Nieuwe auto zonder achterspeakers.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Nieuwe auto zonder achterspeakers.

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Nagtie

Hallo,

Ik heb vandaag een Toyota Starlet uit 1995 gekregen, mijn vriendin heeft vorig jaar de corsa in gepikt omdat zij een baan kreeg waarvoor ze veel moest rijden. Na een jaartje in een cinquecento gereden te hebben, was die niet meer te redden na de APK. een vriendin van mij gaat een jaar op reis en die moest haar auto kwijt voor dat jaar. Ik heb hem dus een jaar te leen. Nu zit er een radio met cassete deck in, onwijs hip natuurlijk, maar wil mijn eigen radio erin bouwen.
      Nu heb ik 1 probleem, het geluid is redelijk ruk! Ik wil niet in haar hoedenplank gaan zagen, dus nu zoek ik een oplossing waar ik ze dan kwijt kan. Naast de hoedenplank is er ook weinig plek. Ik dacht dat spencers met hout schuin naar voren te zetten dan hoef ik alleen de zijkanten vast te zetten, maar ook dat zijn weer 4 gaatjes dat heb ik liever niet. Wordt de klankkast dan ook niet te klein om echt mooi geluid te krijgen? Op de foto een plaatje van de achterbak van een starlet. Ik hoop ondanks dat ik nu even geen opel kan betalen dat ik toch antwoord krijg? Er wordt nog iedere maand druk geld opzij gelegd voor een astra!

[img]http://www.jantzen.nl/starlet/images/starlet8.jpg/img]

JohnSmith
      Deelnemer

misschien zit er plek naast de achterbank, achter de zijpanelen.
        anders ff op de sloop kijken voor een hoedenplank die je kan verzagen.

trashmetal
        Deelnemer

Opbouwspeakers in behuizing op de hoedenplank?

trashmetal
          Deelnemer
            McKaamos
            Deelnemer

Vervang de front speakers voor iets beters.
              Kan je laten zitten, en heeft zij weer een leuke upgrade, of je bouwt het weer terug als ze terugkomt.

Of haal een draagbare radio met sigarettenplug en een afstandsbediening, snoer die in de riem op de bijrijdersstoel of achterbank en rijdt zo rond.

RicoW

voorspeakers zijn standaard ook ruk… maar word weinig beter zonder overige audio erin…
                en idd wat trashmetal zegt, speakers voor op de hoedenplank :D

enne beter die starlet blijven rijden en die astra vergeten :twisted:
                (oeps zit hier bij de opel club en niet bij de Starlet club king:)

Emiel-Manta
                Deelnemer

Degelijke composet in je deuren en je wilt nooit geen hoedenplankspeakers meer..
                  Ik walg van die dingen :puke

jeroenk
                  Deelnemer

@Emiel-Manta wrote:

Degelijke composet in je deuren en je wilt nooit geen hoedenplankspeakers meer..
                    Ik walg van die dingen :puke

:thumbup :thumbup :thumbup

Ontopic; Koptelefoon op je hoofd :jerry

Ontopic poging twee: Sowieso deurspeakers upgraden, dat scheelt al heel veel. Mocht je daarnaast nog meer behoefte hebben aan speakers dan zou ik speakers in een schuine kist bouwen en deze met klitteband ergens opdrukken :afro

Nagtie

Ik dacht inderdaad aan een kistje maken, maar zag al weer gebeuren dat dat heel lelijk werd, ben wel handig, maar niet met hout, ik mis vooral ook de juiste tools om het echt mooi te maken.

Het punt is dat ik alles nog uit mijn vorige auto had liggen, dus wilde geen speakers aanschaffen, zeker omdat de spullen die ik had goed genoeg waren.

Uiteindelijk heb ik op de sloop voor 10 euro een hoedenplank gehaald, gigantische gaten erin, maar met een plankje hout erover is het best redelijk. Ga nog wel een keer aan de slag om iets mooiers te maken. Ik laat de radio er in zitten als dank voor het mogen gebruiken. Maar als ze het zo heel lelijk vindt heb ik dus de originele plank nog liggen.

midnight black
                      Deelnemer

Maakte vroeger (dat klinkt lang geleden ;) ) altijd complete hoedenplanken van mdf, inclusief verstevingsrandje en een hoeklijntje aan de achterkant tegen het doorbuigen en om scharnierpunten aan te lassen. Het geheel overtrekken met speciale speakerstof en het ziet er netjes uit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.