Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Nieuwe aanwinst met werk.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2012 om 19:46 #18008981
Ben helaas niet aan de remmen toe gekomen.Maar met de radiobedrading begonnen.
Massa puntje bij de stuurstang vast en de prik van het klokkie.
Vreemde is dat het dashboard geen boutjes heeft waar de speakers horen.Hoe is zoiets een beetje origineel op te lossen.
Is het ook verstandig om een zekering tussen de radio en het klokje te zetten?
De radio (oude blaupunkt bristol 27) heeft al wel een zekering.28 november 2012 om 20:01 #18008982boutjes voor de speakers zitten best apart in die ascona’s.
je moet een soort U profieltje/klem zien die om het hardboard van de speakergaten klemt.
Op dat U-tje zit een boutje vast aan een zijde, U– (boutje zijn de — :P)
Daarmee klemt ie zichzelf vast in het dashboard. Hoop dat je ‘t begrijpt wat ik bedoel, want weet niet waar ik mijn klemmetjes neer gelegd heb :D Kan ze niet fotograferen voor je. :)
28 november 2012 om 20:12 #18008983Thanks,begrijp wat je bedoeld.Dacht al zoiets.De auto heeft totaal geen voorbereiding voor een radio.Toevallig brachten ze hier op de sloop 1 binnen waar alles netjes in zat,dus alles netjes gedemonteerd.Plus de radio.Behalve de bevestiging van de speakers natuurlijk. :agent Stom natuurlijk.
Geen iso stekker,maar lekker ouderwets met kleine stekkertjes.15 december 2012 om 16:10 #18008985Onlangs heb de audio bedrading van een sloper in mn Ascona-c gelegd.Dit is de oude aansluiting.Zoals op de foto.
Dit zijn is een voorbeeld van de oude speakerdraden.Die van de radio is gewoon een bruine massa en een zwarte.In een blokje.
Zoals op deze foto.
Nu wil ik mn iets modernere radio in mn asci zetten,maar hier zit een iso stekker op.
Is er ook zoiets als een verloop van de oude naar de nieuwe situatie?
Wil eigenlijk niet lopen knippen en plakken.Zodat ik naderhand ook nog es een ouder type radio kan plaatsen.Dit is het type dat ik dr in wil hebben.
15 december 2012 om 16:53 #18008984Ik heb op de radios die ik gebruik voor meetings ed een isostekker gemaakt, dus ipv. Een kroonsteen op de bekabeling van de auto. De kroonsteen op een isostekker.. :) gewoon je oude radio een moderne stekker geven :p
31 december 2012 om 15:19 #18008986Een volgend probleem diend zich al weer aan,helaas.
Onlangs hebben ze op een nacht mn tank leeggezogen.
En ik verwacht dat ze ook het een of ander dr in gemikt hebben.
Met als gevolg dat ie niet start.
Maar hoe ben ik hier zeker van,wil geen onnodige kosten gaan maken.
Dit is mn pierburg 2e3 carb.Als ik start dan hoord er toch een straaltje benzine uit 1 van de pijpjes te komen?(de gebogen of de haakse die naar de gasklep wijst)
Heb hier de ballen verstand van.
Hoord hier ook niet een groen klep in te zitten?31 december 2012 om 17:25 #18008987hoort geen klep in je vulhals te zitten,zou onder aan de tank even de slang loshalen en even kijken wat en of er uitkomt. Je zal wel even flink door moeten starten voor ie weer sap heeft,,ALS ze aan de onderkant tenminste niet ook iets los hebben gehaald!
31 december 2012 om 18:03 #18008988Hij krijgt wel peut,zo nu en dan.Want hij stinkt soms behoorlijk naar peut als ik flink heb lopen doorstarten.
Krijg het idee dat ie dan ook flink verzopen is.Heel soms pakt hij hem,maar na een paar slagen (hij loopt dan als een tractor) slaat hij weer af.Heb vandaag de bougiekabels en de aanvoer en retourleiding van de brandstof vervangen.Die brandstofleidingen moesten toch.
Maar er moet toch peut uit 1 van de pijpjes komen als je hem start? Zie pijltjes.
Of zit ik nu uit mn nek te lullen.31 december 2012 om 18:46 #18008989bij mij komt er niet zomaar wat uit, wel moet als je gasgeeft (motor uit is geen probleem) uit het metalen pijpje benzine komen (Acceleratiepomp).
Willem
31 december 2012 om 19:12 #18008990Die radio is dik haaha dat was wat voor mijn cc lekker retro
@opelremco wrote:
Onlangs heb de audio bedrading van een sloper in mn Ascona-c gelegd.Dit is de oude aansluiting.Zoals op de foto.
Dit zijn is een voorbeeld van de oude speakerdraden.Die van de radio is gewoon een bruine massa en een zwarte.In een blokje.
Zoals op deze foto.
Nu wil ik mn iets modernere radio in mn asci zetten,maar hier zit een iso stekker op.
Is er ook zoiets als een verloop van de oude naar de nieuwe situatie?
Wil eigenlijk niet lopen knippen en plakken.Zodat ik naderhand ook nog es een ouder type radio kan plaatsen.Dit is het type dat ik dr in wil hebben.
