Nieuwe Astra aanschaffen.

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Astra aanschaffen.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249886
    astraTD
      Lid sinds:
      9 March 2009

      Op ten korte tijden ga ik toch afscheid nemen van mijn TDS.

      Nu heb ik op internet een 2.0 DTL gezien van 98.

      Wat zijn de zwakken punten van dit motorblok?
      Ik weet wel de dieselpomp.
      Kunnen deze blokken veel kms aan?
      Deze kunnen toch ook worden gechipt naar meer pk toch?

      Hier is een link of het iets is.
      http://link.marktplaats.nl/563627569″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Als jullie zeggen beter niet doen, wat is dan het beste type G met diesel blok?
      Ik wil niet meer als 1250,- uit geven.

      Ik weet uit ervaring van me eigen astra isuzu dat die niet stuk te krijgen is.
      Maar volgende maand is apk dan komen er toch paar belangrijke punten naar voren wat me aan twijfelen brengt.

      #18040116
      Mr.F
        Lid sinds:
        3 November 2008

        Mafketel :fy1

        iig niks bij jetcars kopen ;)

        #18040117
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Als je voor een Astra-G gaat, kan je beter kijken voor de Y17DT of Z17DTL motor, die zijn Zuiniger en over het algmeen HEEL betrouwbaar.

          mocht je toch voor een van de OPEL diesels gaan, kijk dan voor de Y20DTH en de Y22DTR..

          Willem

          #18040118
          breezer
            Lid sinds:
            10 December 2010

            Zou daar idd niets kopen,ken die zaak in R.dam op de Waalhaven.Is ook op tv geweest bij zo’n oplichtingspraktijk. :thumbdown

            #18040119
            stefanDTI
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Gewoon bij de Isuzu blokken blijven.
              Dus pak een G met een 1,7DTI of CDTI motor.

              Niet de 2,0DTL/DTI motor pakken die zijn van GM.

              #18040120
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Oke jongens ik weet voldoende ;)

                Volgende punten waarom ik langzaam opzoek ga naar een G

                1. Onderkant van blok is zeiknat van de olie is al 1 punt waar ze hem op af kunnen keuren.
                2. Binnen 10.000km moet de distributieset worden vernieuwd.
                3. Hij bonkt ergens links voor bij het naar rechts sturen door een kuil of drempel.
                4. Hij begint te zweten.
                5. Roest begint nu steeds sneller zijn werk te doen.

                En ik roep wel steeds ik laat me er nieuwe wielkasten in zetten enzo voort, maar uit eindelijk heb ik daar allemaal net niks aan, als je snap wat ik bedoel.

                Ik hou dit topic af en toe up to date als ik iets leuks zie staan op internet, ik ga dan nu ook niet onverwachts een auto kopen…Wil eerst de perfecte astra g tegen komen. :thumbup

                En als ik een G heb gevonden gaat deze TDS toch niet zomaar weg.. Ik weet uit mijn eigen dat ik dan heimwee zou krijg, dat ik hem zal gaan missen..Ja voor auto’s kun je gevoelens voor hebben :D haha.

                #18040121
                stefanDTI
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  En een strakke allerlaatste F TDS ?
                  Misschien uit duitsland ? Een CDX ?

                  Is dat wat ?

                  Tip: http://www.mobile.de

                  #18040122
                  Mr.F
                    Lid sinds:
                    3 November 2008

                    1. Geen afkeur, alleen een adviespunt voor reparatie, en wss is je carterpanpakking gewoon lek.
                    2. Ook dat moet gebeuren bij een Astra G.
                    3. Stabilisatorstangetje oid? Rik had ook laatst zoiets.
                    4. Zie punt 1 :P
                    5. Astra G’s kunnen d’r ook wat van.

                    Kortom, ff investeren en hij is weer tiptop. Je weet wat je hebt met deze Astra F en met de Astra G moet je het maar afwachten.
                    Oftewel: Houden! :jerry

                    #18040123
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      @stefanDTI wrote:

                      En een strakke allerlaatste F TDS ?
                      Misschien uit duitsland ? Een CDX ?

                      Is dat wat ?

                      Tip: http://www.mobile.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Zou kunnen maar dan toch liever een G aan gezien dat ik al 7jaar ben gehecht mede door me vader aan een F, wil ik eens iets anders.

                      Ik heb nog effen rond gezocht maar helaas niet iets wat me nu aan spreekt.

                      Zit toch de denken aan de G 2.0DTI hebben 100pk en toch redelijk zuinig, 1op16 gemiddeld, of de 1.7 DTI gemiddeld 1op20 haalt op de autobaan zelfs 1op25 :shock:

                      Welke van die 2 willen het beste rijden eventueel voor extra pks?

