Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100%

Forumindex Forums Modellen Insignia Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100%

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Krommenek

Ik heb een Insignia sport tourer busines met interieur upgrade pakket van juni 2014 en heb na 25.000 km een hoop problemen. Auto is al meer dan drie keer bij de dealer geweest!

Opsomming:
      – Klok niet op tijd ( Hoe bestaat het, als je navigatie hebt, heb je de zuiverste tijdwaarneming die er bestaat tot je beschikking!).
      – stuurt ‘plakt’ in middenstand. Lijkt alsof het vast zit ( Adhesieve kracht) als je 100 km op de snelweg rijdt en minimaal moet corrigeren.
      – navigatie reageert geheel slecht. Je moet tot 17 keer ‘bestemming; zeggen alvorens die Miep het verstaat.
      – als je meerdere adressen instelt, zet deze ze willekeurig door elkaar, soms in goede volgorde en soms niet.
      – Navigatie werkt ondertussen helemaal niet meer, net als de gehele stemherkenning voor de gehele Intellilink.
      – rijd bij vol zonlicht 15 km met nachtverlichting van dashboard na verlaten van een tunnel/viaduct.
      – Versnellingsbak schakelde niet van 4 naar 6!!! moet via 5!!! Garage vond dat normaal. Dit niet geaccepteerd. Hebben ondertussen kabels in de bak vervangen. Lijkt voor nu goed te zijn.
      – airco stinkt. Elke keer als de motor warm is en je komt terug in de auto na 10 minuten, lijkt het alsof er 10 katten in hebben zitten pissen! Dealer heeft er al drie keer een spuitbusje ingespoten (zelf de busjes in de auto terug gevonden, waren niet opgeruimd”. Terwijl de dealer zegt een diep-reiniging gedaan te hebben. Dus wat ze zeggen is niet wat ze doen!
      – Stoelverwarming in stand twee, is dan lauw en dan weer heel heet. Alles behalve een constante temperatuur.
      – hoofdsteunen kunnen niet in axiale richting verzet worden (Dus naar voor en achter om goed tegen je achterhoofd te plaatsen)., Goed voor een whiplash bij een ongeluk!

En… ik ben al 3 keer bij de dealer geweest en die zeggen niks of niet veel te kunnen doen, allemaal software!!!
      Wat een klote Opel.

Ik rijd al >25 jaar zakelijk op de weg, heb C5’s versleten, mondeo’s Laguna’s. Maar niks is zo slecht als deze Opel, noemen ze Duits rijden!!!

En tot slot: ja, bij mij zit er de nieuwste software in, is er 6 december 2014 ingespoeld !!!

Nu, vandaag, is de Insignia weer in de garage. Na veel dwingen kreeg ik een Insignia mee. Wilde geen Adam, maar dat snappen jullie wel als je 1500 km per week rijd en 1.90 lang bent. Dan wil je niet je rug breken door elke keer in zo;n ding te kruipen! Je koopt niet voor niks een middenklasser.
      En wat blijkt:krijg je een Insignia mee van de afdeling verkoop. En ook die auto werkt voor de helft.
      – Intellilink navigatie werkt niet.
      – volgens dashboard rij dt ik in het donker terwijl het licht is.
      – Ik kan niet terug schakelen van 3 naar 2, krijg de pook niet in de 2e versnelling. Moet eerst terug nog een keer in 3 dan gaat het wel.
      etc….
      En dit is een auto waar ze nieuwe klanten die intresse hebben in een Insignia mee op pad sturen om te testen !!!!

het moet niet gekker worden met OPEL !!!

Fijn zo’n Opel insignia !!!

Opel Nederland mag contact met me zoeken, maar dat durven ze vast niet!! Dus mensen u bent gewaarschuwd!

wimdm
      Deelnemer

ik heb een insignia van 2012. het fenomeen van het plakken van het stuur heb ik ook soms,niet altijd. de dealer zei dat het vooral komt door de spoorvorming op de snelweg in combinatie met de brede banden (245). ik heb dit vooral voor op de snelweg tussen brugge en oostende en naar depanne. het valt eigenlijk wel op dat ik het elders niet heb. ik had laatst een zafira tourer als vervangwagen en die had er ook last van.
        de muffe geur uit de airco heb ik ook. zelfs nu wanneer de airco niet opstaat. ik heb nu alle drie de knoppen( voeten, gezicht,voorruit) samen opstaan en nu heb ik geen last. het systeem heeft al 2x een dieptereiniging gehad en alle filters zijn vervangen. 1x op mijn kosten, 1x voor de dealer. telkens goed voor een 3tal maanden, dan komt het terug. ik had ook meer verwacht van de wagen. ik dacht toch een groter verschil in kwaliteit te merken met mijn vorige wagen.(seat Toledo) .eigenlijk een grote teleurstelling, daar je toch met de topwagen van het merk rondtoert.

