Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Nieuwe motor kiezen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2010 om 15:23 #17218406
ik heb een vraagje.
zo als somige zondag al gelezen hadden had ik een probleem met me auto.
een ratel geluid en toen deed me auto het ineens niet meer.
zuigerpakkingen waren gesprongen ofz.
en was me blok vol met olie komen te zitten.
na een nieuwe pakking er in te hadden gezet starte de auto.
maar met 2 cilinders minder.
de garage heeft nog het een en ander geprobeerd maar dit mocht niet baten.ik kan kiezen uit een nieuwe auto. resiviseren wat meer als 1000euro gaat kosten, of nieuw blok.
dus wil ik gelijk kiezen voor een nieuw blok.
ik heb een Opel corsa 1.6 16v. c16xe 80kw 04-1993 t/m 09-1994nou wil ik een zoon 2.0 ombouw blok er inlaten bouwen.
maar wat zou zoon compleet blok kosten.
Want ik weet niet wat er precies allemaal veranderd moet worden dan.
op een prijs schatting hoeveel zou het ongeveer gaan kosten
en wat heb ik er allemaal bij nodig om het te veranderden.
heb al beetje zitten kijken bij http://www.mathijssentechnics.nl/
dus heb een type 2 blok nodig
maar de set’s die daar zichtbaar zijn.
is dat echt dat ene kopen en dan heb je alles om je auto weer te laten werkenik heb er zelf totaal geen verstand van en laat het door de garage doen.
dus hoop dat iemand me kan helpen
9 maart 2010 om 15:27 #17627165als je het laat doen ben je ook wel meer dan 1000 euro kwijt.
alleen een leuke c20xe met bak is al best wel 600 euro.
dan al de aanbouw nog voor paar meijer. en dan nog de arbeidsloon….
Ik zou persoonlijk kijken hoeveel ik voor de corsa zou krijgen en klaar ermee.
but then again.. ik zou persoonlijk zelf die c20xe erin lepelen :P9 maart 2010 om 15:32 #17627166ligt er aan wat voor set je koopt, maar 1 ding staat vast mtech is veeeeeels te duur.
en nee als je zo’n set koopt, moet je nog heeeeel veel zelf bij elkaar zoeken, maar de motor kan hangen en je hebt de aandrijving.
dingen bij elkaar zoeken moet je denken aan veel slangen kabeltjes e.d. de dingen die juist veel tijd in beslag nemen mocht je het deugdelijk/netjes hebben.
en het door garage te laten doen lijkt me niet verstandig gezien de kosten/uren die er in gaan zitten, dat is het vaak niet waard.
en van ombouw projecten hebben de meeste garages geen kaas van gegeten!
kan je bijna beter een corsa kopen die al klaar is (die van david verburg staat in tekoop aangeboden hier op het forum is een goeie en nette!)
9 maart 2010 om 15:33 #17627167het is de garage waar ik de auto vandaan heb.
die die vent matst me al met prijzen en derglijke.
en anders moet ik iemand zoeken in omgeving spijkenisse die me wilt hebben met inbouwen.auto heeft me veel geld gekost
en wil geen andere auto wil deze houden haha daarom dat ik ook voor de keuze ga om ander blok er in te bouwen.
maar ik snap die site niet zo heel goed.
of het gelijk compleet alles er bij is.
of dat je nog dingen apart er bij moet kopen enz enz9 maart 2010 om 15:47 #17627168je kan M-tech altijd effe belen of mailen kan je het navragen
ik vind hun persoonlijk ook veels te duur ik doe altijd alles zelf en dat kost alleen je eigen tijd en krakkende hersens:)
maar maak voor je eigen eerst eens duidelijk wat je wil en voor hoeveel dus.
wat voor een blok wil ik een 2.0 16v of 2.0 8v
wil je een al goed lopend blok of 1 die je nog moet opknappen
bedenk je eigen ook goed dat ook al matst die garage je. je doet het niet in 2 dagen en je komt vaak nog een hoop problemen tegendingen die je allemaal moet doen
motorsteunen maken / kopen
aandrijfassen aanpassen
je remmen verbeteren ( achter schrijven zetten ) voor eigen veiligheid
olie koeler plaatsen in 2.0 16v geval
sterkere radiateur plaatsen
persoonlijk zou ik ook overal pu bussen zetten en je draagarmen verstevigen
enz. enz. enz.verkijk je nie op het inbouwen van een motor het klinkt zo makkelijk SUCCES:thumbup:angel
9 maart 2010 om 16:03 #17627169Originally posted by Redmen
dingen die je allemaal moet doen
1. motorsteunen maken / kopen
2. aandrijfassen aanpassen
3. je remmen verbeteren ( achter schrijven zetten ) voor eigen veiligheid
4. olie koeler plaatsen in 2.0 16v geval
5. sterkere radiateur plaatsen
6. persoonlijk zou ik ook overal pu bussen zetten en je draagarmen verstevigen
enz. enz. enz.verkijk je nie op het inbouwen van een motor het klinkt zo makkelijk SUCCES:thumbup:angel
Punt 1. Steunen kosten geen drol meer. Niet bij Mtech halen veels te duur
Punt 2. Hij kan met andere homokineten zelfs met zijn eigen assen rijden
Put 3. Achter schijven is echt niet noodzakelijk. De 1.6 GSI remmen zijn op zich best goed. Eventueel een kleine upgrade naar remmen van een c20xe auto.. Kost ook niet de hele wereld.
