Nieuw lid, vraag over Astra f koplamp

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuw lid, vraag over Astra f koplamp

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244401
    Arnegsi
      Lid sinds:
      2 August 2012

      Hallo allemaal, :D

      ik ben helemaal nieuw op dit forum ik heb me een tijd geleden al aangemeld, en wil mij bij deze voorstellen,
      mijn naam is Arne een ben sinds juni de trotse eigenaar van een bijna roestvrije astra f GSI x20xev.

      ik ben momenteel bezig de astra in goede staat te laten verkeren en heb gisteren ”nieuwe” goede koplampen met elektrische hoogteregeling gekocht voor 20 euro!!

      nu weet ik dat er een voorbereiding zou moeten zitten en ik heb een draaischakelaar en de kabels van onder mijn dashboard lopen de kabelboom in, alleen zit er geen aansluiting bij de koplamp, ik kan nergens iets vinden, ik heb wel de stekkertjes van de sloop meegenomen dus mocht er ergens alleen kabels zitten kan ik ze alsnog aansluiten. is er iemand die mij kan vertellen waar ik de geel geel/bruine bruine kabels kan vinden voor de stelmotor? (vriend van me met een astra f cabrio heeft ook elektrisch verstelbare lampen en kan het ook niet vinden)

      groet Arne

      #17961881
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Van harte welkom Arne,

        Weet jij al waar die draaischakelaar moet ?

        Zo ja, zie jij daar stekkertjes achter dat gat ?
        Dan heb je in ieder geval voorbereiding en dus dan zouden ze ook bij de koplampen moeten zitten.
        Maar dat wordt goed zoeken, ze kunnen nameijk ingetapt zitten in de kabelboom.
        Je zult denk ik de kabelomhulsel los moeten wikkelen om de draden te vinden.
        Ik heb er ook 8 jaar over gedaan om ze te ontdekken :sleeping

        Als je vragen hebt dan kom je maar.

        Rik :D

        #17961880
        Arnegsi
          Lid sinds:
          2 August 2012

          dankje! :D

          ja de draai schakelaar zit erin en er lopen ook draadjes uit naar achter, een groen grijze, geel, bruin gele en gele draad (vanuit de binnenkant van het dashboard gezien)
          alleen er zitten dus geen stekkers aan de kabelboom onder de motorkap ik heb een klein deel van de kabelboom losgehaald en kon ze niet vinden, ik denk dat ik morgen naar de sloop ga en een andere kabelboom ophaal waar dit voorbereid is en de kabels overzet voor de schakelaar tot aan de lamp weet je misschien of dit mogelijk is? aangezien ik bang ben dat ik draden kapot maak als ik alles loshaal om te zoeken. :angel

          zo ja heb je misschien ook een aansluitschema’tje?

          Bedankt! :D

          #17961879
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Een aansluitschema heb ik niet.
            Ik weet dat bij mijn F de draden van de verstelling van de koplampen in de kabelboom zit naar de koplampdimlicht.
            Dus in theorie moet het makkelijk te vinden zijn. maar niet dus.
            Ik zou ook niet weten hoe je dat dan klaar moet krijgen.
            Iemand anders die het weet ??

            Rik :D

            #17961878
            Arnegsi
              Lid sinds:
              2 August 2012

              hmm oke, ik denk dat het een beste is om een nieuwe kabel op te halen bij de sloop en deze op de relais (draai knop in dashboard) aan sluiten en als het niet werkt dan heb ik in ieder geval mijn kabelboom niet beschadigd :wors

              ik zal blijven updaten bedankt voor je reactie Rik! :D

              #17961877
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                :thumbup :thumbup

                Rik :D

                #17961876
                opelremco
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 August 2007

                  Volgens mij heb je alleen de kabelboom nodig die in de motorruimte ligt.

                  #17961875
                  Arnegsi
                    Lid sinds:
                    2 August 2012

                    vandaag op de sloop geweest en kabels opgehaald, helaas nog geen tijd gehad om de boel uit te zoeken en aan te sluiten, dit wil ik nog gaan doen maar ik denk dat ik er mee wacht tot dat het weer beter is (voorjaar) stel de koplampen eerst af met de draaiknop die er gelukkig ook op zit :D

                    inmiddels een ander probleem ben vandaag bezig geweest met mijn nieuwe stuur voor de astra (een kadett gsi champion stuur) deze past op de naaf alleen als ik de kapjes die om het stuurhuis heen wil doen dan draait het stuur heel stroef, het stuur komt er tegen aan. dus stuur eraf en oude er eerst weer opgezet, ik overweeg nu om het champions stuur (goede staat zonder slijtage) te verkopen en een origineel astra gsi stuur te halen, wat kan het probleem zijn? ga zondag in tolbert kijken met een maat van me op de onderdelen beurs, meteen maar even luchthappers voor de gsi motorkap meenemen mochten deze er liggen,

                    morgen de auto poetsen samen met de astra f cabrio bertone van een maat van me (oude f van corsaforever)
                    en winterklaar maken,

                    hoe maak ik een f het beste winterklaar?

                    groet Arne

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.