Nieuwe kaart versie 20 datum :(01/08/2021) – 9.2 GB

Forumindex Forums Modellen Crossland Nieuwe kaart versie 20 datum :(01/08/2021) – 9.2 GB

  • Dit onderwerp bevat 15 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 april 2021om 11:49 door Anoniem.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407663
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970
      #18408340
      gjlankamp
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2020

        Er is nu een officiële update app voor Opel.

        Als u de app nog niet hebt gedownload, downloadt u de app “OPEL Update” met de onderstaande URL:

        #18408345
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Die Opel update app werkt alleen voor Opels vanaf 2019, ik en meerdere hebben Opels van 2017,2018 en die vallen buiten de boot 🚣‍♀️. Dat is pas Opel service :dank-u:

          #18408388
          8baan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2020

            Ik heb de app ook gebruikt tot op zekere hoogte maar ben niet zo gecharmeerd. Na het downloaden vraagt die om een usb stick om die te formatteren en je zou dan van je hele pc een backup moeten maken omdat de kans bestaat dat de verkeerde schijf geformatteerd word. Voor mij een veel te groot risico dit soort software, dus blijf het maar op de oude manier doen.

            #18408424
            gjlankamp
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2020

              @8baan dat is een beetje overdreven. De applicatie vraagt expliciet de drive die je wilt formatteren te selecteren. Althans op de Mac. Alleen dat lukte maar niet. Dus heb ik de tar file uitgepakt en de bestanden zelf op de usb geplaatst. Dat ging probleemloos. Voordeel is nu wel dat ik niet meer opzoek moet naar nieuwe bestanden. De MyOpel app heeft voor het eerste sinds een jaar een update gemeld. Ze hebben het dus eindelijk voor elkaar.

               

              #18408433
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Nu nog voor de ouder versie van voor 2019 :-(

                #18408704
                8baan
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 August 2020

                  @gjlankamp dus bij de mac app kan je zelf de drive selecteren die geformatteerd dient te worden. Ik heb zelf de Windows app en die vroeg eerst een backup te maken alvorens verder te gaan en heb toen voor de zekerheid afgebroken. Misschien als ik verder had geklikt kon ik de drive selecteren? Iemand met een Windows app die dat weet?

                  #18408720
                  Moppekieko
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2012

                    @8Baan: Ik heb het gisteren (12-2-2021) via de windows app gedaan en alle stappen gevolgd zoals aangegeven. Hij vraagt idd om een usb stick te plaatsen en gaat vervolgens deze formateren. Hierna worden de benodigde bestanden hierop geplaatst. Werkt uitstekend! Ook geïnstalleerd in mijn Crossland (model 2020). De firmware en de kaartupdate werden automatisch achter elkaar geïnstalleerd. Vindt het nog wel vreemd dat dit met een draaiende motor moet gebeuren. De firmware was in 20 min gereed, de kaartupdate in 30 min.

                    #18410183
                    Achiel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2021

                      Ook ik zit hier met een Crossland van Januari 2019,eerste jaar probleemloos updates gehad daarna nougabollen…zodus vandaag maar eens geriskeerd om de updates van de Grandland binnen te halen, kaartupdate V20.0.0 probleemloos geïnstalleerd, alleen de laatste firmware versie lukt spijtig genoeg niet…niet compatibel, dus spijtig maar geen vernieuwing aangaande de verlichting van buitentemperatuur die naar ik las op het Grandland forum met de nieuwe firmware verbeterd was.. PSA en Opel precies geen goed huwelijk…wel dank aan Avatar voor de duidelijke uitleg en download link .. :applause01:

                      #18410457
                      Achiel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 February 2021

                        ondertussen zowel de nieuwste firmware als de update van de navigatie (V20) uitgevoerd, alles werkt prima en de buitentemperatuur heel helder zichtbaar nu, met dank aan Avatar,leuke samenwerking,thanx M8. :toppie: :toppie:

                        #18414971
                        Jeepster
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 June 2020

                          Dag Avatar. Bedankt voor je vele werk aan de navigatie updates maar nu kom ik er niet uit. Mijn Crossland x is van 2019 en als ik VIN invoer dan krijg ik de melding dat ik de site van Opel moet raadplegen.  Daar moet ik de naam en jaar van mijn auto ingeven maar daar krijg ik eveneens een foutmelding. Ik heb gebeld en ik kreeg te horen dat langs die weg ik geen update kan download omdat mijn navigatie van Tom Tom is. Tot nu toe kon ik altijd met de info uit te voeten maar nu dus niet. Is er nog een ander optie dan naar de dealer gaan?

                          Alvast bedankt voor je reactie.

                          vriendelijke groet,

                          Jaap Schipper :praying:

                           

                          #18414989
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            [quote quote=18414971]Dag Avatar. Bedankt voor je vele werk aan de navigatie updates maar nu kom ik er niet uit. Mijn Crossland x is van 2019 en als ik VIN invoer dan krijg ik de melding dat ik de site van Opel moet raadplegen. Daar moet ik de naam en jaar van mijn auto ingeven maar daar krijg ik eveneens een foutmelding. Ik heb gebeld en ik kreeg te horen dat langs die weg ik geen update kan download omdat mijn navigatie van Tom Tom is. Tot nu toe kon ik altijd met de info uit te voeten maar nu dus niet. Is er nog een ander optie dan naar de dealer gaan? Alvast bedankt voor je reactie. vriendelijke groet, Jaap Schipper :praying:[/quote]

                             

                            Jaap moet je kaart hebben voor jou update?

                            Hier kan je hem weg halen.

                            http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_20.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

                            Kijk hier voor de instructies:

                            https://www.liewesroden.nl/gratis-navigatieupdate/

                            #18414996
                            Jeepster
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 June 2020

                              Super bedankt Avatar,

                              Ik ben de kaart aan het downloaden!

                              vriendelijke groet,

                              Jaap

                               

                              #18415149
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Jaap hoe is het je vergaan met de update van de kaart? Nog problemen gehad?

                                 

                                Avatar

                                #18415188
                                Jeepster
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 June 2020

                                  Dag Avatar,

                                  Bedankt voor de vraag. Het downloaden enz. verliep zonder problemen. Ik heb het eerder gedaan net als het installeren maar ik moet vanavond dat uurtje even vrijmaken. Ik verwacht geen problemen hoor.

                                  Heel erg bedankt nog en prettige paasdagen,

                                  :good-job: Jaap Schipper

                                   

                                   

                                  #18415441
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Jaap jij en jou gezin ook een fijne paasdagen toegewenst. :toppie:

                                     

                                    Avatar

                                    #18555705
                                    adelianos
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 November 2024

                                      (Awaiting moderation)

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.