Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Nieuwe corsa 1.4 connect edition best wel traag!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2011 om 19:54 #17239245
Ik vindt mijn nieuwe corsa 1.4 met 100 pk best wel traag. Er staat nu 2000km op, zou deze nog wat sneller worden?
Aangezien er geen turbo opzit lijkt het mij moeilijk om deze te tunen.Gr Erwin.
7 augustus 2011 om 09:45 #17895790Leuke uitvoering ! king:
Mja traag, weet niet wat je gewend was ? had je geen proefrit gemaakt voor de ‘koop’ ?
Ik vind ze eigenlijk niet verkeerd rijden, kom lekker met het verkeerd mee (rij ze regelmatig voor mijn werk)
7 augustus 2011 om 11:38 #17895791vind mijn tigra twintop met 90 pk,s ook niet echt traag om eerlijk te zijn……had ervoor een astra g station met 75 pk die is pas traag :shock:
7 augustus 2011 om 12:26 #17895792Meestal zijn nieuwe motoren nog wat traag op t gevoel. Als ie zo direkt na 10000 km ofzo echt goed op jouw rijstijl is ingereden, gaat ie vanzelf wel wat vlotter aanvoelen.
7 augustus 2011 om 12:26 #17895793Gewoon trappen met dat ding!!!!!
willem
7 augustus 2011 om 15:01 #17895794Ja heb een leenauto mee gehad en dat was ook een 1.4 connect edition. Deze had 5600km gereden toen ik hem mee kreeg!
Mijn vorige auto was een corsa ecoflex 95 pk wegenbelastingvrij dus, maar die begon na 5000km rare kuren te vertonen dus zag daar geen toekomst meer in.De 1.4 die ik nu heb is een connect edition 5drs in de kleur peperdust.
Gr Erwin
18 augustus 2011 om 15:32 #17895795Hoi Erwin,
Je kunt deze motor wel tunen met ongeveer 12 pk meer, ik heb dit bij mijn vorige Corsa ook laten doen van 90 naar 102 pk en u mijn GSI van 150 naar 185 pk laten tunen. Gr Wim18 augustus 2011 om 15:48 #17895796Geloof me je kan veel verder met die motor.
Neem voor meer info maar contact op met Dbilas.de, zij leveren voor de 90pk 1.4 andere inlaatspruitstuk tot komplete turbokits.
Daarmee kom je op zo’n 170 pk uit!18 augustus 2011 om 15:56 #17895797Wanneer de motor en bak wat verder zijn ingelopen, zal de auto misschien nog wel iets sneller worden, maar het zal niet veel maken. Als je sneller wilt, kun je inderdaad beter ander chipje (ff opletten met garantie) of spruitstuk steken. En een K&N-(inleg)filter en wat andere kleine ingrepen, ga je vanzelf steeds een beetje sneller.
7 november 2011 om 22:41 #17895798@RISL wrote:
Wanneer de motor en bak wat verder zijn ingelopen, zal de auto misschien nog wel iets sneller worden, maar het zal niet veel maken. Als je sneller wilt, kun je inderdaad beter ander chipje (ff opletten met garantie) of spruitstuk steken. En een K&N-(inleg)filter en wat andere kleine ingrepen, ga je vanzelf steeds een beetje sneller.
Of er een orginele 1.4 turbo motor inleggen die ook in de nieuwe astra ligt.
8 november 2011 om 07:32 #17895799Beetje onzinnig, vind je niet? Nieuw blok kost echt veel geld, veel meer dan die kleine aanpassingen die hier boven worden genoemd.
Kun je beter een oude V6 erin hangen, om nog maar eens iets onzinnigs te roepen.8 november 2011 om 13:16 #17895800Er is nix onzinnigs aan een v6 in een corsa he! :)
8 november 2011 om 13:23 #17895801Niet in een B-Corsa, maar wel in je gloednieuwe Corsa-D.
