Nieuwe forumdeel ( Gestolen & Vandalisme) Ja of nee?

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Nieuwe forumdeel ( Gestolen & Vandalisme) Ja of nee?

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Senatorman

Beste leden.

Wat mij opvalt is dat er veel Opels worden gestolen cq vernield. Dit geldt niet alleen voor de nieuwe modellen, maar de oldies zijn ook zeer in trek bij de criminelen.

Het lijkt mij toch zeer vervelend, als jouw trots gestolen wordt. Ik zou er zeer zeker lange tijd om treuren.
      Om deze criminaliteit tegen te gaan, is het verstandig om hier zoveel mogelijk aandacht aan te geven onder de forumbezoekers, om zo hopelijk de gestolen Opels te spotten, en terug te vinden.

Momenteel hebben we hier geen centraal forum-onderdeel voor, en mijn vraag of deze er moet komen.

Vul daarom even de Poll in, en geef je mening.

Oenatje
      Deelnemer

maak dan ook gelijk een oplichters gedeelte

Anoniem

@Oenatje wrote:

Dat is wel weer een andere onderwerp, dan gaan er bedrijfs en persoonsnamen over het forum rollen, en volgen er heftige discussies waar het forum niet voor bedoeld is.

RickR91
          Deelnemer

Ik stem voor!
            Laten we dit gelijk naast Marktplaats in de balk zetten??

meangreen
            Deelnemer

goed idee!
              zeker als je dit via de sociale media snel kan verspeiden, kan veel kostbare tijd schelen :thumb

Anoniem

@meangreen wrote:

goed idee!
                zeker als je dit via de sociale media snel kan verspeiden, kan veel kostbare tijd schelen :thumb

ik stem maakt me niet uit ;)
                ik kijk toch elke dag wel ff naar dagelijks gepost
                dus zie zo,n topic toch wel
                in welk subforum het dan ook maar staat

dus voor mij hoeft er niet een apart deel voor aangemaakt worden
                ;)

Anoniem

:thumbup :thumbdown gemengde reacties

kaneelschep
                  Deelnemer

Ja ik kijk ook niet alleen in een speciaal topic maar gewoon in vandaag gepost.. Dus ik kom er ook wel langs. Hier dus geen behoefte.

Ik wil ook graag nog dit erbij zeggen:
                    Er zijn hier meerdere topics waar er continu over de auto en de bijbehorende standplaats of omgeving gepraat wordt.
                    Bijvoorbeeld corsa/kadett/etc gespot in: En topics met allemaal fotos van je auto voor je huis of in de buurt enzo.
                    Schuren waar hele verzamelingen autos staan. of werkplaatsen vol met gereedschap.
                    Iedereen die die buurt beetje herkend weet daarna precies waar je auto staat of rondrijdt.
                    En in auto gespot topics wordt die informatie nog niet eens door de eigenaar zelf gegeven maar gewoon gratis door anderen.
                    Ik zou het superrot vinden als iemand me steeds zag rijden met mijn mooie dure auto en dit steeds maar op een forum rond schreeuwt. Dat is wachten op jatten.. Of op een echtscheiding :P
                    Ik wil wedden dat je aan de hand van dit forum zo een lijst met standplaatsen en fotos van hun huizen en garages hebt van 60% van alle Opels in Nederland. Lijkt me vragen om ellende.
                    Aan de andere kant is dat natuurlijk gewoon het risico van fotoos plaatsen op internet.
                    Maar die forums als gespot in: werken er wel zwaar aan mee.
                    Beetje dubbel om dat dan weer tegen te gaan in een topic als wordt voorgesteld.
                    ;) Savvie?

DeMeistah
                    Deelnemer

@kaneelschep wrote:

Ja ik kijk ook niet alleen in een speciaal topic maar gewoon in vandaag gepost.. Dus ik kom er ook wel langs. Hier dus geen behoefte.

Zelfde hier. geen mening over eigenlijk, ik zal het iig niet gebruiken

Anoniem

ken me wel
                        enigzins vinden in de reactie van kaneelschep
                        ;)

Anoniem

Ben het zeker eens met Kaneelschep. Alleen mag het deel er van mij wel komen. :thumbup

Anoniem

Kan me ook vinden in de reactie van kaneelschep. Maar het feit dat er foto’s van mooie auto’s op het internet komen, met voor sommige een bekende omgeving op de achtergrond is niet te voorkomen. Een mooie auto waar je trots op bent wil je laten zien aan mede-liefhebbers dmv foto’s op dit soort forums.
                            Daarnaast wil je graag ook rijden met je mooie trots, en dan is het niet overkomelijk dat andere je dan zien rijden, en dit graag met je willen delen op het forum. Een auto-hobby die je niet kan delen met andere liefhebbers maakt de hobby voor velen minder leuk.