                      Weet van een forumlid dat de 2.0DTI naar 125pk kunnen worden gechipt?

                      En die 1.7DTI isuzu werkt dat het zelfde als bij mijn blok zoals roetstopschroef bij stellen, ring uit de pomp, turbo opdrukken?

                      #18040124
                      astraTD
                        Lid sinds:
                        9 March 2009

                        @Mr.F wrote:

                        1. Geen afkeur, alleen een adviespunt voor reparatie, en wss is je carterpanpakking gewoon lek.
                        2. Ook dat moet gebeuren bij een Astra G.
                        3. Stabilisatorstangetje oid? Rik had ook laatst zoiets.
                        4. Zie punt 1 :P
                        5. Astra G’s kunnen d’r ook wat van.

                        Kortom, ff investeren en hij is weer tiptop. Je weet wat je hebt met deze Astra F en met de Astra G moet je het maar afwachten.
                        Oftewel: Houden! :jerry

                        Ik zal er nachtje over na denken en alle puntjes op de i zetten kwa kosten.
                        APK moet voor 25juli nog effen bedenk tijd :thumbup

                        #18040125
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          sowieso weet ik dat de 2.0 diesels gevoelig zijn voor olieverbruik.
                          Als je max 1250 uit wil geven voor een G station op diesel,dan zal je toch in 1998 of 1999 moeten gaan winkelen,en geloof me,de meeste daarvan hebben zeker ook al flink roest bij de wielkasten,dat kan soms behoorlijk ver zijn.Plus dat ze dan ook zeker al richting de 3 ton hebben gelopen,zo niet niet meer.
                          Ga er nu eens vanuit dat jouw auto 250 euro opbrengt,moet je er 1000 euro bij leggen!
                          En dan kan je nog wel een 500 erbij leggen om t in orde te maken.
                          Je hebt er toch nog eentje geschorst staan? Waarom die niet klaar maken,en daarmee rijden. Dan kan je je zwarte schorsen en op je gemak in orde maken,je weet nu wat je hebt,voor die uiterst 1250 koop je andermans narigheid. Kan je je nou bijv. 3500 euro missen,ja,dáár kan je wel wat mee,maar nu ga je bij de zogenaamde “laatste eigenaar auto’s” kijken,dus na degene die m nu dan koopt wordt het de pers!Denk maar ns na,je was dr immers altijd zo gek mee.

                          #18040126
                          Christiaan Hummel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 February 2011

                            Ik dacht: laat ik me er ook eens mee bemoeien, ik rijd zelf ook een F station (maar dan op benzine), en ik ben behoorlijk gehecht aan het comfort van deze auto. De stoelen zijn superfijn, ondersteunen goed, en ik ben nogal lang (1,96), maar pas prima achter het stuur. Wij hebben hier op het instituut twee Astra G’s gehad als bedrijfswagen, en wat een rotstoelen hadden die dingen! Geen enkele ondersteuning en zelfs op de achterste stand zat ik en met mijn hoofd tegen het dak, en klem met mijn benen. Dus op basis van comfort is er geen reden om naar een G over te stappen. Daarnaast was ik niet happy met die 1.7 liter diesel (was geloof ik een ecoversie ofzo), eerst geen kracht en bij ong 1800 toeren schiet je er als een raket vandoor! De andere was een 2.0 liter, en die reed wel lekker. Beide wagens zijn echter na kort dienstverband weggedaan omdat ze gingen rotten als een malle (staan wel buiten aan de Oosterschelde dus continu zout op de auto’s, maar toch). Ik zou als ik jou was niet de F wegdoen omdat ie rot en er onderhoud op de loer licht, dat heeft een G ook gewoon nodig, en als je al een nieuwe wagen wil kopen zou ik voor dat geld proberen een goede F te kopen in plaats van een compleet afgeragde G.

                            #18040127
                            astraTD
                              Lid sinds:
                              9 March 2009

                              Nou nou jongens jullie weten mij wel aan het twijfelen te brengen. :thumb

                              Ik heb toch een besluit genomen, om dan toch te zorgen dat de TDS 25jul glansrijk door de apk heen te jagen.

                              Dat gebonk wat ik zei bij punt 3 is mede door een uitgedroogd rubber van de draagarm. Dit zou ik zelf kunnen vernieuwen.

                              Onderkant van blok wat geheel nat is van de olie ga ik goed schoon maken vlak voor de keuring en daarna goed warm rijden.. Al gemeen doe ik toch een litertje olie op de 15.000km king:

                              Roest is alleen bij de wielkasten en al een geluk bij deze kleur valt het niet direct op.
                              Onderkant is van deze F kei en kei hard dat is wel weer een plus punt.