theunm

vraag me af wat hij hier komt doen een review van zijn auto.

het opel-forum staat los van opel nederland.

neem toch aan dat je voor je een nieuwe auto besteld dat je er eerst een rondje in wilt rijden.
          heb zelf ook een paar lease fietsen gehad en als een overstap maakt naar een nieuw model heb ik bij de meeste
          eerst wel even een rondje gereden en ja anders moet je het nemen zoals het is

P@rick
          Deelnemer

@Krommenek wrote:

Ik heb een Insignia sport tourer busines met interieur upgrade pakket van juni 2014 en heb na 250000 km een hoop problemen. Auto is al meer dan drie keer bij de dealer geweest!

:wtf :wtf :wtf
            Ben je nou een azijnzeiker of niet…

Je hebt sinds juni ’14 250.000km gereden?????
            En al 3x bij de garage geweest?????
            Wow wat een geweldige wagen is die Insignia dan zeg.
            Dat red je niet met een VW, Ford, Renault of Citroen…..

Andre_Ede

Das 10.000 per week dat kan toch niet.

theunm

als je niet slaapt zitten er 168 uur in een week dan kom je op 60 km gemiddeld.

Krommenek

Nou dat was een type foutje hoor, maar jullie zijn waarschijnlijk allemaal de slimste denk ik dan maar!
                  Ik ga echt geen auto afkraken als het niet nodig is!

Al met al een beetje flauwe drie bovenstaande reakties denk ik!!!

En ik heb echt wel een test rit gemaakt, zelfs twee, maar dat is dan altijd met een andere wagen en nooit diegene die je krijgt natuurlijk!

Als je andere fora bekijkt, lees je overal veel klachten. Ik hoop alleen hiermee te voorkomen dat anderen een kat in de zak kopen en ze te waarschuwen!

Als bv. dat stuurgedrag bij iemand anders niet voorkomt, dan is dat alleen maar mooi, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat andere minder ervaren of km verslindende chaufeurs dit niet opmerken. Dat geeft alleen maar aan dat ik wel snel door heb dat er iets aan de hand is.
                  Ik heb zelfs begrepen van anderen met een Opel dat dit een electrisch gestuurde stuurbekrachtiging zou zijn en dat hierin het probleem zou zitten. Dit zou betkeken dat ze de gehele stuurkolom moeten vervangen om het op te lossen. Maar of deze echt electrisch weet ik helaas niet, misschien iemand hier op het forum wel?

En die bak, daar hebben ze iets in vervangen en nu schakeld deze wel goed, dus het kan wel, als ze maar willen!

Dus al met al een hoop problemen die ik met voorgaande auto’s niet gehad heb en met Opel wel !!!

Opel_Bjorn
                  Deelnemer

Mijn Astra heeft net hetzelfde probleem met da stuur. Er zit een knak in het middenpunt. Blijkbaar is er voor de Astra een buitendienstoplossing door nieuwe software te installeren. Probleem is nu opgelost met de nieuwe software. Deze oplossing is er ook voor de Insignia.

zie hier de buitendienstoplossing
                    https://www.dropbox.com/s/0fdgvrgw3irzmdg/Schermafdruk%202014-12-12%2020.41.02.png?dl=0

Astra 1.4 NZ
                    Deelnemer

Misschien ook eens een andere dealer uitproberen als je merkt dat het er niet goe aan toe gaat..

koenie
                      Deelnemer

Mijn insignia is van Maart 2014 en heb er ondertussen 50.000 km op staan… Ik herken niks van deze problemen. Ja de navigatie is eigenaardig maar daar kan ik mee leven. Verder niks dan goeds over de auto. Misschien mijn dealer eens proberen?

hpp
                        Deelnemer

Zoals ik al meer heb gezegd op dit forum, ik ben aan mijn 4e insignia bezig, geweldige auto. Ook ik heb het laatste model, geen problemen.

bert pitt
                          Deelnemer

Ik heb ook circa 10 leasebakken gehad en moet zeggen dat ik aardig tevreden ben over de Insignia. Ik heb niet proefgereden want dan krijg je toch een andere auto mee met meer PK’s en opties. Bij bij werkt het inspreken in 8 van de 10 keer helemaal goed. Dat vind ik acceptabel. Het kleven van het stuur in de neutrale stand zou ik als garantie claimen. Wat betreft de routes: zou het zo zijn dat het systeem de meest optimale route berekent?

