Forumindex › Forums › Modellen › Manta › nieuw projectje, 86 gsi word (GREEN GT/E)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2011 om 21:38 #17912660
Mooi hoor. Goed bezig.
8 december 2011 om 15:28 #17912661@kurtmanta wrote:
thx ghanz voor de vertaling :)
@SanguiniusNL: er komt een 2.0E in te liggen, op deze carburatortjes
@GTS2.2DTI: bedankt, we doen ons best e, als het laswerk al goed is, is het ook al een pak minder plaumuur werk
:thumb :thumb :thumb
17 december 2011 om 20:58 #17912662zo we zijn weer een heel pak verder en voorlopig gelukkig van de laswerken af
hier een nieuw plaatje gemaakt
en een 2de voor de opgaande kant
dat aaneen gelast en zo kan ik ook een hoek maken
en zo goed als klaar
(just onderkant vraagt nog een beetje aandacht)
dan voor de andere kanten van de balken gedaan
nieuwe stukken gemaakt, en drek aan de binnenkanten behandelt
hier een nieuw plaatje in gezet
en een bestelling binnen gekregen
de blok uit de manta van de madam gehaald :)
die komt in mijne te liggen
weet dat die heel goed is, wel vettig
ma dat veranderd nog
en alle delen van de assen zijn gespoten
achteras staat in elkaar
dan zijn men klauwen gespoten, en de schijven zuiver gemaakt
t zijn dubbel geventileerde schijven van rekord geworden
en die balk is afgewerkt
alles in den etch primer gezet
versnellingsbak
motor
dat stuk van die binnenwielrand
dat ist gene waar ik het meest schrik voor had eigenlijk
ooit al eens geprobeerd om met ijzer na te maken
maar heb het er terug uitgeslepen, trok op niksdus even liggen nadenken
en omdat hier nog een sloper staat eens gaan kijken naar die rand
deze was tot men verbazing keihard
er voorzicht uitgeslepen dus
die wielrand is helemaal goed gekomen
en dan nog een hoop kleine prullen zwart gespoten
ook blok en versnellingsbak
dan de vooras eronder
achteras eronder
en voorsmaakje vant blok
17 december 2011 om 22:04 #17912664zo dat ziet er allemaal alweer mooi uit :thumb :wors
17 december 2011 om 22:15 #17912665Dat ziet er allemaal puik uit!
Dat spul wat je op die inzet stukjes van de kokerbalk smeert, verbrand dat niet als je het gaat lassen?
Of doe je er na het lassen nog iets mee?18 december 2011 om 09:15 #17912666ik heb dat getest met 2 plaatjes, en daar ook een hoek mee gelast
het word terug heel vloeibaar
en dan loopt het terug een beetje uit en hard het oper is idd wel een klein gedeelte wat mss verbrand zal zijn, maar die komen nog vol met ml te zitten
en heb toch beter iets erop, dan helemaal niks18 december 2011 om 10:21 #17912667Handig spulletje!
Waar koop je zoiets?
18 december 2011 om 11:11 #17912668Super netjes werk :thumb
18 december 2011 om 19:02 #17912669me wat voor lak heb je de motor gespoten hittebestendige of normale lak??
18 december 2011 om 19:11 #17912670@SanguiniusNL: is ne hammerite roest werend en roest stoppend
gewoon in een gamma of hubbo ofzo
@mantarobin: thx man
@opelpower89: met gewone autolak, men nonk deed het zo vroeger altijd, en nooit probs gehad
dus zullen eens zien wat het doet :)18 december 2011 om 19:50 #17912671spuit hier vaak motoren met knikkerbusje van de motip of ander merk.
bevalt me prima18 december 2011 om 19:55 #17912672zo doe ik het normaal ook ghanz
maar wou nu eens wat anders
een blinkend blokje :)18 december 2011 om 20:12 #17912673ja dat wil ik ook een mooi blinkend blok maar met die motip troep krijg je mat kleur en is maa rin een paar kleuren te krijgen
zou die gewone auto lak er ni vanaf branden???
