Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nieuwe aanwinst Astra G met motorprobleem ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2014 om 12:57 #17263833
na jaren in een peugeotje 106 als daily te hebben rondgereden was ik er zat van , wou wat groters …
Hoefde geen Opel te zijn , maar dat is het toch geworden , en geen spijt , t rijd super …Heb een leuke zilvergrijze astra G van 2000 gescoord , op LPG ……een 1600 8 klepper .
De wagen was erg goedkoop , omdat ie niet lekker liep , voor mij geen issue , want ik kan gelukkig veel zelf…Dus gekocht , de snelweg op , en idd , zoals de verkopende partij al zei , hij stottert wat op LPG …
Dus overschakelen op benzine , stotteren nog steeds aanwezig , fijn , dacht ik …
Ook liep ie af en toe op drie pootjes …De volgende dag de zaak bekeken , even uitgelezen volgens de paperclip methode ..
de 1405 EGR , 0351 /2 onstekingsproblemen , 0170 Lamda , en 1640 ECu kapot ?Eerst de bougies maar eens verwijderd , niet te geloven wat waren die dingen aangekoekt , allemaal witte aanslag tussen de electroden,,.
Dus een paar nieuwe erin en huppekee , weg zijn de onstekingsfoutmeldingen .
EGR afgedopt , ook geen problemen meer ….Nadat ik de nieuwe bougies had gezet ging ik starten ,,, geen compressie meer !!!!
Na een tijdje starten kwam er weer leven in , en nu loopt ie lekker …
Ik vraag mij af hoe die bougies zo kunnen aankoeken met die witte rommel , en dat plotselinge compressieverlies , erg raar allemaal…Wat zou daar de oorzaak van zijn ??
Die bougie,s heb ik wel eens vaker gezien bij een CIH , was dan meestal een kwestie van de klephoedjes ..
Zijn die 1600 8 kleppers daar ook gevoelig voor …?
Ding heeft 300 K achter de kiezen, maar rijd erg fijn , Happy dus maar met een klein randje ..Gr Gert
2 februari 2014 om 13:48 #18215213Beste Gert
Vergeet ook niet even het brandstoffilter van de benzine en je lpg-filter na te kijken/
te vervangen.
Zijn beide op een lpg wagen vaak vergeten onderdelen.
Heb je witte rook of dergelijke?grts van Corsaliefhebber
2 februari 2014 om 14:16 #18215214Ey Corsarijder …. :thumb
Nee , geen extra rook , ja als ie koud is , LPG he ….
Ik heb nog geen oliebeurt gedaan ,luchtfilter was schoon …..
Die filters ga ik zeker vervangen , al vermoed ik dat er geen LPG filter te vinden is ….
gr Gert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.