Qua airco kant ik je het volgende melden: bij andere auto’s stond altijd in de handleiding dat je de airco moest uitzetten een tijdje voordat je de auto uitzet (laatste rit). Deed je dat niet, dan zou je schimmelvorming kunnen krijgen wegens de condens, wat uiteraard tot stank zou leiden. Wellicht is dat het proberen waard.

Krommenek

even een update:

– auto na 4 dagen terug gekregen.
                              – stuur probleem lijkt opgelost na een eerste paar dagen kilometers vreten, hopelijk blijft het zo.
                              -dag/nachtverlichting van navigatie twijfel ik of het beter is.Voordeel van de twijfel voor nu omdat het donker weer is.
                              – Airco komt nog steeds een licht stink luchtje uit, is wel beduidend minder. En gezien mijn kilometers die ik rijd staat de auto nooit meerdere dagen stil natuurlijk waardoor er schimmelvorming zou kunnen ontstaan.Airco staat bij mij dan ook ALTIJD AAN. Als dit wel zo is kan Opel nog veel leren van collega autobouwers!!! Ik heb nog nooit een auto gehad waarbij, zoals vorige reply stelt, dat je ruim voor het einde van een rit de airco moet uitzetten om schimmel te voorkomen. Dit lijkt mij onzin. Alleen als de auto meerdere dagen stilstaat kan ik me daar wat bij voorstellen, maar geld voormij dus niet.
                              – navigatie reageert alleen op het uitspreken van ‘bestemming’ vanaf het twee adres wat je insteld! De eerste rit moet je eerst ‘navigatie’ zeggen voordat ze ‘ bestemming’ acepteerd, blijft het raar vinden.

Verder nog een vraag, heb nu een lijst van POI’s in de navigatie geladen, zoekt de navigatie daar dan ook in als je een nuttige plaats opvraagt of moet je die dan zelf echt handmatig aanwijzen?

Verder zag ik dat de radio DAB zenders kan ontvangen aldus de handleiding, alleen in die van mij zie ik die niet! Of is dit niet standaart in de Insignia’s?

Tot zover…

Franco49

Krommenek, ik heb de dag/nachtverlichting van navigatie altijd op nacht staan en ga als ik overdag rijd de navigatie knopje/ wieltje iets lichter draaien en dat geeft vind ik een mooiere verlichting .

OscaR-16v
                                Deelnemer

@Krommenek wrote:

even een update:

– auto na 4 dagen terug gekregen.
                                  – stuur probleem lijkt opgelost na een eerste paar dagen kilometers vreten, hopelijk blijft het zo.
                                  -dag/nachtverlichting van navigatie twijfel ik of het beter is.Voordeel van de twijfel voor nu omdat het donker weer is.
                                  – Airco komt nog steeds een licht stink luchtje uit, is wel beduidend minder. En gezien mijn kilometers die ik rijd staat de auto nooit meerdere dagen stil natuurlijk waardoor er schimmelvorming zou kunnen ontstaan.Airco staat bij mij dan ook ALTIJD AAN. Als dit wel zo is kan Opel nog veel leren van collega autobouwers!!! Ik heb nog nooit een auto gehad waarbij, zoals vorige reply stelt, dat je ruim voor het einde van een rit de airco moet uitzetten om schimmel te voorkomen. Dit lijkt mij onzin. Alleen als de auto meerdere dagen stilstaat kan ik me daar wat bij voorstellen, maar geld voormij dus niet.
                                  – navigatie reageert alleen op het uitspreken van ‘bestemming’ vanaf het twee adres wat je insteld! De eerste rit moet je eerst ‘navigatie’ zeggen voordat ze ‘ bestemming’ acepteerd, blijft het raar vinden.

Verder nog een vraag, heb nu een lijst van POI’s in de navigatie geladen, zoekt de navigatie daar dan ook in als je een nuttige plaats opvraagt of moet je die dan zelf echt handmatig aanwijzen?

Verder zag ik dat de radio DAB zenders kan ontvangen aldus de handleiding, alleen in die van mij zie ik die niet! Of is dit niet standaart in de Insignia’s?

Tot zover…

Pardon? het is algemeen bekend dat je de airco een aantal minuten voordat je op de eindbestemming beland uitschakelt. Doe je dit niet, krijg je schimmelvorming. de Ford KA van mijn vriendin stinkt ook als een zwijn nadat de airco is aan geweest.