Punt 5. De GSI radiateur red het met gemak… Een grotere radiateur kost eventueel 110 euro + een slang van een paar euro bij de dealer.
Punt 6. draagarmen vallen niet te verstevigen bij een corsa B. Zijn standaard al dicht en sterk. PU bussen is een optie maar orgineel trekt het ook goed.Aan materiaal valt het nog wel mee.
Een redelijke c20xe is wel te vinden voor een 500-600 euro. Nieuwe riem erop met spanrollen en waterpomp.. Denk qua motor een kleine 900-1000 euro en dan aan ombouw parts een kleine 300 euro afhankelijk wat je nog allemaal wilt vervangen.Kunt het zo duur maken als je zelf wilt..
9 maart 2010 om 17:41 #17627170ik heb evt nog een goedlopende c16xe liggen, gewoon compleet
mag weg voor 325
zit een nieuwe distributie op enzois altijd nog goedkoper als een 2l ombouw, (heb er al verschillende gedaan)
9 maart 2010 om 17:44 #17627171ik heb nog Mtech assen tekoop met corsa b gsi homokineten (wielzijde) eraan voor je
ik heb mijn auto bij Mtech laten ombouwen jaren geleden en was 4800 kwijt
de volgende die erin komt als het doorgaat doe ik bij me eigen op het werk in de garage
is wat goedkoper en heb het meeste al dus tis meer kwestie van overhangen :thumbup
9 maart 2010 om 18:00 #17627172origineel gepost door Dennis-Corsa-B
ik heb nog Mtech assen tekoop met corsa b gsi homokineten (wielzijde) eraan voor jeik heb mijn auto bij Mtech laten ombouwen jaren geleden en was 4800 kwijt
de volgende die erin komt als het doorgaat doe ik bij me eigen op het werk in de garage
is wat goedkoper en heb het meeste al dus tis meer kwestie van overhangen :thumbup
Meteen een LET neem ik aan he :P
9 maart 2010 om 18:56 #17627173origineel gepost door Onderbroekie
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
ik heb nog Mtech assen tekoop met corsa b gsi homokineten (wielzijde) eraan voor jeik heb mijn auto bij Mtech laten ombouwen jaren geleden en was 4800 kwijt
de volgende die erin komt als het doorgaat doe ik bij me eigen op het werk in de garage
is wat goedkoper en heb het meeste al dus tis meer kwestie van overhangen :thumbup
Meteen een LET neem ik aan he :P
dach jij dan maar ga eerst chippen, je weet ben bijna eruit dus kan weer beginnen ;)
9 maart 2010 om 21:40 #17627174Ok iedergeval bedankt voor de reaktie’s
dus als ik het goed begrijp is het niet zoon setje kopen voor 1000 euro.
aansluiten in je auto en het werkt. ( ondanks dat een garage het zou doen )
je moet nog een heleboel extra spullen erbij kopen ?otdh je hebt een U2U ;)
10 maart 2010 om 06:24 #17627175Originally posted by Liljeffrey11
Ok iedergeval bedankt voor de reaktie’s
dus als ik het goed begrijp is het niet zoon setje kopen voor 1000 euro.
aansluiten in je auto en het werkt. ( ondanks dat een garage het zou doen )
je moet nog een heleboel extra spullen erbij kopen ?otdh je hebt een U2U ;)
een garage zal voor een 2.0 ombouw veel meer vragen dan voor een 1.6 inbouw..
Dat is logisch want een 2.0 is nooit geleverd in een corsa en je zult aanpassingen moeten doen.Dus het is al de vraag of een garage hieraan mee wil werken. 9 van de 10 doen het namelijk niet.
Maar als je nou eerst eens gaat lezen op http://www.corsa-novatuning.nl dan weet je een beetje wat je kunt verwachten :vertag
10 maart 2010 om 08:52 #17627176vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…
10 maart 2010 om 11:27 #17627177origineel gepost door Onderbroekie
vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…Hoezo??
