spullen, wij noemen ze asielzoeker, maar als wij op straat komen te staan, blijfen we daar staan.man jank toch niet om een auto meer of minder, wel nederlander of niet… ga je dat wel allemaal aanpakken…. wat zul je dan een boel mensen richting de afgrond werken… of de afgrond in !
bah
:puke
auto… eeuwige melkkoe. meer is het niet.. oja een opeenhoping van blik en een partij plastic.
thats it. en wij…. opel freaks.. we zijn er nog gek op ook, maar wel op die ouwe krengen, die nog met echte techniek werken. !
lang leve de oldtimer en zijn liefhebber
:wors19 december 2011 om 16:02 #17942858weet je wat pas erg is
dat ik voor mijn jack russel hondenbelasting moet betalen
en als ik zijn stront niet opruim krijg ik nog 70 euro boete ook
terwijl er voor een paard geen belasting bestaat
en al schijt zo’n beest de hele weg onder, is prima :swear19 december 2011 om 16:08 #17942859:swear
breek me de bek niet open.
dat is helemaal een ondoordachte streek.
pure geldklopperij. :puke19 december 2011 om 16:09 #17942860@Ghanz Dat zijn wijze woorden, niets aan toe te voegen en amen :wors
19 december 2011 om 16:11 #17942861Voor de honden belasting woon je in de verkeerde gemeente, ik betaal niets :jerry
19 december 2011 om 16:12 #17942862ik ok nie
:jerry :jerry
19 december 2011 om 16:13 #17942863@mantallica wrote:
Voor de honden belasting woon je in de verkeerde gemeente, ik betaal niets :jerry
tja woon niet voor niks in TIL burg :jerry
19 december 2011 om 16:16 #17942864ach, getild worden we allemaal :D
leve de koningin hahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.