Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Nieuwe aanwinst: Opel Vectra 2.2! Gelijk wat vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2015 om 20:36 #17270254
Hallo allemaal!
Vandaag heb ik mijn nieuwe Opel Vectra op kunnen halen bij de garage.
Het betreft de Opel Vectra C uit 2003, 2.2 16v, zwart met beige lederen bekleding.
Km stand: 129.537kmHeb wel gelijk een paar vraagjes cq. problemen…
– bij het rijden over drempels, vooral de hoge stijle hobbeltjes, kraakt de voorkant alsof er wat gaat afbreken. Nu las ik her en der al dat dit een veelvoorkomend kwaaltje is. Toch mijn vraag of dit kwaad kan en zsm verholpen dient te worden?
– het grootste en ik ben bang het duurste probleem is dan de stuurbekrachtiging. Ruime vloeiende bochten vanaf zo’n 80km/u is er niks aan het handje. Maar zodra ik rotondes rij, of stapvoets korte bochtjes heb ik het idee dat ik in een auto zit uit 1939. Ik moet aan het stuur trekken alsof er geen stuurbekrachtiging op zit.
Ik kan tot zover geen reservoir vinden welke bijvoorbeeld onder niveau zit of iets dergelijks…Buiten dit niks kunnen bekennen aan problemen maar wil het toch graag zsm oplossen!
Als jullie tips/hints/ideeën hebben hoor ik het graag!Alvast bedankt!
Gr,Thijs
25 januari 2015 om 21:32 #18270707Tip/idee/hint: terug naar de garage.
Vraag voor jou; niet bij de proefrit achter gekomen?
25 januari 2015 om 21:56 #18270708Klinkt alsof de stuurpomp helemaal niet werkt. Dat merk je alleen niet meer zo goed op hogere snelheid.
26 januari 2015 om 03:50 #18270709Reservoir zit achter de bumper, kijk even het niveau na.
26 januari 2015 om 11:36 #18270710Dat gekraak is wss het standaard vectra kwaaltje waar ik ook last van heb; had te maken met dat de veren vóór niet meer goed in de veerschotels bleven zitten. Vanaf 2004/2005 zijn de vectras met betere veren geleverd.
Je kunt 2 dingen doen: of een upgradeset laten uitvoeren (de goedkope oplossing) of compleet nieuwe veren (die die upgrade van zichzelf al hebben) eronder.
26 januari 2015 om 17:05 #18270711Thanks voor de antwoorden! Kon heel dat tankje niet vinden maar zie ‘m nu zitten linksonder m’n koplamp. Ga even kijken om van de week m’n bumper eraf te halen zodat ik die vloeistof kan checken!
En @ Johan, heb hem gekocht met de weet van deze problemen! Heb hem heel goed kunnen kopen namelijk! Nu die problemen oplossen en hij is perfect!
@ Sendur, waar zou ik zo’n setje kunnen kopen?
26 januari 2015 om 18:55 #18270712Poeh, dat zou ik niet weten; heb het door een garage laten maken en die hebben zo hun adresjes. Misschien dat de Opel dealer je op weg kan helpen?
30 januari 2015 om 17:01 #18270713Zojuist de stuurbekrachtigingsolie bijgevuld, probleem opgelost!!! Topp, nu kijken of dit zo blijft maar hij werkt in elk geval weer perfect. Blij dat de pomp niet stuk is!
30 januari 2015 om 18:31 #18270714Het kraken heb ik ook zowel voor en achter om gek van te worden zodra het buiten warmer is wordt het minder.
31 januari 2015 om 13:22 #18270715hier exact dezelfde problemen haha
zowel het sturen als het ontzettend kraken voor en achter.
aankomende week maar ff naar de garage
31 januari 2015 om 16:49 #18270716Ik heb het kraken ook, maar alleen voor. Hoe kouder het wordt hoe erger. Heb nu nieuwe veren gehaald (excuus om de auto iets omlaag te krijgen) haha, maar ben bang dat het aan de rubbers ligt
31 januari 2015 om 21:54 #18270717bij mij is het voor en achter, echt heel erg idd.
moet echt even naar gekeken worden want word er gek van haha
mocht het aan veren of schokkers liggen dan gaat de vec gelijk 30mm naar beneden hehe :thumb
31 januari 2015 om 22:09 #18270718@Thoisz wrote:
Zojuist de stuurbekrachtigingsolie bijgevuld, probleem opgelost!!! Topp, nu kijken of dit zo blijft maar hij werkt in elk geval weer perfect. Blij dat de pomp niet stuk is!
Als je nog garantie hebt zou ik even naar het stuurhuis kijken, die kunnen lekken, en is een (redelijk) bekende kwaal. Revisie stuurhuis kost rond de 600 euro :shock:
4 februari 2015 om 20:22 #18270702Aah ben niet de enige dus haha! Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen bij de garage! Al meer bekend?