31 december 2012 om 19:15 #18008991het gebogen pijpje is dacht ik voor de accelratiepomp, de dikke bruine is voor de overstort..
Mijn Pierburg 2e3 doet t prima, en hoop dat ie dat blijft doen, als ik morgen tijd heb kan ik er wel eens een blik op werpen..
> >
– Als je eens een beetje benzine in de Carb gooit, en m dan start, kan ie dan niet even toeren maken???
– komt er goed benzine bij de carburateur??Willem
31 december 2012 om 19:40 #18008992Ik zal het morgen es proberen,Wim.
Hij meurt wel flink naar peut als ik wat heb lopen doorstarten,maar of het ook op de juiste plek komt durf ik je niet te zeggen.
Vind het ook zo vreemd dat als ie een paar slagen loopt,dat ie loopt als een tractor,net of is de onsteking niet goed.Bougiekabels heb ik al vervangen.
Zou het wel tof van je vinden als je es een blik op de jouwe wil werpen.
Misschien een stomme vraag,maar je mikt de peut bij je gasklep?Of in het putje van die acceleratiepomp.@ opelpower89,
Die Blaupunkt Memphis is wel leuk.Zit een input voor een extern apparaat op.Dus kan mn mp3 speler dr mooi op inpluggen.Heb je een retro radio met de mogelijkheden van nu.Zit nu eigenlijk een beetje vast met die code.Zal es kijken of iemand hem codevrij kan krijgen.1 januari 2013 om 12:49 #18008993Bougies, Zwart of grijs?
nat of Droog??
Willem
2 januari 2013 om 14:31 #180089942 januari 2013 om 16:29 #18008995ga maar ns een stukje rijden,goed kans dat ie het dan wel blijft doen,best kans dat je ecu de weg kwijt is door dat niet willen starten,zo kan ie zich weer inleren (16SV heeft bij mijn weten een computer,zit zo uit het hoofd tegen de rechter veerkoker aan)
2 januari 2013 om 16:37 #18008996Hij heeft idd zo´n zwart kastje in de motorruimte.Zal t es even proberen.Eerst de remmen wat beter ontluchten,moet ook nog.
2 januari 2013 om 20:15 #18008997Die Computer regelt enkel de Ontsteking, en mag dit probleem niet veroorzaken, hij lijkt veel te rijk op stationair te lopen, je kan denk beter de carburateur eens reinigen.
Willem
2 januari 2013 om 20:39 #18008998Reinigen lijkt me zowieso wel een goed idee.Maar kun je hem niet afstellen voor wat betreft het te rijk lopen?
Morgen maar even naar de dealer voor de pakkingen,ook gelijk maar wat nieuwe vacuumleidingen.Als we dan toch bezig zijn.2 januari 2013 om 20:47 #18008999er is niks aan gesteld.
Wat ik persoonlijk denk is dat de vlotter zijn werk niet goed doet, waardoor deze verzuipt, de motor krijgt dan benzine aangevoerd via zijn overstort, omdat de benzine blijft binnenstromen..
dus die carburateur moet je zowiezo eens uit elkaar slopen..
Willem
2 januari 2013 om 20:58 #18009000De eerste keer dacht ik iets van een “backfire” in de uitlaat te horen.Maar zal wel onzin zijn.
Waar kun je hem het beste mee reinigen?Remreiniger?2 januari 2013 om 21:54 #18009001Carburateur reiniger.
controleer ook je vlotter op werking en of ie niet lek is..
kan komen omdat de Carburateur sinds jaren weer een droog heeft gestaan.Willem
2 januari 2013 om 22:27 #18009002De wagen heeft idd zo´n 8 jaar stilgestaan in een boerenschuur.Daarna heeft de vorige eigenaar dr een jaar mee gereden tot ik hem kocht.Heb op meerdere plekken al uitgedroogde dingen gevonden.Dus zou goed kunnen.
Bedankt voor je info tot noch toe.Zal morgen aan de slag.17 januari 2013 om 13:52 #18009004Heb onlangs de nieuwe pakkingen,rubbers en het vlottersetje ontvangen.
De carb van t blok gehaald.En de vlotter vergeleken met de ontvangen vlotterset.
Maar nu is deze anders van vorm,zu dit een probleem zijn?
De rechter is de nieuwe,de linker degene uit de carb.
Wat ook opviel was dat het een 2E is en geen 2E3.
Nog even wat andere foto´s
Met de bestaande vlotter.17 januari 2013 om 14:33 #18009003Hij is gewoon hetzelfde als mijn Carburateur, zal wel loslopen, en het zal best een 2E3 zijn.
als de vlotter past is er niks aan de hand.
Willem
17 januari 2013 om 15:57 #18009005Volgens de info die ik kan vinden over deze carb´s,schelen z niet zoveel van elkaar.
Zal idd,wel loslopen.Maar wilde het even zeker weten.Gezien het drijflichaam van de nieuwe vlotter qua oppervlakte iets groter is.
Ga morgen even op de sloop kijken of ik nog een andere chokedeksel kan scoren.1 van de pijpjes is wat weg gevreten/gecorrodeerd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.