‘Nieuwe’ auto, Corsa A. Schroefset gemonteerd 21-12-13

Forumindex Forums Modellen Corsa ‘Nieuwe’ auto, Corsa A. Schroefset gemonteerd 21-12-13

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Technoboy_1987

Hallo, sinds 2 weken rij ik weer een auto na 8 maandjes zonder auto. Na verschillende astra gsi’s (4), ascona, calibra, kadett c en e, rekord en een manta vond ik het nu tijd voor een Corsa A. Ik heb er een gekocht uit 1992, met een C14nz en origineel 74500km op de klok.

Enkele leuke feitjes: ik ben de 2e eigenaar, tenminste, de eerste eigenaar heeft hem ingeruild bij een autobedrijf waar ik hem heb gekocht. De kilometerstand dus, alle onderhoud is ingevuld in het boekje bij de bijrijderskant, distributie is vorig jaar nog gedaan, de achterbak (onder de mat) is als nieuw, ook de dorpels zijn puntgaaf en als laatst: De auto staat nog op z’n 1e bandjes! Zijn wel lichtelijk uitgedroogd, en gezien het weer koop ik er maar gelijk winterbanden voor.

Enige nadelen: Iets roest bij de lekbak rechtsachter, en de lak is hier en daar iets beschadigd. Maar dat kan de pret niet drukken.

Hier een foto van mijn nieuwe aanwinst.

Toekomstplannen: schroefset en leuke velgjes. Niets meer. :D

freek corsa
      Deelnemer

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumb

http://corsaa.forum2go.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

pastry
        Deelnemer

wat een nette wagen… idd hopelijk kom je even kijken op het corsa a forum!

Corsaliefhebber
          Deelnemer

Zeer leuk speelgoed eentje met kont :wors :wors :wors
            Veel plezier en fijne kilometers gewenst

groeten van Corsaliefhebber

Technoboy_1987

Bedankt!

Ik zal me eens aanmelden op het Corsa A forum.

Enige plannen met de corsa: Wat ‘opschonen’ (strips en logo’s verwijderen), schroefset (is onderweg) en 15 inch pepperpots met 165/45 eronder. De pepperpots krijgen een gepolijste rand alleen voor de harten moet ik nog ideeen opdoen voor de kleur.. Iemand een idee wat leuk staat bij de kleur van mijn corsa?

Technoboy_1987

Gistermorgen de corsa verwend en er een schroefset onder gezet. Binnen een uur was het klaar! Alleen nog even uitlijnen, bij de voorpoten is het camber instelbaar. Sowieso op het oog recht gezet, en het rijdt prima.

Ik heb ook alvast een setje zomervelgen en banden gekocht. De velgen ga ik op mijn gemakje opknappen van de winter.

Technoboy_1987

Vandaag eens langzaam aan begonnen met de zomervelgjes, 15 inch Centra Pepperpots.
                  Leuke smalle velgen (5,5j) en et37. Dus met 165/45-15 komt dat als het goed is perfect uit onder de A.

De velgen waren mat zwart gespoten met een rood biesje, maar door veel steenslag zagen ze er niet meer mooi uit.

Eerst het hart grof geschuurd, de corrosie eruit gehaald. Daarna de rand geschuurd en gepolijst. Toen bleef ik er even naar kijken en vond ik het zelf wel wat hebben, hoe de 1e velg er nu bij ligt. Je kan het vreselijk lelijk vinden maar ik vind het er wel ruig uit zien!

De rand moet voor het mooie nog een keer gepolijst worden maar glimt al goed (op de foto zit er condens op)

Volgend jaar maar eens op mn gemakje de andere velgen ook zo maken, mocht het niet naar mijn zin zijn kan ik ze altijd nog spuiten.

Ik ben benieuwd naar reacties!

robert_corsa

Vind het niet gek hoor.
                    Desnoods enkel net hart een kleurtje geven

sylvester1
                    Deelnemer

Of het hart nu in de blanke lak.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.