Nieuwe auto! FOTO'S en vragen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Nieuwe auto! FOTO'S en vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #17601284
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Zou hem eens volledig leeghalen en de tuinspriet erop zetten, zie je meteen waar de lek zit want zo zal hij niet lang meegaan vrees ik.

      #17601285
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Ja, het was me vandaag te laat geworden om in ieder geval de stoelen en achterbank eruit te halen en dus ook vloerkleden.

        Ik zal dit morgen gaan doen, wordt spannend dan. Ik kon onder wagen in ieder nog niks zien.

        De stoppen durf ik dus ook niet te zeggen, in de kofferbak zitten ze wel allemaal erin.

        #17601286
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          waarschijnlijk zitten de stoppen er nog in, anders ligt er geen plas water in…:hmmz

          #17601287
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Daar heb je een goed punt:D

            Maar in de kofferbak die vochtigheid, kan toch alleen aan de rubber liggen, want ik zie nergens gaten of wat dan ook.

            Het is wel zo, dat die slecht in het slot valt. Er moet goed/hard geduwd worden..

            #17601288
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              Zou ook eens aan je achterraam checken, die durven ook wel eens gaan lekken. mss dat de vorige eigenaar eens gedemonteerd heeft, kan het de kofferruimte als passagiersruimte inlopen

              #17601289
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Aah ok, tja, de rubbers zijn in ieder geval wel goed en zie niet echt wat verkeerd zijn, maar zal het morgen zeker nakijken!

                Bij mijn Rekord kwam het inderdaad via de achterraam/rubber in de kofferbak een beetje.

                #17601290
                obelix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2005

                  origineel gepost door Opel-Fanta
                  Ja, in die A Commodore!

                  3.0E sterretje en de rest van de nummers
                  En een carburateur erop.

                  Ik heb geen foto’s hiervan, ik kan alleen zeggen dat op Internet laatste een 2.4 injectie met carburateur erop te koop stond.

                  alles is pas te maken
                  dus met wat verandering is het vast mogelijk
                  en op een 2.4 worden vaak webers geplaats

                  #17601291
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Auto’s met dakraampjes hebben in alle hoeken afwateringsslangen, die willen wel eens lekken.
                    Rondom de ramen gaat ook vaak.
                    Haal de vloerbedekking er ook maar uit want dat kan je nooit mooi laten drogen in de auto.

                    #17601292
                    commodore_GS_72
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2007

                      ik vermoed dat het probleem in de wielkast achter zit

                      meestal rot er daar een opening in en komt het zo naar binnen

                      #17601293
                      rinus de boer
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        Kontroleer ook eens op lekkage bij je achterlichtunits. Daar wil het ook nog wel eens naar binnen komen. (in ieder geval was dat zo bij m’n Rekord, en ook bij m’n Calibra was dat zo). Is dat zo, en de rubbers zijn nog goed (niet verdroogd) rondom de unit, dan lekker dik in de vaseline zetten en weer terug monteren.

                        #17601294
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Nog bedankt voor de tips, vandaag gaat niet door, morgen dan maar..

                          #17601295
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            in de hoeken van je achterruit misschien,
                            dan loopt het ter hoogte van je kofferruimte naar binnen,
                            boven in boven de vulpijp van de tank kun je dan wat vochtdruppels
                            zien zitten…

                            #17601296
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Ik heb geen sleutel van de afgesloten tankdop:thumbdown

                              #17601297
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Altijd lastig. dat word de welbekende schroevendraaier+hamer truck;)

                                #17601298
                                Opel_Bjorn
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 May 2008
                                  #17601299
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Die klopsleutel is een goede!

                                    Nou, ik heb nog meer natiigheid gevonden:

                                    Rechtsonder het dashboard, het isolatiemateriaal is zeiknat aan de bijrijderskant, aan de bestuurderskant is het wat minder, maar daar is wel wat weggeroest al.

                                    Ik heb ook nog eens nagevoeld, de hemel en stoel leken vochtig aan te voelen aan de bijrijderskant!

                                    Tja, dan denk ik toch dat het schuifdak met alles te maken heeft?

                                    Het interieur heb ik nog neit eruit gehaald, ik laat het effe zo, aangezien ik steeds buiten moet werken.

                                    #17601300
                                    bettus accu
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 March 2009

                                      ik denk het ook dat het schijfdak de hoofdoorzaak is. en wata beterft de a Stijlen, die kunnen ook best rotten, net zoals de bodem/dorpel daar.

                                      #17601301
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Tja, dat is minder dan, ik kan dat met dit weer niet na gaan kijken.

