nieuwe koppeling. maar welke?

Forumindex Forums Modellen Corsa nieuwe koppeling. maar welke?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    sidney46

hallo,

Ik heb een corsa b x16xe.
      Mn druklager is bijna aan zn einde. En nu wil ik een complete koppeling gaan bestellen.

Maarrrr, welke. Ik wil een standaard koppelingsset. en nu zie ik op mister-auto dat je uit verschillende merken kan kiezen.
      Er is bölk, Valeo en LUK.
      Heeft iemand weleens van deze merken gehoort? ja valeo ken ik wel maar niet om hun koppelingen.

Zijn dit gewoon goede merken, of is het troep, en kan ik beter origineel GM kopen? wat ik overigens nergens kan vinden op internet.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft. En of het bij die corsa`s een beetje zelf te doen is.

joop1970
      Deelnemer

Bolk is een lot uit de loterij, ene keer krijg je goed spul andere keer rommel. Ik kreeg een keer een delco remy dynamo opgestuurd voor de lage bolk prijs.

Luk en valeo zijn gewoon goed, let wel ff op welke set je neemt. Is afhankelijk van je motornummer (niet x16xe maar een andere) Hoe dat precies zit weet ik nog steeds niet helemaal.

wim-v6
        Deelnemer

LUK os origneel ook geleverd..

Willem

sidney46

Bedankt voor de reacties. dan ga ik voor LUK.

En joop ik had het gezien inderdaad. de ene is 200mm en de ander 210.

joop1970
            Deelnemer

Inderdaad, volgens mij maakt het allemaal geen ruk uit. Bij de opel dealer konden ze me er ook niet veel over vertellen in ieder geval.

Fearless
              Deelnemer

Luk en valeo is volgens mij 1 pot nat.

Trok eens een drukgroep van LUK uit een valeo doos.

Maakt niets uit, dat is gewoon goed spul

Tijdje terug heb ik via misterauto een zogenaamde bólk set besteld.
                Bolk is niet het merk maar je krijg dan een goedkoop merk.
                En dat zijn ook nog geen eens zulke slechte delen. Zo heb ik laatst een koppelingset op een 106 gezet, en remschijven/blokken op een 306.
                Scheelt een stuk, en het zag er niet slecht uit.

joop1970
                Deelnemer

Had een maat van mij ook, luk besteld. Alles was van luk op de koppeling zelf na.

Wat was het merk van de schijven/blokken uiteindelijk?

sidney46

ah okee, nouja als het maar een beetje kwaliteit is, en ik niet volgende maand weer alles opnieuw moet doen.

Heeft iemand toevallig nog tips, of zijn er geen bijzondere dingen waar ik op moet letten bij een corsa.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.