Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Nieuwe auto! FOTO'S en vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 17:25 #17601284
Zou hem eens volledig leeghalen en de tuinspriet erop zetten, zie je meteen waar de lek zit want zo zal hij niet lang meegaan vrees ik.
31 januari 2010 om 17:29 #17601285Anoniem
1 January 1970Ja, het was me vandaag te laat geworden om in ieder geval de stoelen en achterbank eruit te halen en dus ook vloerkleden.
Ik zal dit morgen gaan doen, wordt spannend dan. Ik kon onder wagen in ieder nog niks zien.
De stoppen durf ik dus ook niet te zeggen, in de kofferbak zitten ze wel allemaal erin.
31 januari 2010 om 17:33 #17601286waarschijnlijk zitten de stoppen er nog in, anders ligt er geen plas water in…:hmmz
31 januari 2010 om 17:34 #17601287Anoniem
1 January 1970Daar heb je een goed punt:D
Maar in de kofferbak die vochtigheid, kan toch alleen aan de rubber liggen, want ik zie nergens gaten of wat dan ook.
Het is wel zo, dat die slecht in het slot valt. Er moet goed/hard geduwd worden..
31 januari 2010 om 17:37 #17601288Zou ook eens aan je achterraam checken, die durven ook wel eens gaan lekken. mss dat de vorige eigenaar eens gedemonteerd heeft, kan het de kofferruimte als passagiersruimte inlopen
31 januari 2010 om 17:39 #17601289Anoniem
1 January 1970Aah ok, tja, de rubbers zijn in ieder geval wel goed en zie niet echt wat verkeerd zijn, maar zal het morgen zeker nakijken!
Bij mijn Rekord kwam het inderdaad via de achterraam/rubber in de kofferbak een beetje.
31 januari 2010 om 18:12 #17601290origineel gepost door Opel-Fanta
Ja, in die A Commodore!3.0E sterretje en de rest van de nummers
En een carburateur erop.Ik heb geen foto’s hiervan, ik kan alleen zeggen dat op Internet laatste een 2.4 injectie met carburateur erop te koop stond.
alles is pas te maken
dus met wat verandering is het vast mogelijk
en op een 2.4 worden vaak webers geplaats31 januari 2010 om 19:40 #17601291Auto’s met dakraampjes hebben in alle hoeken afwateringsslangen, die willen wel eens lekken.
Rondom de ramen gaat ook vaak.
Haal de vloerbedekking er ook maar uit want dat kan je nooit mooi laten drogen in de auto.31 januari 2010 om 23:37 #17601292ik vermoed dat het probleem in de wielkast achter zit
meestal rot er daar een opening in en komt het zo naar binnen
1 februari 2010 om 07:47 #17601293Kontroleer ook eens op lekkage bij je achterlichtunits. Daar wil het ook nog wel eens naar binnen komen. (in ieder geval was dat zo bij m’n Rekord, en ook bij m’n Calibra was dat zo). Is dat zo, en de rubbers zijn nog goed (niet verdroogd) rondom de unit, dan lekker dik in de vaseline zetten en weer terug monteren.
1 februari 2010 om 13:19 #17601294Anoniem
1 January 1970Nog bedankt voor de tips, vandaag gaat niet door, morgen dan maar..
1 februari 2010 om 16:03 #17601295in de hoeken van je achterruit misschien,
dan loopt het ter hoogte van je kofferruimte naar binnen,
boven in boven de vulpijp van de tank kun je dan wat vochtdruppels
zien zitten…1 februari 2010 om 18:40 #17601296Anoniem
1 January 1970Ik heb geen sleutel van de afgesloten tankdop:thumbdown
1 februari 2010 om 19:20 #17601297Altijd lastig. dat word de welbekende schroevendraaier+hamer truck;)
1 februari 2010 om 19:24 #17601298klopsleuteltje erin ;)
2 februari 2010 om 08:55 #17601299Anoniem
1 January 1970Die klopsleutel is een goede!
Nou, ik heb nog meer natiigheid gevonden:
Rechtsonder het dashboard, het isolatiemateriaal is zeiknat aan de bijrijderskant, aan de bestuurderskant is het wat minder, maar daar is wel wat weggeroest al.
Ik heb ook nog eens nagevoeld, de hemel en stoel leken vochtig aan te voelen aan de bijrijderskant!
Tja, dan denk ik toch dat het schuifdak met alles te maken heeft?
Het interieur heb ik nog neit eruit gehaald, ik laat het effe zo, aangezien ik steeds buiten moet werken.
2 februari 2010 om 09:52 #17601300ik denk het ook dat het schijfdak de hoofdoorzaak is. en wata beterft de a Stijlen, die kunnen ook best rotten, net zoals de bodem/dorpel daar.