                                        Maar dan heb ik nog een vraag:

                                        Bij mijn Rekord (zonder schuifdak) waren die 2 plekken onder het dashboard ook nat en had de vorige eigenaar daar proppen papier in gedaan, vanwege het water dus.

                                        Hoe kan daar water komen, zou het bij die dan door de raamrubber voor komen?

                                        #17601302
                                        rinus de boer
                                          Lid sinds:
                                          2 July 2004

                                          Was het een Rekord E1 of E2? Dan is de oorzaak van de lekkage vaak, omdat het plaatwerk achter de verstevigijngsdriehoek (achter de voorschermen, loopt vanaf A-stijl tot aan de veerdomes) wergerot is. En dan kan het water zo je interieur binnen lopen. Dit komt, omdat het water uit de paravan uitwatert achter die driehoek, om een stukje lager weer achter die driehoek vandaan te komen.

                                          De Rekord D heeft een andere constructie.

                                          #17601303
                                          Rekord-Rob
                                            Lid sinds:
                                            23 March 2007

                                            Gewoon even voorin de vloerbekleding wegdrukken en dan zie je meestal wel waar het vandaar komt. Meestal zit er een gat boven de bijrijdersvoeten als je de roest sporen volg kom je bij de oorzaak :

                                            Bij de bestuurders kant ook :

                                            En dan ook even naar de vloer kijken als je pech hebt is het zo :

                                            #17601304
                                            Rekord-Rob
                                              Lid sinds:
                                              23 March 2007

                                              Het water achter je bestuurdersstoel verwacht ik ook dat het via het achterraam komt. Kijk ook in de reservewielbak daar wil het ook nog wel eens heen lopen.
                                              Het water loopt vaak vanuit het raam over de achterwielkachten naar de plek waar bij jouw water staat en vaak ook een deel de reservewielbak in. Je ziet niet vaak niet dat het er heeft gelopen maar toch gebeurd het.

                                              Kijk meteen even onder de hoedenplank onder dat matje daar lopen aan beide kanten afwater gaatjes je achterbak in vaak is het daar als eerste nat. Leg er even een krant neer om te kijken of het nat wordt.
                                              Ik heb een bakje onder de afwatergaatjes staan en af en toe staat er wel een laagje in. (bij mijn komt het zeker via de achterruit rubber is niet al te best meer :( )

                                              #17601305
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                Super, bedankt voor deze ervaringen!

                                                Rinus de boer:

                                                Het gaat om een D Rekord en B Commodore.

                                                Ik zal dadelijk anders andere keer eens kijken onder de vloerbekleding bij de Rekord!

                                                #17601306
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Wat betreft de Commodore, ik heb nu het bewijs, aangezien het goed geregend heeft.

                                                  Mijn bestuurdersstoel was wat nat en ik zag wat druppels hangen rondom het schuifdak.

                                                  Maar nu?

                                                  Gewoon met zwarte tape effe dichtplakken, ik ga het in ieder geval niet dichtkitten, zoals vaak het geval is bij andere, helaas!

                                                  #17601307
                                                  rinus de boer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 July 2004

                                                    Dan goed daarna controleren, of je afwateringsbuisjes nog open zijn en nog vast zitten bij het schuifdak. Als je de bekleding aan de zijkant van de voetenbak weg haalt, kun je die buisjes zo pakken. Zie de tweede foto hierboven. Ze hangen ergens achter het gat. Ze wateren uit vooraan in de kokerbalk (hetgeen ik een domme constructie vind).

                                                    Ik heb daarom die buisjes verlengt, en ze komen nu anderhalve centimeter er buiten uit in het eerste gaatje in de dorpel (links en rechts gedaan). Nu watert het dus het gelijk buiten de wagen uit, in plaats van erin. Dit heb ik gedaan bij de Monza en Rekord, want beide hebben een schuifdak. Het afdichtrubber rond het dak (is eigenlijk geen rubber, maar een soort dik vilt), laat altijd iets water door (is ook eigenlijk meer voor de lucht- dan voor de waterafdichting)

                                                    Oh ja, je kunt dat vilt per meter kopen, wil je het vervangen. maar nogmaals, bij een hevige regenbui laat dat vilt hoe dan ook iets water door. En na montage, het vilt rondom invetten, dat helpt ook.

                                                    #17601308
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Rinus de boer:

                                                      Ik dacht altijd dat die van ijzer waren, in mijn C Commodore had ik dat meen ik toen zo gezien van de boven. (ik kan me vergissen!)

                                                      Maargoed, zeer erg bedankt voor dit. Ik ga in ieder geval zo meteen bij de Gamma wat zwarte tape kopen, zodat ik wel nog in de auto kan blijven rijden.

                                                      En wanneer het lukt, zal ik die buizen ook nakijken!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 71)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.