Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Nieuwe aanwinst met werk.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2013 om 19:13 #18009006
Hierbij nog de foto’s van het ingekankerde pijpje.Hierdoor lektte hij een klein beetje.Met als gevolg een mooie groene aanslag op de carb.P.s Mocht iemand nog zo’n dekseltje hebben liggen.Ik houd me aanbevolen.
31 januari 2013 om 11:10 #18009007pm Nybra ff,die haalt zn 16SV eruit en daar gaan een e18nv in,dus heeft zn carb over.
7 februari 2013 om 12:45 #18009008Zoals eerder gezegd,ben mn carburateur aan het reviseren.Ben al goed op weg maar heb nog een paar dingen uit het revisiesetje waar ik vragen bij heb.Waar moeten de rubberringetjes en de kleine pakking op de foto.
De blauwe dopjes,in het midden, horen op de koelwaterslangen van de choke? Denk ik.Het kleine blauwe dingetje weet ik ook niet waar die hoort.
7 februari 2013 om 13:34 #18009010volgens mij zijn die blauwe dingen zegels,als je de carb afgesteld hebt dan klik je die over de stelschroeven,zodat je zeker weer,als die zegels erop zitten dat er niet aan de basisafstellingen gekloot is.
7 februari 2013 om 17:36 #18009009Zou zomaar kunnen.Ik zal nog even verder research plegen.Gek genoeg staat er niet veel over deze carb op internet,qua Opel.Wel zoals die gebruikt word bij VW.
9 februari 2013 om 15:43 #18009011Blauwe dopjes zeggen juist dat er aan gesteld is, witte dopjes zeggen dat er niks mee is gedaan (mijn bijde pierburg 2e3’s hebben witte dopjes).
Ook verbaas ik me over die koelwaterpijpjes, dat die zo door geoxideert zijn.ik neem aan dat mijn bijde carbs ook 26jaar oud zijn, en deze zien er een knap stuk beter uit..
Heb trouwens eens die andere op mijn autio gezet, maar die doet het al een stuk beter al de originele die het al helemaal niet slecht doet, motor loopt nu netjes 800 toeren zonder ploffen bij stationair, ipv 700 a 750 met lichte plofjes af en toe, en met accelereren loop ik nu weg bij de 16SH, ik bleef er altijd naast hangen..
Ik hoop dat de jouwe weer snel draait.
Willem
26 augustus 2013 om 15:51 #18009012Nu de Ascona in de garage staat besloten om hem echt volledig te gaan aanpakken.
Dus volledig leeg en kaal halen om hem helemaal aan te pakken.Motor reviseren.
Heb me geen datum voor genomen,dus kan wel eens een heeeeeeeeele lange tijd duren.26 augustus 2013 om 17:46 #18009013Zozo, de Ascona zat net weer wat inelkaar haha.
Success met je renovatie. Als je weer eens naar de sloop wilt met mij dan pm je maar ;)Rik ;)
26 augustus 2013 om 18:08 #18009014@ opelremco je zal de ziekte maar hebben let n beetje op uw woorden aub
26 augustus 2013 om 19:03 #18009015@KadAstra-EF wrote:
Zozo, de Ascona zat net weer wat inelkaar haha.
Success met je renovatie. Als je weer eens naar de sloop wilt met mij dan pm je maar ;)Rik ;)
Hey Rik,
Ja idd.Maar zoals ie nu in de garage staat kan ie eigenlijk niet de weg op.
Hij heeft echt een beetje stevige liefde nodig.Hij komt nu zowiezo niet door de APK.
Dus alles dr uit en af.Lassen en spuiten.Motor reviseren.Ik wil hem hebben alsof hij net bij de dealer uit de showroom komt.
Zoiets in ieder geval.Ik heb me geen datum of tijd afgesproken met mezelf dus kan nog heeeeeeeel lang duren voordat ie klaar is.
Het zoeken naar onderdelen en documentatie kan beginnen,voorzover dat al niet voor een deel gebeurt is.
Dus we kunnen binnenkort wel weer eens een sloop bezoeken.14 september 2013 om 18:52 #18009016mooie auto door veel mensen ondergewaardeerd succes
15 september 2013 om 08:40 #18009017Dank je.Is idd een ondergewaardeerd model.In ieder geval in Nederland.In Engeland zijn ze helemaal leip van hun Cavaliers.Hier is ook veel info te verkrijgen.
16 september 2013 om 08:13 #18009018En het rijdt ZOOOO heerlijk..
Willem
16 september 2013 om 11:06 #18009019idd ascona c zijn prachtig vooral mijn nieuwe 2drs met c20xe rijd heerlijk
daar in tegen gaat mijn 5 deurs in onderdelen weg waarschijnlijk
zo dat ik mijn 2 deurs nog beter kan maken25 januari 2014 om 20:21 #1800902025 januari 2014 om 20:37 #18009021En dat moet passen ?
Rik :jerry
25 januari 2014 om 20:39 #18009022Als het goed is wel. :jerry
25 januari 2014 om 20:44 #18009023Dat past zeer zeker !
25 januari 2014 om 20:59 #18009024Ik heb ergens gelezen dat bij het inveren de as de tank nog wel eens wil raken.Komt jullie dit ook bekend voor?En hoe is dit eventueel op te lossen.Vooral met het oog op de eventuele (subtiele,35mm) verlaging.
25 januari 2014 om 21:06 #18009025Dat is alleen als je een kadett/astra gsi achteras gebruikt een vectra as past gewoon zonder problemen
25 januari 2014 om 21:18 #18009026Ok,perfect.Vond het al een vaag verhaal.Immers bij de vectra raakt ie hem ook niet.
26 januari 2014 om 16:37 #18009027Idd want tank is t zelfde als bij vectra ik heb zelf ook een vectra tank eronder
Maar nog geen schijven achter26 januari 2014 om 17:38 #18009028Onder je C20xe?Of je andere.
26 januari 2014 om 17:42 #18009029Onder beide ascona s
26 januari 2014 om 18:25 #18009030Heb je de 16sv al vervangen voor een c20ne?
Zoja,uit welke Opel heb je je ne gehaald?Ik heb een nette c20ne op het oog uit een Astra F.Alleen heeft deze er een automaatbak achter zitten.Kan je hier gewoon een F16 achter knopen?En moet je dan de motorkabelboom van de Astra gebruiken of die van een Vectra? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.