18 december 2011 om 20:16 #17912674bij men nonk ist altijd gewoon blijven zitten
ik zal het je een van dees weten te zeggen wat deze doet :D18 december 2011 om 23:16 #17912675@opelpower89 wrote:
ja dat wil ik ook een mooi blinkend blok maar met die motip troep krijg je mat kleur en is maa rin een paar kleuren te krijgen
zou die gewone auto lak er ni vanaf branden???
motip in een paar kleuren ????
de eenvoudige doe het zelf schade hersteller… je weet wel, de beunboer, of jan met de pet,
repareert ook met motip van de automat..(geen sluipreklame hoor :D ) en daar staan grote rekken vol, met allerlei kleuren, en is jouw kleur erniet bij, dan bestellen ze m voor je..
dus niet te krijgen van motip is niet helemaal zo waar.als motip ook het neusje van de zalm is, is een andere discusie, maar volgens mij, voor jan met de pet, prima te gebruiken.
@kurt, 2 componenten neem ik aan ?18 december 2011 om 23:30 #17912676ik bedoelde de hittebestendige ghanz…
gewone lak krijg je allekleuren dat weet ik
19 december 2011 om 11:58 #17912677@opelpower89 wrote:
ja dat wil ik ook een mooi blinkend blok maar met die motip troep krijg je mat kleur en is maa rin een paar kleuren te krijgen
zou die gewone auto lak er ni vanaf branden???
Ik neem aan dat je niet je uitlaatspruitstuk meeschilderd? Zo extreem heet word ‘t blok zelf niet hoor. Zelf eens een blok gewoon met rode hammerite geschilderd met kwast, en dat ging monstermooi, en nog zulks blinken dat ding :thumbup Mooi rood glimmen. Ook gemakkelijk schoon te maken als je eens een keer wat vettigheid erop gooit.
19 december 2011 om 12:48 #17912678AnoniemLid sinds:
1 January 1970@opelpower89 wrote:
ja dat wil ik ook een mooi blinkend blok maar met die motip troep krijg je mat kleur en is maa rin een paar kleuren te krijgen
zou die gewone auto lak er ni vanaf branden???
hoe heet denk je dat een zwarte /donkere auto wordt
die de hele dag in de zon staat ;)juist wel netzo mischien nog warmer dan je motorblok ;)
die lak bladert er ook niet af ;)die hitte bestendige verf van motip
waar je dat voor moet gebruiken geen idee :hmmz :hmmzwant op n uitlaat blijft dat ook niet zitten ;) ;)
19 december 2011 om 16:39 #17912679@opelpower89… oeps ik niet goed opgelet :D
@louwe… op mijn uitlaatspruitstuk blijft het prima zitten hoor.
scheelt dat het ding in de oven paste hier. het afbakken van een hittebestendige lak, is helemaal zo gek nog niet… enkel een complete gruppe A past zo slecht in een oventje he :Dmoeten we die van de pizza boer maar eens lenen dan :P
19 december 2011 om 22:38 #17912680op men uitlaat spruitstuk zet ik ook altijd motip hitte bestendig
bij 16v zit het al 4jaar en is nog mooi zwart
20 december 2011 om 10:12 #17912681AnoniemLid sinds:
1 January 1970@kurtmanta wrote:
op men uitlaat spruitstuk zet ik ook altijd motip hitte bestendig
bij 16v zit het al 4jaar en is nog mooi zwart
hmmm heb ik toendertijd vast iets verkeerd gedaan
of slechte zending gehad??of toen was de kwaliteit mischien nog niet zo best??
maar al met het eerst proefdraaien van de c20xe in m,n mantaschroeide het al van het spruitstuk af bij stationair lopen :shock: :shock: :shock: :shock:
maar ok als het nu verbeterd is
neem ik die uitspraak terug ;)heb toen niet de uitlaat gebakken
zoals ghanz zei
der zat toen ook nog geen pizza boer bij onz in t dorp :jerry :jerry20 december 2011 om 10:13 #17912682AnoniemLid sinds:
1 January 1970oh ja voor ik t vergeet ;)
deze manta wordt wel heel mooi aangepakt ;) :wors :wors :thumbup20 december 2011 om 10:40 #17912683;) thx man
20 december 2011 om 21:15 #17912684hij heeft vandaan zen vermogen bron gekregen
21 december 2011 om 21:08 #17912685dat gaat mooi vlot ga zo door :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.