Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Nieuwe Accu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2009 om 12:49 #17214448
Hoi,
Mijn accu is zo goed als overleden (loopt leeg als hij 4 dagen stil staat)
Heb de accu polen los gehaald en ook de zekering van mijn ice.
Nu wil ik dus een andere accu gaan halen alleen weet ik nog niet welke.
Het gaat om een accu voor een Astra F C20XE
Ook wil ik hem zwaar genoeg hebben om mijn ICE de baas te kunnen namelijk:
4x 10″ 250watt rms woofers
1x 1200watt monoblok
4x 100watt hoedenplank speakertjes
1x 100watt 4kanaals verserker
1x 10fahrad condensator
Gevoed door een 25mm kwadraat kabelset.Op de oude accu trok ik bij erg harde & lage tonen mijn dashboard en koplampen een stuk weg (qua verlichting. uiteraard staat het volume goed hard dan.) ;)
Dit wil ik nu zo veel mogelijk beperken/voorkomen
De massa kabel is goed aangesloten op een net kaal stuk staal (gordel bout)Is een zwaardere accu mogelijk en zo ja hoe zwaar?
Of moet er dan ook meteen een zware dynamo bij komen?Alvast bedankt
Greetz
24 november 2009 om 15:01 #17555612Kijk eens naar een northstar gel accu’s, deze kunnen redelijk veel leveren zonder stroom problemen te krijgen. Ze zijn wel aan de prijs maar ze zijn wel goed.
Met een zwaardere dynamo ontlast je de accu een beetje. Tevens laad de accu wat sneller bij. Het is geen verplichting maar wel een verstandige keus. :thumbup
24 november 2009 om 15:06 #17555613Is je bekabeling niet wat te dun?
24 november 2009 om 15:15 #17555614Een 35mmq zou idd. wat verstandiger zijn.
24 november 2009 om 19:02 #17555615ik heb hier nog wel mooie nieuwe optima yellow top voor je staan….
u2u maar als je interesse hebt
24 november 2009 om 19:07 #17555616over die gel accu,let er wel op dat je plus en min andersom zitten:jerry
niet blind aansluiten:P
24 november 2009 om 21:40 #17555617Daarvoor zijn toch de polen gekleurd ;)
Rood plus en zwart min :P25 november 2009 om 12:37 #17555618Bedankt voor de reacties allemaal!
35mmq setje zal ik eens gaan regelen.
Polen goed aansluiten komt ook wel in orde.
Net v.d. week op het schip waarop ik werk 8 accu’s vervangen en die zijn net iets groter dan die in onze autotjes :P
@Corsaracer pm komt eraan!25 november 2009 om 18:29 #17555619maar heb je een 10 farad condensator? en dan nog trek je je koplampen enz weg..? ik had het men mijn 1 farad wel maar nu heb ik 2 farad en heb ik nergens geen last meer van!
26 november 2009 om 11:16 #1755562010F is overkil, en leverd vaak alleen maar problemen op
Als dat leeg is krijg je alleen nog maar stroom tekort aangezien deze niet meer geladen kan worden ;)Je kan beter zorgen dat je teweinig hebt als teveel, teweinig kan makkelijker geladen worden.
Met mijn instal had ik nergens problemen mee, geen knipperende lampen.
1.4kw mono en 4x 100w alle twee RMS en had gewoon een accu alleen voorin.
Goede bekabeling scheeld al een hoop.1 december 2009 om 11:43 #17555621de accus van Caliber zijn ook goeie, zijn ook gel accu’s.
ZItten alleen geen lood platen in maar glas platen.
Gaan langer mee, en hebben een hoger amph gehalte, en ze zijn ook een stuk goedekoper als bv; Optima en Northstar accus1 december 2009 om 12:12 #17555622Ik denk dat je niet helemaal correct bent geinformeerd. :thumbup
Je zal om een een accu te laten functioneren altijd een anode en katode plaat moeten hebben. Deze zijn elektrisch geleidend waardoor je spanning kunt opwekken. (simpel uitgelegt dan, wat het is wel een stukje ingewikkelder)
Glas is een isolator, deze kan niet i.p.v. de loden plaat gebruikt worden, tenzij deze een geleidende laag erop gedampt wordt.
Maar dan twijvel ik eraan wat deze kan leveren.3 december 2009 om 11:47 #17555623origineel gepost door Powercorsa
Ik denk dat je niet helemaal correct bent geinformeerd. :thumbupJe zal om een een accu te laten functioneren altijd een anode en katode plaat moeten hebben. Deze zijn elektrisch geleidend waardoor je spanning kunt opwekken. (simpel uitgelegt dan, wat het is wel een stukje ingewikkelder)
Glas is een isolator, deze kan niet i.p.v. de loden plaat gebruikt worden, tenzij deze een geleidende laag erop gedampt wordt.
Maar dan twijvel ik eraan wat deze kan leveren.Ik werk zelf bij Caliber, dus kwa info zal ik wel niet verkeerd geinformeerd zijn:thumbup
Hier de info van de accuAbsorbed Glass Mat Technology
Deep Cycle/High Output
Sealed valve regulated battery
Onderhoudsvrij
Lekvrij Design, DIN-Afmeting
Performance level:
CA @ 0˚C: 875 Amp
CCA @ -18˚C: 760 Amp
Res. Cap.: 120 Min.
20A Rate: 210 Min.
Voltage: 12 VDC
In Frankrijk, Belgie, Portugal, Noorwegen, Zweden en noem nog maar een paar landen op. Word gezweerd bij deze accu’s.
Accu’s worden in Amerika gemaakt, en dus niet in China!3 december 2009 om 16:01 #17555624Dan heb je het zelf verkeerd geïnterpreteerd.
Absorbed Glass Mat Technology is heel wat anders als een plaat van glas.
Je moet namelijk een geleider hebben op de stroom te kunnen opwekken/geleiden.De platen zijn waarschijnlijk versterkt met glasvezel wat het kromtrekken tegen gaat, dit heeft als voordeel dat de capaciteit langer geleverd kan worden t.o.v. een niet versterkte plaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.