Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Nieuwe autoradio maakt kortsluiting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 20:58 #17244831
Beste forumleden,
Sinds een aantal dagen heb ik in mijn Corsa C mijn VDO2005 vervangen voor een Eonon Milion g2217e.
Na het aansluiten werkte alles prima, echter werden de instellingen niet opgeslagen. De oplossing die ik van alle kanten hoor is het omwisselen van de 12V constant en schakeldraad.Ik heb de twee draden bij de zekeringen tussen de ISO connector en de connector die in m’n radio gaat omgewisseld zoals de afbeelding hieronder. Ik draai m’n contactsleutel om en alles lijkt prima te werken. Instellingen blijven onthouden. Echter, toen ik mijn motor startte schoot één van de zekeringen eruit (de dunne die aan de rode draad vanaf de ISO zit, bovenste zekering op onderstaande foto’s)
Vanuit mijn auto komen de volgende aansluitingen:
Op mijn nieuwe autoradio zát het oorspronkelijk als volgt:
Dit heb ik op de volgende manier omgewisseld:
De dikte van de draden verschillen wel, maar desondanks is het wel vreemd dat de zekering er pas uitklapt als ik de auto start. Hij zou er dan bij het maken van contact al uit moet klappen?
Ik heb eerder geprobeerd de twee draden om te draaien in de ISO connector van m’n auto. Ik kreeg met geen mogelijkheid de draden uit de connector, ook niet met een paperclip.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Zou ik de draden aan de andere kant van de zekeringen moeten omwisselen?
Bij voorbaat dank!
3 januari 2012 om 21:02 #17967543de 1e zekering is 5a de ander is 10 of 15a
dus ja ff de draden aan de andere kant omwissellen
of deze zekeringen weglaten, die zijn eigenlijk onnodig3 januari 2012 om 21:04 #17967544dit heb ik nog nooit gezien….dat er op deze manier zekeringen tussen zitten :shock: :shock:
gebeurt dit als je de radio ongebouwd had of toen hij nog uitgebouwd maar wel aangesloten was??
3 januari 2012 om 21:12 #17967545Het werkte allemaal toen ik het contact aangezet had. Ik heb het vervolgens dus allemaal netjes weggewerkt en ingebouwd. Daarna wou ik even een rondje rijden om de navigatie te testen en toen ik mijn motor startte, schoot de zekering eruit.
Vóórdat ik de draden had omgewisseld had ik geen problemen ondervonden, alleen heb ik geen idee of hetzelfde was gebeurd als ik de autoradio al aangezet had bij ontsteking en dan vervolgens de motor te starten, dit zou alleen niks uit moeten maken.3 januari 2012 om 21:46 #17967546mag toch hopen dat er een hulsje om die zekeringen zit?
3 januari 2012 om 21:52 #17967547Wowwww…Doe dr eens ff snel wat omheen of maak dr ff wat mooiers van.
Z hebben de hulsjes dr gewoon af getrokken.
die maken nu massa ergens achter radio waardoor je zekering ploft.
3 januari 2012 om 21:58 #17967548Nee er zaten zeker weten hulsjes omheen en ook toen ik het contact aanzette, ik heb ze er alleen even afgehaald voor de foto om te laten zien wat ik heb gedaan.
4 januari 2012 om 08:55 #17967542@otdh wrote:
de 1e zekering is 5a de ander is 10 of 15a
dus ja ff de draden aan de andere kant omwissellen
of deze zekeringen weglaten, die zijn eigenlijk onnodigDe 1e zekering is 1A en de ander 15A.
De zekeringen zitten er niet voor niks en al helemaal niet als er één doorbrand lijkt mij.
4 januari 2012 om 09:12 #17967549heb je de zekeringen ook mee omgewisseld toen je de constante en de geschakelde plus hebt gewisseld? Anders trekt ie stroom door een draad met een zekering waar normaal 15A doorkon, door een draad met een zekering van 1A.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.