10 maart 2010 om 13:33 #17627178ik heb besloten gewoon even snel voor me standaard motor te kiezen
aangezien me garage waar ik normaal altijd heen ga nu ineens moeilijk loopt te doen over de al gemaakte kosten.
als ik zelf een motorblok kan regelen ( waarschijnlijk die van otdh als alles doorgaat )
en um door de garage te laten inbouwen voor intotaal 800/1000 euro kwijt te zijn.of gewoon duidelijk lekker laten gaan.
auto op marktplaats te zetten voor iemand die um wilt voor een project ?en veder te sparen voor een betere auto.
aangezien je voor dat geld een andere corsa online hebt ?
10 maart 2010 om 15:15 #17627179origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door Onderbroekie
vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…Hoezo??
hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?
10 maart 2010 om 15:24 #17627180Als je toch groter wil zou je ook een X18XE1 motor kunnen pakken van een C-Corsa GSi of een Zafira/Astra/Vectra
Let wel op dat de 1 in de motorcode staat, een X18XE is een ‘big block’, en dan moet je alles aanpassen.10 maart 2010 om 15:43 #17627181Er is toch nu net een topic hier met een c20xe met motorsteunen van een corsa voor 750 euro?
Dat blok kan je er zo inhangen.
Zal je alleen de electra nog moeten regelen.10 maart 2010 om 15:48 #1762718210 maart 2010 om 22:08 #17627183Bedankt voor je reaktie’s nog
ik had al in dat tropic gereageerd.maar heb besloten me geld er niet meer in te steken.
heb verlopig nog een halfjaar auto van me werk.
en wil dan gaan kijken voor Astra G coupe.Iedereen bedankt voor jullie reaktie’s
Dit tropic kan /close
13 maart 2010 om 12:14 #17627184origineel gepost door Onderbroekie
origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door Onderbroekie
vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…Hoezo??
hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?
Ehmmm nee!
Wordt gewoon APK goedgekeurd zonder dat het op kenteken staat. Je moet alleen uitkijken als je een ongeluk krijgt. Voorheen was het ook aardig prijzig om hem op kenteken te zetten, op dit moment is het voor auto’s van voor 1996 makkelijk, daarboven is het nog steeds prijzig.
13 maart 2010 om 14:05 #17627185origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door Onderbroekie
origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door Onderbroekie
vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…Hoezo??
hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?
Ehmmm nee!
Wordt gewoon APK goedgekeurd zonder dat het op kenteken staat. Je moet alleen uitkijken als je een ongeluk krijgt. Voorheen was het ook aardig prijzig om hem op kenteken te zetten, op dit moment is het voor auto’s van voor 1996 makkelijk, daarboven is het nog steeds prijzig.
Bij een ongeluk is het idd heel erg nadelig. Verzekering zal je, als ze er achter komen, op elke manier mogelijk proberen te naaien en jou de schuld proberen te geven.
Daarbij moeten je kentekenpapieren in orde zijn. Nu weet lang niet elke oom agent hoe een bepaald motorblok er uit hoort te zien, maar mocht je er een tegenkomen ben je echt de sjaak. Daar krijg je een behoorlijke boete voor.
13 maart 2010 om 14:30 #17627186hmmm.. op die fietsie ;)
13 maart 2010 om 16:25 #17627187origineel gepost door Onderbroekie
hmmm.. op die fietsie ;)of gwoon nix vergeten wat ik je zeg op msn Sanka :jerry
16 maart 2010 om 07:00 #17627188origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door Onderbroekie
origineel gepost door Vipertjegts
origineel gepost door Onderbroekie
vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…Hoezo??
hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?
Ehmmm nee!
Wordt gewoon APK goedgekeurd zonder dat het op kenteken staat. Je moet alleen uitkijken als je een ongeluk krijgt. Voorheen was het ook aardig prijzig om hem op kenteken te zetten, op dit moment is het voor auto’s van voor 1996 makkelijk, daarboven is het nog steeds prijzig.
Bij een ongeluk is het idd heel erg nadelig. Verzekering zal je, als ze er achter komen, op elke manier mogelijk proberen te naaien en jou de schuld proberen te geven.
Daarbij moeten je kentekenpapieren in orde zijn. Nu weet lang niet elke oom agent hoe een bepaald motorblok er uit hoort te zien, maar mocht je er een tegenkomen ben je echt de sjaak. Daar krijg je een behoorlijke boete voor.
nou…
zo moeilijk hoef je ook niet te doen…
ik heb t ook pas geleden gedaan… een c20xe in gebouwd waar een 1.6 in zat..(astra)
en ik heb netjes met de verzekering en de rdw gebeld…
en ik was t niet verplicht om iets aan de papier werk te veranderen…van de verzekering moest ik alleen t aantal kw doorgeven dat de auto nu heeft… verder helemaal niets…
en van rdw mag je tot 400 cc extra gaan van je huidige motor inhoud…
maar nogmaals… ik heb t ook allemaal na moeten vragen en uitzoeken…
en misschien is t ook per verzekeraar anders… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.