Stuur draait nog steeds soepel dus nog steeds ff afwachten, kan helaas niet goed aflezen wat de stand van de vloeistof momenteel is….
Heb geen garantie! Dus maar even afwachten dan, of kan ik zelf zien en bemerken dat het stuurhuis lek zou zijn?
Grtz
5 februari 2015 om 08:19 #18270706@Sendur wrote:
Dat gekraak is wss het standaard vectra kwaaltje waar ik ook last van heb; had te maken met dat de veren vóór niet meer goed in de veerschotels bleven zitten. Vanaf 2004/2005 zijn de vectras met betere veren geleverd.
Je kunt 2 dingen doen: of een upgradeset laten uitvoeren (de goedkope oplossing) of compleet nieuwe veren (die die upgrade van zichzelf al hebben) eronder.
Bij mijn bescheiden mening is er geen sprake van een upgrade setje. :hmmz De vod vervangt gewoon je veren voor nieuwe. Daarnaast is een setje eibach veren vakant goedkoper dan een nieuwe verenset (GM/Sachs) van de vod. Maar dat terzijde king: Het klopt dat dit een vectra kwaal is welke gezocht kan worden in meerdere componenten.
1. Begin met de stabilisatorstang rubbers, 2 voor 2 achter Zie pica. nummer 6 op de achteras. ze zitten ook op de vooras. Die zijn meestal de oorzaak van gekraak als je over drempels rijdt. Vervang ze voor powerflex paars. kosten 45 euro per set.
2. Veerpoorlagers, die komen vol met vuil te zitten naar verloop van tijd. Veroorzaken geknirp bij het sturen op lage snelheid. Kosten een 30 euro per set bij de vod.
3. Veren aan de onderkant gebroken waardoor ze knoepen in de veerschotel. Veren vervangen noodzakelijk. Eibach set op ebay rond de 160 a 180 euro.
4. Draagarm bussen/rubbers versleten. Zwabberen bij recht uitrijden tussen 30 en 60 km per uur. Vervangen voor febi draagarmen en eventueel bussen en rubbers gelijk mee vervangen voor whiteline.Groet jraaf
5 februari 2015 om 09:56 #18270704@jraaf wrote:
@Sendur wrote:
Dat gekraak is wss het standaard vectra kwaaltje waar ik ook last van heb; had te maken met dat de veren vóór niet meer goed in de veerschotels bleven zitten. Vanaf 2004/2005 zijn de vectras met betere veren geleverd.
Je kunt 2 dingen doen: of een upgradeset laten uitvoeren (de goedkope oplossing) of compleet nieuwe veren (die die upgrade van zichzelf al hebben) eronder.
Bij mijn bescheiden mening is er geen sprake van een upgrade setje. :hmmz De vod vervangt gewoon je veren voor nieuwe. Daarnaast is een setje eibach veren vakant goedkoper dan een nieuwe verenset (GM/Sachs) van de vod.
Officieel upgrade setje is inmiddels niet meer te krijgen omdat het gekraak volgens de leverancier tevaak terugkwam. Het bestond uit een opschuifstuk wat over het uiteinde van de veer werd geschoven om de speling in de veerkom tegen te gaan. Er zit bij mij nu een stuk doodnormale tuinslang (!) omheen en werkt tot nu toe prima! Zeker gezien het alternatief 2 nieuwe veren was…
5 februari 2015 om 10:16 #18270703Ah, bedoel je die. Ik zat al te denken wat voor een upgrade setje :angel Dat zijn idd speciale ‘ringen’ die het schuiven van de veer in de schotel moet tegen gaan wat het ‘knoepen’ geluid veroorzaakt.
Ik had die er bij mij standaard (vectra mei 2004) standaard onder zitten. De vod heeft 2 verschillende maten. Zie de blauwe ring op de pica. Bij mijn weten zijn die nog wel leverbaar door de vod :hmmz
Maar een tuinslang werkt idd ook prima. Toch adviseer ik voor het specifieke kraken voor en achter het vervangen van de stabi rubbers.
Nog ff een pica van de powerflex; Kunt ook gelijk zien hoe droog de bussen van de voorste draagarm waren. Die had ik toen nog niet vervangen voor febi/whiteline
Whiteline/Febi upgrade;
Groet jraaf
5 februari 2015 om 11:33 #182707051. Begin met de stabilisatorstang rubbers, 2 voor 2 achter Zie pica. nummer 6 op de achteras. ze zitten ook op de vooras. Die zijn meestal de oorzaak van gekraak als je over drempels rijdt. Vervang ze voor powerflex paars. kosten 45 euro per set.
Dit moet ik ook maar eens gaan doen dan, door de vod. Voor kraakt alleen bij verkeersdrempels, met deze kou nog erger.
45 eu is te doen + monteren = 100 eu gok ik zo? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.