nieuwe harde schijf, bios ziet die niet

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia nieuwe harde schijf, bios ziet die niet

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Br3cht

dus de laptop zou sneller gaan met xp?
      ik heb wel al een paar keer een pc geformatteerd maar daar was altijd de cd bij
      bij mijne zou het dus een nieuwe xp prof worden

2e-c14nz

Het probleem met vista is, is dat het veel van je grafische kaart vraagt. Vandaar dat er in het begin ook zo ontzettend veel mensen klaagden dat hun laptop van 250 euro die ze hadden gekregen bij het verlengen van hun telefoon abbonement :angel, klaagden dat de laptop zo traag was. Een laptop / notebook draait vaak beter met xp omdat dit grafisch minder belastend is. Vandaar dat microsoft ook officieel zijn excuses heeft gemaakt voor vista :D Maar dit was ook deels omdat er zo ontzettend veel fouten in zaten en omdat het heel omslachtig was.

Br3cht

heb een mailtje gekregen van een pc shop in de buurt zij vragen 150euro, nu hebben ze wel niet gezegd of dat met of zonder de xp is.
          dus nu op antwoord hierop aan het wachter

Roelof

Ik heb hier in een oude DELL CXi 500mHz de 10gb schijf vervangen voor een 40 en dat werkte prima na een bios update. Ik kan mij herinneren dat ik ook niets zag en nog gespeeld heb met de jumpers. Als je naar de fabrikant van de harde schijf gaat kan je vast een manual vinden met de jumper opties aangegeven.

Als je geen floppy meer in je PC hebt kan je ook een USB drive regelen, als je in de buurt van Sassenheim woont kan je er wel 1 ophalen, op mijn werk heb ik er zat.

Het is gewoon het bestand downloaden, opstarten en hij gaat de flop maken. Met die flop kan je de laptop opstarten en het menu volgen. Meer is het niet.

Ach, als je een ander goedkoop laptopje zoekt kan je ook een nieuwe netbook halen of als je even op http://www.tweakers.net bij vraag en aanbod snuffelt komen de aanbiedingen op je scherm.

Br3cht

zal direct eens kijken op tweakers
              ivm de diskette drive heb ik de oude harde schijf erin gezet en zo op diskette gezet
              dan nieuwe hardeschijf erin en diskette afgespeeld

het bestand enzo is inorde maar gewoon de batterij is stuk en als ik dan nog niet zeker ben dat de harde schijf word gezien ga ik mijn nieuwe laptop voorzien van xp
              had dit al langer willen doen maar wist niet dat het dan 64 of 32 bit bleef

Powercorsa

De prijs zal zonder XP zijn ;)
                Ze zijn ongeveer 2 uur zoet om dit er volledig op te krijgen

Als je XP nog te pakken kan krijgen, zal dit ongever 135 euro voor een OEM licentie zijn.

De instructies welke door het systeem uitvoeren worden, wordt bepaald door het besturingssysteem. Op de achtergrond werkt het allemaal stiekum op 64 bits bij de nieuwere systemen (aangezien de processor en alle interfacen hierop werken), maar hier hoef je geen zorgen over te maken. Alle 32 bits applicaties werken gewoon ;)

Br3cht

heb net ook gelezen na wat zoekwerk hierover dat ik eerst moet kijken of de drivers van netwerkkaart, touchpad, toetsenbord, graf kaart, etc.
                  te verkrijgen zijn bij dell voor xp
                  xp prof kost hier zo’n 170euro en 150euro voor installeren

ben misschien toch van plan om het dan zelf te doen

XeRo

xp op een p2? ik hoop dat je een heleboel geduld hebt dan..

Powercorsa

De meeste drivers van Windows Vista zijn Windows XP compatible :thumbup

Als je gaat beginnen wel eerst een backup maken van alle belangrijke data. Alles moet namelijk worden verwijdert (alle data wordt verwijderd) om Windows XP te kunnen installeren en laten werken

Br3cht

@xero: heeft perfect gewerkt, 4jaar lang geen probleem gegeven, dan uiteindelijk toch andere pc gekocht voor mijn studies (ontwerp/productie technologie, hiervoor moest ik Inventor kunnen draaien)

ik ga een externe harde schijf kopen
                        daar al mijn bestanden opzetten

en dan formatteer ik die
                        en dan installeer ik al die drivers en applications

heb juist gekeken ik heb 3cd’s bij mijn laptop gekregen:
                        antivirusprogramma
                        application for blu-ray
                        application for webcam
                        al de rest is te downloaden bij dell zelf

Br3cht

origineel gepost door Powercorsa
                          De prijs zal zonder XP zijn ;)

net een mailtje terug gehad dat dit alles inbegrepen is.
                          Hiervoor kan ik het toch iet zelf doen denk ik dan.:P

straks eens langsgaan bij die winkel als ik de tijd vind

XeRo

Ja is natuurlijk ook wat je eigen eisen zijn, kan trouwens allemaal gratis, lang leve internet ;)

Powercorsa

Lang leve de genuine advantage meldingen…….
                              Totdat je je systeem niet meer kunt/mag gebruiken…..

Dan zou ik zeker laten doen, 170 euro los en dan 150 euro incl.
                              Wel zelf even een backup maken van je gevens :thumbup

Br3cht

origineel gepost door Powercorsa
                                Lang leve de genuine advantage meldingen…….
                                Totdat je je systeem niet meer kunt/mag gebruiken…..

Dan zou ik zeker laten doen, 170 euro los en dan 150 euro incl.
                                Wel zelf even een backup maken van je gevens :thumbup

170 is bij een andere winkel
                                maar ik ga gewoon van al mijn bestanden, favorieten, …
                                back-up maken
                                dan doe ik de laptop weg en hoop ik die asap terug te hebben

Br3cht

daarnet nog even langs geweest
                                  hij had de xp niet op stock
                                  deze komt maandag of dinsdag binnen
                                  ik heb de laptop dan maar terug meegenomen
                                  en breng die dinsdag terug, dan heb ik die misschien ‘s avonds terug of wel de dag nadien

hou jullie op de hoogte

Br3cht

Vandaag de pc terug gekregen.
                                    Hij had de cd nog steeds niet op stock maar ik heb nu een licentie dat 29dagen mag gebruikt worden, moet regelmatig eens bellen
                                    werkt perfect op xp prof.

Iedereen bedankt om me te helpen, zelfs op een Opel forum:P

Powercorsa

Dat is mooi, ik hoop dat ze de licentie binnenkort op voorraad kunnen krijgen.
                                      Officieel mag van Microsoft namelijk deze licentie niet meer worden verkocht ;)

Br3cht

ik hoop het idd ook.
                                        en anders zetten ze er maar de windows 7 op die met xp modus
                                        ik laat nog wel iets weten:afro

Br3cht

gisteren nog een naar daar gegaan en de cd was binnen met product key
                                          alles is nu inorde voor de prijs van 90euro
                                          die xp prof is zo’n versie waarmee je een illegale versie legaal maakt zei die man

voor mij mag dit topic dicht, tenzij er anderen nog iets aan hebben.

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.