2 februari 2010 om 10:35 #17601301Anoniem
1 January 1970Tja, dat is minder dan, ik kan dat met dit weer niet na gaan kijken.
Maar dan heb ik nog een vraag:
Bij mijn Rekord (zonder schuifdak) waren die 2 plekken onder het dashboard ook nat en had de vorige eigenaar daar proppen papier in gedaan, vanwege het water dus.
Hoe kan daar water komen, zou het bij die dan door de raamrubber voor komen?
2 februari 2010 om 11:35 #17601302Was het een Rekord E1 of E2? Dan is de oorzaak van de lekkage vaak, omdat het plaatwerk achter de verstevigijngsdriehoek (achter de voorschermen, loopt vanaf A-stijl tot aan de veerdomes) wergerot is. En dan kan het water zo je interieur binnen lopen. Dit komt, omdat het water uit de paravan uitwatert achter die driehoek, om een stukje lager weer achter die driehoek vandaan te komen.
De Rekord D heeft een andere constructie.
2 februari 2010 om 12:36 #17601303Gewoon even voorin de vloerbekleding wegdrukken en dan zie je meestal wel waar het vandaar komt. Meestal zit er een gat boven de bijrijdersvoeten als je de roest sporen volg kom je bij de oorzaak :
Bij de bestuurders kant ook :
En dan ook even naar de vloer kijken als je pech hebt is het zo :
2 februari 2010 om 12:47 #17601304Het water achter je bestuurdersstoel verwacht ik ook dat het via het achterraam komt. Kijk ook in de reservewielbak daar wil het ook nog wel eens heen lopen.
Het water loopt vaak vanuit het raam over de achterwielkachten naar de plek waar bij jouw water staat en vaak ook een deel de reservewielbak in. Je ziet niet vaak niet dat het er heeft gelopen maar toch gebeurd het.Kijk meteen even onder de hoedenplank onder dat matje daar lopen aan beide kanten afwater gaatjes je achterbak in vaak is het daar als eerste nat. Leg er even een krant neer om te kijken of het nat wordt.
Ik heb een bakje onder de afwatergaatjes staan en af en toe staat er wel een laagje in. (bij mijn komt het zeker via de achterruit rubber is niet al te best meer :( )2 februari 2010 om 13:54 #17601305Anoniem
1 January 1970Super, bedankt voor deze ervaringen!
Rinus de boer:
Het gaat om een D Rekord en B Commodore.
Ik zal dadelijk anders andere keer eens kijken onder de vloerbekleding bij de Rekord!
2 februari 2010 om 16:41 #17601306Anoniem
1 January 1970Wat betreft de Commodore, ik heb nu het bewijs, aangezien het goed geregend heeft.
Mijn bestuurdersstoel was wat nat en ik zag wat druppels hangen rondom het schuifdak.
Maar nu?
Gewoon met zwarte tape effe dichtplakken, ik ga het in ieder geval niet dichtkitten, zoals vaak het geval is bij andere, helaas!
2 februari 2010 om 17:57 #17601307Dan goed daarna controleren, of je afwateringsbuisjes nog open zijn en nog vast zitten bij het schuifdak. Als je de bekleding aan de zijkant van de voetenbak weg haalt, kun je die buisjes zo pakken. Zie de tweede foto hierboven. Ze hangen ergens achter het gat. Ze wateren uit vooraan in de kokerbalk (hetgeen ik een domme constructie vind).
Ik heb daarom die buisjes verlengt, en ze komen nu anderhalve centimeter er buiten uit in het eerste gaatje in de dorpel (links en rechts gedaan). Nu watert het dus het gelijk buiten de wagen uit, in plaats van erin. Dit heb ik gedaan bij de Monza en Rekord, want beide hebben een schuifdak. Het afdichtrubber rond het dak (is eigenlijk geen rubber, maar een soort dik vilt), laat altijd iets water door (is ook eigenlijk meer voor de lucht- dan voor de waterafdichting)
Oh ja, je kunt dat vilt per meter kopen, wil je het vervangen. maar nogmaals, bij een hevige regenbui laat dat vilt hoe dan ook iets water door. En na montage, het vilt rondom invetten, dat helpt ook.
3 februari 2010 om 07:52 #17601308Anoniem
Ik dacht altijd dat die van ijzer waren, in mijn C Commodore had ik dat meen ik toen zo gezien van de boven. (ik kan me vergissen!)
Maargoed, zeer erg bedankt voor dit. Ik ga in ieder geval zo meteen bij de Gamma wat zwarte tape kopen, zodat ik wel nog in de auto kan blijven rijden.
En wanneer het lukt, zal ik die buizen ook nakijken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.