Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nieuwe accu en goede dynamo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2011 om 19:26 #17807112
Normaal gaat zo’n lampje ook niet kapot, maar ik heb al gelezen dat ie ook een dynamo heeft gehad welke overlaadde, dan krijg het lampje ook zomaar 17 a 20volt door zijn flikker.
bij de weg, bij bijna ALLE oudere auto’s is deze schakeling hetzelfde.
Willem
31 januari 2011 om 10:13 #17807113heb lampje vervangen maar brand steeds door zal dat aan de dynamo liggen of kortsluiting?
31 januari 2011 om 10:21 #17807114[rquote=1856272&tid=141546&author=johannes78]heb lampje vervangen maar brand steeds door zal dat aan de dynamo liggen of kortsluiting?[/rquote]
Dan moet je ergens kortsluiting hebben. Draden goed aangesloten op de dynamo ?
Rik
31 januari 2011 om 10:27 #17807115ja die hebben we met schuurpapiertje schoongemaakt en goed vastgezet, het oranje storinglampje die brand ook niet als de auto loopt, die doet het wel als je hem op contakt zet dus een storing zit er niet in, nou heb ik ook gehoord dat de ontstekingsmodule kapot kan zijn.
johannes
31 januari 2011 om 10:29 #17807116[rquote=1855882&tid=141546&author=wim-v6]Normaal gaat zo’n lampje ook niet kapot, maar ik heb al gelezen dat ie ook een dynamo heeft gehad welke overlaadde, dan krijg het lampje ook zomaar 17 a 20volt door zijn flikker.
klopt maar dat was gebeurd bij mn eigen auto. dit probleem met laden is met een andere auto
31 januari 2011 om 10:55 #17807117heb intussen paar dingen nagekeken, bij mijn eigen auto heb ik tijdens stationair draaien van de motor de accu pool eraf gehaald en deze blijft doorlopen, bij de andere als ik de pool eraf haal slaat de auto uit. dus de dynamo laad niet bij. zal dat nu komen omdat dat lampje steeds knapt of omdat mischien de dynamo tog kapot is?
31 januari 2011 om 10:58 #17807118De ontstekingsmodule is de vervanger van de contactpunten.
Het lijkt mij dat dat niet de veroorzaker kan zijn.Verder zou ik het niet weten……
Groet, Rik
31 januari 2011 om 11:39 #17807119heb dynamo is gemeten maar laad maar goed 11 volt, te weinig dus. t gekke is dat ie van een goed lopende auto afkomt dus je zal denken dat er niks mes mee kan zijn.
31 januari 2011 om 12:13 #17807120Ik denk dat je het moet zoeken in het circuit van de voorbekrachtigingspanning (die waar het lampje tussen zit) een dynamo moet eerst een bekrachtiging krijgen om vervolgens zelf te gaan laden.. Als je lampje elke keer knapt lijkt dat niet helemaal in orde te zijn. Wel alle draadjes goed aangesloten bij het vervangen van de dynamo?
31 januari 2011 om 12:19 #17807121ja alles is goed schoongemaakt en aangesloten, wat ook raar is is als ik een nieuw lampje in het dashbord doe van de accu hij 2 tellen blijft branden en dan knapt, zodra die geknapt is dan gaat het lampje van de remmen branden. dit blijkt zo te zijn als soort vervanging voor t accu lampje. dynamo laad ook maar goed 11,3 volt wat veel te weinig is. heb dynamo er weer afgehaald en gaan een nieuwe halen hopen dat het dan goed is. en die voorbekrachtigingspanning waar ken ik die vinden dan?
31 januari 2011 om 20:12 #17807122Als het lampje doorbrand is nog steeds de dynamo kapot, overladen!!!
anders kan ie niet doorbranden, de hoogste spanning komt van de dynamo namelijk.
Willem
1 februari 2011 om 12:55 #17807123inmiddels andere dynamo erop gezet laad voldoende bij dus hij is goed, alleen acculampje doet het niet meer hahaha nieuwe erin gezet en doet het ook niet.
2 februari 2011 om 19:04 #17807124Meten op de stekker van de teller of er – op de kabel staat met motor uit.
nog iets proberen >> laat de motor eens meer als 4500 toeren maken, en kijk of de dynamo nu wel laad.
Dynamo controle lampje is het GROTE lampje tussen de controle lampen, hier hoort een 3 of 5watt lampje in.
Willem
2 februari 2011 om 19:09 #17807125we hebben van alles doorgemeten met motor aan en motor uit bij de opel aan de computer gehad en gaf geen foutmelding aan, op het acculampje zit geen stroom. de auto loopt en laad nu goed netjes 14.4 volt. trek pool van de accu en de auto loopt ook door, het inigste is t acculampje wat niet wil branden. volgens opel een klein breukje achterop de klok
2 februari 2011 om 19:19 #17807126ja kan, zou je een andere teller moet proberen.
Willem
2 februari 2011 om 19:22 #17807127ja proberen we ook maar nu niet hahaha ben er ff beroerd van heb nog nooit zon gekloot gehad met een auto, ben al 4 weken van smorgens 8 tot s’avonds11 uur aan t sleutelen nu eerst ff weekje rustig aan doen voor ik weer er tegenaan ga.
2 februari 2011 om 19:39 #17807128ow, ja kan er ook niks aan doen helaas, soms zit het tegen.
heb met mijn vectra een maand of 3 gekloot gehad door een slechte massaverbinding vooraleer ik wist dat dat het was.
maargoed, voorlopig rijdt ik al 6 jaar met deze auto naar GROTE tevredenheid (komt door de 6cilinder verslaving denk ik).
Willem
2 februari 2011 om 19:43 #17807129ja soms kom je er helemaal niet uit of je er alleen aan werkt of met zn 3, heb nog een project staan waar ik mee bezig ben is een astra ook uit 97 is nu helemaal kaal, voor die auto helemaal loopt en rijdbaar is zal er ook wel t een en ander zoekwerk aan zitten waardoor die niet wil of niet goed wil lopen.
2 februari 2011 om 19:47 #17807130Jupzz, dat blijf je houden he…
willem
2 februari 2011 om 19:47 #17807131jammer genoeg wel ja, het houd je bezig he
2 februari 2011 om 19:54 #17807132haha, zo is dat.
n mens moet een hobby hebben…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.