Nieuwe accu Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe accu Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266553
    Astragz16se
      Lid sinds:
      22 June 2012

      Beste forumleden,

      Vraagje. Mijn standaard opel accu heeft zn beste tijd gehad. Ik ben opzoek naar een nieuwe, maar ik vindt geen 55ah accu. Maakt het uit als ik boven 55 neem? bijv 60 ah ofzo?
      Ik heb nu ook best een zware audio (1000w RMS sub & 1000 w monoblock versterker) installatie dus ik zoek een accu die daarbij past. Kan iemand mij advies geven hierover. Ik weet dat Varta en bosch goede merken zijn, maar zijn er ook andere merken die wat goedkoper zijn en ook goed?

      Ik hoor het graag.

      #18239324
      koenelsenaar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2010

        Yuasa is ook prima, Wilco, Gm origineel. In mijn vectra zit ook een 60 ah, want 55 ah kon de dealer niet meer leveren.

        #18239325
        Silence
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 December 2005

          Een accu met een hoger AH is geen probleem, ik heb zelf een 70AH gelaccu van Banner deze is ook meer voor de audio.
          Heb alleen wel de bak waarin de accu staat moeten aanpassen om deze erin te krijgen want anders kon de motorkap niet.goed dicht.

          #18239326
          shaktibiharie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 March 2013

            Als je een 70 AH accu plaats en de accu bak niet wil aanpassen dan kan je een accu bak van een diesel gebruiken deze hebben namelijk rond de 70/75 AH

            #18239327
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              @shaktibiharie wrote:

              Als je een 70 AH accu plaats en de accu bak niet wil aanpassen dan kan je een accu bak van een diesel gebruiken deze hebben namelijk rond de 70/75 AH

              In de astra g is maar 1 accu bak geleverd de accu bakken van de benzine en diesel is gelijk. Alleen het schroefdraad zit op een andere plek. Accu bak los halen en even door schuiven.

              #18239328
              Astragz16se
                Lid sinds:
                22 June 2012

                Bedankt voor de reacties heren. Ik heb een Berga powerblock gevonden van 60AH. Is dit wat? Ik ben niet bekend met de merk. Voor een bosch betaal je al makkelijk boven 110eu en deze kost 85. Als iemand ervaring heeft met deze merk hoor ik het graag. Ik wacht nog even met aanschaffen.

                #18239329
                TedMechanic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2007

                  Wat is eigenlijk de standaard capaciteit van de accu bij een Astra G (1.6 16v)?

                  Bij mij ligt er een 44Ah accu in, dat leek me nogal weinig (niet dat ik last heb van startproblemen o.i.d.)

                  #18239330
                  Astragz16se
                    Lid sinds:
                    22 June 2012

                    Geen idee. Ik heb een standaard opel accu van 55ah

                    #18239331
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ligt aan de opties.
                      Heb hier een Z16SE lopen waar een 60a in zat origineel, in Combi met een 120A dynamo.

                      Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                      let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.