Alleen werken aan je auto op een (voor iedereen) geheime plaats, alleen je naaste familie mag de lokatie weten. Rijden in het openbaar kan niet omdat je auto dan gezien kan worden door mensen die criminele gedachtes kunnen hebben. Tja nog even en we leven in een wereld waar alles onder je kont gejat word, omdat er mensen zijn die graag jouw trots jatten, waar jij uren/weken/jaren aan hebt gewerkt of voor hebt gespraard.

foto’s komen nou eenmaal op internet, en mensen zien je nou éénmaal rijden, en delen dit graag met anderen.

Het probleem is dat er in deze wereld mensen op aarde zijn die niet voor iets hard werken en sparen maar de gemakkelijke weg kiezen door het gewoon te stelen van anderen. Dit betreft gelukkig een heel klein percentage mensen, maar deze kloothommels jaten niet alleen onze spullen, maar ook onze liefde voor auto’s die we door HUN niet meer met elkaar kunnen delen.

Daarom vindt ik dat je uiteraard niet exact moet aangeven waar jouw spul weg te halen is, zo onbekend mogelijke foto’s dient te plaatsen op het internet.

als strijd tegen die kleine groep stelers, kunnen we de gestolen auto’s beter onder de aandacht brengen, en hierdoor meer kans geven om teruggevonden te worden.

Lang verhaal, als je begrijpt wat ik bedoel. :ass

KadAstra-EF
                            Deelnemer

Dag Medeforummers,

Ik vind dit een goed plan. Zet alles wat hiermee te maken heeft maar in 1 topic.
                              Nu is het zo dat als er een Corsa gejat is in mijn dorp ik er niet achter zal komen dat het gebeurt is omdat ik zelden tot nooit in het Corsa gedeelte kom. Met dit topic trekt het toch je aandacht om even dit topic te bekijken.
                              Wel zou het mooi zijn als er zaken opgelost zijn die ook weer te verwijderen.

Ik heb, om diefstal van mijn Kadett E en Astra F toch wel te voorkomen via dit forum mijn woonplaats “KadAstra-Stad” genoemd.
                              Voor de lol, dat wel,
                              Met reageren zeg ik wel dat ik uit “Noord-Friesland” kom. (is ook zo)

Alleen in U2U’s wil ik mijn woonplaats wel bekend maken maar dat is dan “achter de schermen” om het zomaar te zeggen.

Nogmaals, ik zeg aanmaken dat topic !!

Hartelijke groet, Rik ;)

KadAstra-EF
                              Deelnemer

@Oenatje wrote:

Ook een goed plan.

Groet, Rik ;)

hum

goed idee
                                  ik heb mijn bestelbus [zzp’er] altijd strak langs de manta staan vanwege de vele bedrijfsbusjes inbraken
                                  wat denk je…..manta naar de apk ****bus leeg kost me ong 10.000 euro ..ofwel bijna naar de knoppen.
                                  ik heb er dus al eens volk bij betrapt maar ze vinden je auto of in dit geval mijn bus toch wel als ze erop uit zijn.
                                  maar vindt wel dat het topic alleen over b.v manta diefstal of vandalisme moet gaan.
                                  gr herman

RickR91
                                  Deelnemer

Ik begrijp Kaneelschep ook wel.
                                    Maar in het “Gestolen” gedeelte kunnen we ook andere auto’s van forumleden plaatsen.
                                    Of als bekend is dat van een niet forumlid een speciale auto gestolen is, zou dit een goede plek zijn.
                                    De Opel scene is relatief “klein” veel mensen kennen de speciale auto’s.

Dit zou de terugvindkansen ten goede kunnen komen?

Mijn voorstel is om te wachten tot September?
                                    Als er in die tijd veel auto’s worden gestolen/gevandaliseerd.
                                    Misschien is het dan een idee om dit een eigen topic te geven.

gertjuh1968

een goed plan, want er zitten hier mensen door heel nederland. misschien dat de leden van hier mee kunnen kijken op de weg als er een auto gestolen is. want als je de politie mot wachten. (die zijn liefer lui dan moe).

ik stem voor.

gert

noc

ik stem voor.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.