Daar kun je beter wat wijzigingen doorvoeren zoals hierboven beschreven (Dbilas inlaatsysteem, chipje, enz.).10 november 2011 om 20:01 #17895802Dat gaat dan toch ook niet goedgekeurd worden ivm emissie-eisen? X Z
Wat betreft ombouwing… Meneer de agent die mij 4 november aanhield om half 3 ‘s nachts in Gorinchem, snapte er niets van toen ik voorbij kwam rijden met “2.0” op de achterkant :P Moest per se de motor zien om te kijken of het overeen kwam met het kentekenbewijs… “Dit is niet origineel he?”, “Nee :D Maar er rijden ook mensen rond met een 3L V6 onder de kap” :P *stille hint richting jou Richard ;)*
Hij snapte er bij mijn auto al niet veel van, maar bij die van jou had hij compleet aan de pillen gegaan >_<10 november 2011 om 20:36 #17895803@Klopper wrote:
Dat gaat dan toch ook niet goedgekeurd worden ivm emissie-eisen? X Z
Wat betreft ombouwing… Meneer de agent die mij 4 november aanhield om half 3 ‘s nachts in Gorinchem, snapte er niets van toen ik voorbij kwam rijden met “2.0” op de achterkant :P Moest per se de motor zien om te kijken of het overeen kwam met het kentekenbewijs… “Dit is niet origineel he?”, “Nee :D Maar er rijden ook mensen rond met een 3L V6 onder de kap” :P *stille hint richting jou Richard ;)*
Hij snapte er bij mijn auto al niet veel van, maar bij die van jou had hij compleet aan de pillen gegaan >_<Daar is hij dan ook agent voor om het niet te snappen!
Mijn 1.4 wil nog eens een tikkend geluid geven en daarom zat ik aan een 1.4 turbo te denken.12 november 2011 om 13:47 #17895804Dan heb je keuze uit een paar opties.
1. Originele Opel 1.4 Turbo zoeken 120 en 140 pk, ander motorcode enzo moeilijk om kenteken via RDW aangepast te krijgen.
2. Corsa D GSi of OPC met achterschade kopen en alles overbouwen, omkeuring is mogelijk daar de motorcode in die auto geleverd is.
3. Z20LEx erin bouwen, ander motorcode enzo moeilijk om kenteken via RDW aangepast te krijgen.
4. Dbilas turbokit nemen, motorcode blijft gelijk dus geen RDW / kenteken problemen.Het is allemaal prijzig volgens mij dus suc6!
12 november 2011 om 22:15 #17895805een Niet CanBus V6 gaat helaas niet werken in een Wel CanBus Corsa
dan zou je verplicht zijn aan een 3.2 met aanbouwdelen van een Vectra-C, als je deze al gerpogrammeerd krijgt in je overige modules van de Corsa-D
Willem
13 november 2011 om 00:34 #17895806Dat wordt wel een beetje te gek allemaal. Ik had gedacht dat deze motor ook nog geld zou opleveren en met wat bijbetalen er een nieuwe 1.4 turbo erin te leggen
13 november 2011 om 07:30 #17895807Motor overbouwen kost altijd VEEELL geld…
Willem
13 november 2011 om 07:41 #17895808Ja, daarom werden eerder al modificaties aan je eigen blok aangeraden ipv het zetten van een nieuw blok. Stukken goedkoper per pk ;)
13 november 2011 om 08:16 #17895809Is die 1.4 toevallig niet een broertje van de 1.4 turbo maar dan zonder turbo en met hoge compressiezuigers? Anders turbo van een 120 pk versie overbouwen (indien deze niet een heel hoge druk leverd?)
13 november 2011 om 08:38 #17895810Efen gekeken en De turbo en non turbo hebben zelfde boutenpatroon bij het uitlaatspruitstuk en vermoedelijk ook een olieaanvoer net zoals eerdere opel modellen ook grotendeels overeenkomen met hun non turbo broertje. Dus vermoedelijk past er een orginele turbo op.
13 november 2011 om 12:52 #17895811Dat zou super zijn!
Dus dan moeten er andere zuigers in en wat moet er dan nog meer aangepast worden (drijfstang of kruk-as) nokken as , nokkenas versteller! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.