                              Als ik voor een G ga kijken moet deze ook absoluut roest vrij zijn.
                              En ja ik heb al genoeg G’s gezien wat 10x zo erger uit zagen als de mijne.

                              Comfort van deze auto was eest minder moet ik zeggen, maar naar een middagje shoppen op de sloop heb ik er een CDX interieur in gezet en op lange afstanden 2a3u rijden zonder stop, stap ik nu niet meer uit met een kromme rug of wat dan ook :thumbup

                              Maar goed ik ga me langzaam voor bereiden op 25juli :thumb

                              Laten we het zo zeggen op naar de 500.000km grens ;) nog 15.600km te gaan :thumbup

                              #18040128
                              Mr.F
                                Lid sinds:
                                3 November 2008

                                :thumbup :thumbup

                                #18040129
                                xladage
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2008

                                  ik heb een TDS gehad, en nu de Y1.7DT, beide erg blij mee.
                                  De isuzu blokken zijn echt super betrouwbaar.
                                  Ik vind persoonlijk de Y1.7DT eigenlijk net te licht voor de station, maar ik ben niet een sportieve rijder, dus kan er prima mee leven.
                                  Rijd nu in de zomer tussen de 1:20 en 1:22, dus dat is wel echt fijn

                                  #18040130
                                  KadAstra-EF
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2010

                                    @astraTD wrote:

                                    Oke jongens ik weet voldoende ;)

                                    Volgende punten waarom ik langzaam opzoek ga naar een G

                                    1. Onderkant van blok is zeiknat van de olie is al 1 punt waar ze hem op af kunnen keuren.
                                    2. Binnen 10.000km moet de distributieset worden vernieuwd.
                                    3. Hij bonkt ergens links voor bij het naar rechts sturen door een kuil of drempel.
                                    4. Hij begint te zweten.
                                    5. Roest begint nu steeds sneller zijn werk te doen.

                                    En ik roep wel steeds ik laat me er nieuwe wielkasten in zetten enzo voort, maar uit eindelijk heb ik daar allemaal net niks aan, als je snap wat ik bedoel.

                                    Ik hou dit topic af en toe up to date als ik iets leuks zie staan op internet, ik ga dan nu ook niet onverwachts een auto kopen…Wil eerst de perfecte astra g tegen komen. :thumbup

                                    En als ik een G heb gevonden gaat deze TDS toch niet zomaar weg.. Ik weet uit mijn eigen dat ik dan heimwee zou krijg, dat ik hem zal gaan missen..Ja voor auto’s kun je gevoelens voor hebben :D haha.

                                    Hee AstraTD,

                                    Mag ik mn mening geven ?

                                    Ik vind de punten die jij aangeeft geen reden om daarom een andere auto te kopen.
                                    Dit zeg ik omdat ik de punten die jij aangeeft best wel acceptabel vind.

                                    waarom:

                                    Carterpakking kun je zelf goed doen. Dit veroorzaakt namelijk het zweten.
                                    Na vervanging moet het goed zijn. Punt opgelost.

                                    Distributieset is onderhoud.
                                    Jij rijdt heel wat met je auto dus moet dit ook gebeuren als je op “safe” wilt spelen.

                                    Gebonk tijden het nemen van drempel kan inderdaad aan een rubber van een draagarm of stabilisatorstang zijn. Dit had ik laatst ook stuk. leuk joh, bonke bonke bonke toet toet toet :jerry

                                    Zweten van wat ?

                                    Klepdeksel en carterpakking kun je zelf doen.
                                    Maar het kan ook een lekkage langs 1 van de keerringen zijn.
                                    Kijk even goed waar het weg komt.

                                    Tja, en dan punt 5.
                                    Het bekende probleem van ons wagenpark.
                                    Als de auto verder knetterhard is dan zou ik nog wel een investering willen doen in de wielkasten.

                                    Ik weet van mn eigen F dat ie ook knetterhard is.
                                    Dus roest op de wielkasten wordt bij mij gerepareerd.
                                    Dat is ook een investering die nuttig is want daarmee kan je auto weer een paar jaar langer op de weg blijven en hoef jij (en ik) niet een andere auto te kopen.

                                    Jij bent altijd tevreden geweest met je F.
                                    Doe wat jij wilt !!!

                                    Ik redeneer zo: Als jij goed bent voor je auto, is de auto goed voor jou.
                                    En, je weet nu wat je hebt, dat weet je straks niet.

                                    Dit zijn 2 hele belangrijke gedachten van hoe ik met mn E en F omga.

