Forumindex › Forums › Techniek › Cih › nieuwe nokkenaslager in 2.4 kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2009 om 10:20 #17210605
ik had een erg mooie 2.4 kop lekker afgevlakt ook, echter waren de nokkenas lagers daar van versleten.
daar kwam ik achter toen ik er een nieuwe snellere nokkenas in wilde steken.revisie bedrijf gebeld, of ze er nieuwe lagers in konden zetten en dat konden ze. werd me verteld.
dus kop daar heen, paar weken later wilde ze er de nokkenas er bij hebben om te kunnen passen.
toen een tijd niets meer gehoord.
aantal keer gebeld. elke keer was of degene die er van wist ziek of vrijmaar goed na een mnd of 3 kop terug gekregen met de nokkenas er in, met een hele dikke rekening er bij (3x de afgesproken prijs)
wat bleek konden ze de lagers in de kop niet lijnboren, dus hadden ze de lagers in de kop zo veel mogenlijk uitgeslepen en toen de lageers van me nieuwe nokkenas maar op maat gaan slijpen.
waardoor ik de nokkenas dus nooit meer in een andere kop kon gebruiken. maar erger nog, toen ik de as uit de kop trok, zaten de bramen er aan en de lagers in de kop al beschadigd.dus de kop weer daar heen, uit eindelijk weer 6 mnd later spul weer terug gekregen, nokkenas hebben ze weer opgeknapt (lagers op gespoten) is dus weer in de oude staat.
alleen de lagers in de kop kunnen ze niet.
zitten dus nieuwe lagers in, maar die moeten dus nog geboord worden.
is er iemand die dit nog kan?10 juli 2009 om 14:54 #17499024Biggelaar in Made of De Sutter in Nieuwerkerk aan de Ijssel, als die het niet kunnen wordt het lastig voor je…………..
10 juli 2009 om 15:04 #17499025thx,
zal gaan informeren bij ze
10 juli 2009 om 15:08 #1749902610 juli 2009 om 16:20 #17499027ze konden de lagers denk ik niet meer krijgen,dat is al een tijdje zo,daarom zijn ze gaan knoeien denk ik.
wij hadden laatst nog een set gekocht,maar wel 47 euro per stuk:o:o:o10 juli 2009 om 19:53 #17499028Je kon ze bestellen bij de dealer en dan had je per lagerpunt een andere lagerdiameter. ik heb nog zo’n set en doe die dus ook niet weg, ‘t waren de laatste die de Dealer nog voor me regelen kon en dat is al enige jaren geleden.
Ik heb me laten vertellen dat de lagers die daarna verkrijgbaar waren na het plaatsen nog nabewerkt moeten worden voordat ze de juiste afmetingen hebben.
En goed revisiebedrijf moet dat wel aan kunnen.
Ik neem aan dat het setje wat je gekocht hebt dat dit niet via de Dealer gegaan is (JS) ander moet ik even eentje over de balie trekken alhier. ;)
11 juli 2009 om 20:22 #17499029origineel gepost door henk 400rr
Je kon ze bestellen bij de dealer en dan had je per lagerpunt een andere lagerdiameter. ik heb nog zo’n set en doe die dus ook niet weg, ‘t waren de laatste die de Dealer nog voor me regelen kon en dat is al enige jaren geleden.Ik heb me laten vertellen dat de lagers die daarna verkrijgbaar waren na het plaatsen nog nabewerkt moeten worden voordat ze de juiste afmetingen hebben.
En goed revisiebedrijf moet dat wel aan kunnen.
Ik neem aan dat het setje wat je gekocht hebt dat dit niet via de Dealer gegaan is (JS) ander moet ik even eentje over de balie trekken alhier. ;)
nee die waren voor manta-sport,en kamen via het revisiebedrijf.
24 juli 2009 om 21:06 #17499030ik heb nog wel een nieuwe set liggen (voor de verkoop) , zou er zo in moeten passen aldus de fabrikant, maar ik vrees dat ze altijd gelijnboord moeten worden…
ik meen me te herinneren dat inderdaad de diameter per tap anders is / moet zijn :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.