Nieuwe aanwinst probleempjes

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Nieuwe aanwinst probleempjes

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257354
    GeeBee
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Hallo,

      Ik heb een Commodore 2.8H automatic uit ’72 (sinds gisteren)

      Deze loopt op LPG, maar stinkt erg
      en sinds gisteren na thuiskomst schakelt de automaat niet meer over naar de 3, maar springt vrij
      Maar dat komt later wel

      Wat me meer zorgen baart is dat de oliedruk, bij warme motor slechts 1 bar is, en bij uitrollen naar een stoplicht in het rode gaat,
      en het olielampje gaat branden
      Olie zit er genoeg in, kan dit duidden op en kapotte oliepomp bijvoorbeeld?
      En waar kan ik die vinden?

      Graag hoor ik van jullie
      ik heb de zoekfunctie wel gebruikt, maar zie even door de bomen het bos niet meer

      Greetz Geurt

      #18137599
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        veel voorkomend probleem bij die cih motoren

        15w 40 olie
        moer m6 in dop van oliepomp
        stalen kogel 14mm in oliepomp

        en mogelijk al wat versleten drijfstanglagers

        #18137600
        GeeBee
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Oke Ghanz!
          Bedankt alvast voor de tip !
          hopelijk zijn het niet de drijfstang lagers
          Ik ga een kogeltje van 14 mm zoeken ;-)

          Greetz geurt

          #18137601
          dqp-sammy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2009

            niet toevallig en witte in sittard gekocht.

            #18137602
            GeeBee
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Ja !? Dat is die ja!
              Vertel es?

              Greetz Geurt

              #18137603
              GeeBee
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Kan het zijn dat de schroef waar hij achter zit, achter de steun van de stuurbekrachtigingspomp zit?
                vlak boven het oliefilter(huis)?
                Heb al n adresje gevonden voor die kogel, maandag even halen.

                Greetz Geurt

                #18137604
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  nee. de olie pomp bevind zich helemaal onder aan de motor, net voor de carterpan.
                  het alu dekseltje met 6 bouten sw 10
                  maar die moet je dichtlaten :D aan deze vreemduitziende uitstulping zit ook een grote
                  moer, sw 27 ( eem uit t hoofd :D ) deze losdraaien,
                  en daaruit moet dan komen.. 1x spiraalveertje, en een kunstof propje,
                  deze prop heeft aan een kant een bolle kop, en aan de andere kant een pasvorm voor aan de veer.
                  vaak blijven deze kunstof proppen in de pomp zitten, en met wat gepriegel krijg je m er wel uit.
                  zit immers niet vast.
                  deze prop vervangen voor de stalen kogel 14mm. veer erweer in, en in de moer die je losgedraaid hebt
                  (oftewel de dop) en moer m6 inleggen ( sw10)

                  hierbij nog een link met een hele boel info…. sla die site maar op onder je favourits :D

                  KLIK

                  #18137605
                  GeeBee
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Hey super !
                    Dankjewel Ghanz !

                    Grtz Geurt

                    #18137606
                    GeeBee
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Over de andere probleempjes ben ik ook wijzer..
                      De automaat lekt als een vergiet onder bij het deksel, dus nodig pakking en bak olie vervangen, hopelijk werkt het daarna weer naar behoren.
                      Gas/verdamper lekte ook op het grote membraam, maar extra verdamper lag compleet in de kofferbak! membraam vervangen en werkt weer goed.
                      Alleen een keertje af laten stellen bij de “gas-boer”


                      @dqp-sammy
                      : ik zie aan je woonplaats dat als jij een steen richting NL gooit, gaat hij bij Jan door het raam denk ik ;-)
                      Je moet hem haast wel kennen, nu staat er een rode Blitz voor zijn deur ;-)

                      Grtz Geurt

                      #18137607
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        verdamper afstellen kun je zelf ook vrij een voudig.

                        dikke regelschroef in slang naar mengstuk maximaal los

                        stationair afstellen met schroef op verdamper

                        wagen op 3000 toeren houden, en schroef in slang naar mengstuk langzaam terugdraaien
                        todat toerental veranderd, dan een hele slag open draaien.
                        dan heeft hij genoeg.

                        toerental terug nog afstellen met CO, deze moet rijk staan, maar niet TE rijk.
                        daarbij is een co meter wel weer handig

                        verder staat er op de site van Vogel autogas ook het een en ander aan informatie omtrend lpg installaties !

                        #18137608
                        GeeBee
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Bedankt voor de info !
                          Ik ben weer geholpen.
                          Misschien kan je me ook vertellen welk type automaat ik zou moeten hebben
                          Het is een GS 2.8H motor met 3 gang automaat, alleen google ik me suf om te ontdekken
                          welke automaat eronder ligt, misschien staat het er wel ergens op..en kan ik beter eronder kruipen.
                          Hij zal waarschijnlijk niet goed schakelen door het olieverlies, maar om de pakking te bestellen, moet ik toch wel weten
                          om welke automaatbak het gaat..

                          p.s. ik heb de kogel 14mm voor t overdruk ventiel/oliepomp thuis, van Fabory, hier bij de Fabory dealer gehaald, maar liefst 0,68 eurocent (!)

                          Grtz Geurt

                          #18137609
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            Je hebt een TH 180 bak.

                            Zelfde bak als manta/ascona/rekord/kadett/senator/monza/commodore…

                            En op ebay.de kom je ze geregeld tegen :thumb

                            #18137610
                            GeeBee
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Top !
                              Thnx Freestyler!

                              Grtz Geurt

                              #18137611
                              GeeBee
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Vandaag weer ff aan de commo gewerkt..
                                Oliepomp deksel losgemaakt, omdat ik de kunststof “prop” er niet uitkreeg
                                deze vervangen voor het 14mm kogeltje, alleen bij vastdraaien 1 boutgat dolgedraaid :-(
                                en de ouwe papieren pakking was ook niet veel meer, bij starten 4,5 bar druk, dus das al goed
                                heb de gummi pakking besteld en ga ff denken hoe ik het dolle gat ga maken (heb een tappenset hierzo)

                                kwam jammer genoeg ook tot de ontdekking dat de oliekoeler voor de automaatbak in de radiator gewoon overgeslagen is doordat ze gewoon een slang aangesloten hebben van ingaande leiding naar uitgaande leiding..waarschijnlijk omdat het oliekoeler gedeelte lek is ofzo
                                Vandaar dat met het naar huis rijden van Sittard naar Nijmegen de pakking van de automaatbak eruit geblazen is..
                                die is ook besteld met filter dus eind volgende week weer wat werk te verrichten.
                                Ergens een extern oliekoelertje op de kop tikken denk ik, voor de radiator is toch plaats zat..tips zijn welkom !

                                Grzt Geurt

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.