                                    Veel succes met het nemen van de juiste beslissing !

                                    Rik :)

                                    Oh ja, koop geen auto bij Jet cars !!

                                    Tis niet vertrouwd daar. Google maar eens…….

                                    #18040131
                                    astraTD
                                      Lid sinds:
                                      9 March 2009

                                      Ja Rikkerd ik heb mijn besluit al genomen.
                                      Toch bedankt alle! lang leven de F dan????

                                      #18040132
                                      KadAstra-EF
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 July 2010

                                        :thumbup :thumbup

                                        Rikkerd :D

                                        #18040133
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          goed bezig!!!! :thumbup :thumbup :thumbup

                                          #18040134
                                          Mr.F
                                            Lid sinds:
                                            3 November 2008

                                            :thumbup :thumbup

                                            #18040135
                                            astraTD
                                              Lid sinds:
                                              9 March 2009

                                              :jerry

                                              #18040136
                                              opelfreak1975
                                                Lid sinds:
                                                12 September 2009

                                                :thumbup :thumbup

                                                #18040137
                                                soepkiepe
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 August 2010

                                                  als ik al zie dat die paar apk puntjes jou laat twijvelen wat moet ik dan wel niet kerel..

                                                  lekke uitlaat
                                                  3 remleidingen, 2 van voor naar achter, 8 euro de meter!!
                                                  WAARSCHIJNLIJK wiellager rechts voor
                                                  1 achterveer.
                                                  lekke stuurbekrachtingspomp.
                                                  komt nog wel meer bij denk ik :P

                                                  buiten dat om heb ik nog eens een lekke koppakking.
                                                  complete koppakingset ben ik over de 100 euro kwijt
                                                  kopbouten 30 euro ongeveer
                                                  vlakken 30 euro ongeveer

                                                  al met al een leuk grapje word dat weer!
                                                  mja k ben er nog niet zo ver over uit als jij, eerst voor de apk, dan eens kijken wat er gaat gebeuren.

                                                  ook mijne is nagenoeg geheel roest vrij.
                                                  heb een paar keer gezocht.
                                                  1 plekje bij spatbordrand van 1 cm ongeveer
                                                  onder de motorkap een groter plekje
                                                  uhhh
                                                  uhhhhh
                                                  uhh
                                                  ojaaa bij de voorste veerpoten begint hij van de onderkant iets lichtbruin inplaats rood te worden, maar denk dat dat nog niet eens vliegroest is :P
                                                  dus als ie door de apk komt wil ik eens opzoek naar een plek waar ik hem op de brug mag zetten om hem eens lekker in te smeren met tectiel of zo ;)

                                                  #18040138
                                                  astraTD
                                                    Lid sinds:
                                                    9 March 2009

                                                    @soepkiepe wrote:

                                                    als ik al zie dat die paar apk puntjes jou laat twijvelen wat moet ik dan wel niet kerel..

                                                    lekke uitlaat
                                                    3 remleidingen, 2 van voor naar achter, 8 euro de meter!!
                                                    WAARSCHIJNLIJK wiellager rechts voor
                                                    1 achterveer.
                                                    lekke stuurbekrachtingspomp.
                                                    komt nog wel meer bij denk ik :P

                                                    buiten dat om heb ik nog eens een lekke koppakking.
                                                    complete koppakingset ben ik over de 100 euro kwijt
                                                    kopbouten 30 euro ongeveer
                                                    vlakken 30 euro ongeveer

                                                    al met al een leuk grapje word dat weer!
                                                    mja k ben er nog niet zo ver over uit als jij, eerst voor de apk, dan eens kijken wat er gaat gebeuren.

                                                    ook mijne is nagenoeg geheel roest vrij.
                                                    heb een paar keer gezocht.
                                                    1 plekje bij spatbordrand van 1 cm ongeveer
                                                    onder de motorkap een groter plekje
                                                    uhhh
                                                    uhhhhh
                                                    uhh
                                                    ojaaa bij de voorste veerpoten begint hij van de onderkant iets lichtbruin inplaats rood te worden, maar denk dat dat nog niet eens vliegroest is :P
                                                    dus als ie door de apk komt wil ik eens opzoek naar een plek waar ik hem op de brug mag zetten om hem eens lekker in te smeren met tectiel of zo ;)

                                                    Ja dat is een flinke waslijst tegen over de mijne..
                                                    Maar je blijft door rijden of toch eruit?

                                                    #18040139
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      weet nog niet haha
                                                      eerst eens zien wat ie voor de apk allemaal erbij krijgt.

                                                      als het hier bij blijft denk ik dat hij nog gewoon een ronde mee gaat ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.