Franco49

Ik denk dat Krommenek het gevoel heeft dat hij een miskoop gedaan heeft en daar kan niemand wat aan goed praten , het beste is dat hij een ander merk gaat zoeken , het zal zeker wel een behoorlijke afschrijving worden , maar dat verlies moet hij dan op de koop toe nemen , ik denk dat dat beter is dan in een auto te moeten rijden die volgens zijn gevoel niet aan zijn verwachtingen voldoet !

GerardH69
                                    Deelnemer

@OscaR-16v wrote:

Pardon? het is algemeen bekend dat je de airco een aantal minuten voordat je op de eindbestemming beland uitschakelt. Doe je dit niet, krijg je schimmelvorming. de Ford KA van mijn vriendin stinkt ook als een zwijn nadat de airco is aan geweest.

Sorry, maar ik heb ook nog nooit de airco uitgezet voordat ik op mijn eindbestemming ben. En heb nog nooit last gehad van schimmelvorming of vreemde lucht.

Ook niet bij mijn vorige insignia…

pascal1109
                                      Deelnemer

@OscaR-16v wrote:

De VW Polo uit 2012 van mijn vriendin heeft het ook. Mijn broertje, 1e monteur bij de VW dealer heeft er al verschillende keren naar gekeken, maar de geur blijft terugkeren helaas :(

Mijn Corsa D begon ik ook te ruiken toen ik hem niet tijdig uitzette. Maar na een paar keer weer netjes van te voren uitgezet te hebben, verdween het gelukkig weer.

bert pitt
                                        Deelnemer

@krommenek “…. moet uitzetten om schimmel te voorkomen. Dit lijkt mij onzin…..” Dit is geen onzin, maar je reactie zegt veel over jezelf.

De stank wordt veroorzaakt door bacteriegroei op het raster van de verdamper. Condens vermengt zich met stof wat in het interieur zweeft. Wordt de auto airco ingeschakeld dan verspreiden deze schimmels een muffe lucht. Van tijd tot tijd verfrissen met een antiseptisch middel is een must. Bij intensief gebruik van de auto in combinatie met slechte hygiëne worden de schimmels makkelijk gevormd….

Franco49

Tot heden heb ik nog geen enkele wagen gehad waar ik last van een stinkende airco, gebruik alleen de airco indien nodig en schakel die als ik het wel gebruik ruim voor de stop uit en laat het altijd nog even droog blazen ,dus de ventilator aan !

wagnas
                                            Deelnemer

Airco moet je een paar minuten voor bestemming/thuiskomen uitzetten, zodat de condensor kan opdrogen. Als condensor niet goed opdroogt krijg je aanslag (lees alle soorten bacterien) die zich gaat opstapelen en stinken. Geldt voor alle airco’s. Of het nu van een Mercedes, van een Boeiing, Opel, huis of een Seat is. Laag kan zelfs dik worden en de werking van de airco minder efficient maken.

Ik heb de airco soms aanstaan, is eigenlijk niet goed voor je gezondheid altijd maar in airco lucht te zitten. Je ogen en lippen drogen uit etc.

Beste is je ventilatieopeningen allemaal open te zetten en gewoon de verwarming te gebruiken. Zo nu en dan wanneer nodig (slecht weer/heet weer, beslagen ramen bij regen mensen die met natte kleren instappen) zet je de airco aan.

Mijn airco stinkt nooit.

Franco49

Wagnas ik ben er volledig mee eens , waarom moet je een airco gebruiken als het niet nodig is en kost ook nog extra brandstof ,normaal heb ik wat ik al eerder zij de airco alleen aan als het moet en heb wel de verwarming aan , bij de insigna is het ja zo makkelijk je zet de temperatuur op de gewenste graden en het blijft constant dezelfde gewenste temperatuur , wij zijn echt super tevreden met de verwarming en heb dan nog niet eens de gescheiden versie .

hpp
                                                Deelnemer

Ik weet niet waar jullie het over hebben. Ik heb de airco altijd aan staan, zet hem nooit uit, en heb ook geen last van stank.

usbstick
                                                  Deelnemer

Klopt,airco alleen gebruiken wanneer nodig,ik gebruik m zelde,heb m gewoon staan op voorruit en voetenruimte,nooit last van beslagen ramen,verkeerd gebruik leid tot condens in de auto..

Alex from Holland

Ik heb inmiddels wel wat auto’s met airco “versleten”.
                                                      Stond en staat altijd aan en nog NOOIT een stinkende airco gehad.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.