Nieuw lid erbij

Forumindex Forums Modellen Tigra Nieuw lid erbij

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Cyruzzz

Hallo allemaal ik ben Pascal, 20 jaar en kom uit Reuver (limburg). Studeer op de TU in eindhoven en ben in het bezit van een Opel Tigra 1.4 16V Team uitvoering.

Ik heb de auto nu bijna 2 jaar (1 dag na het behalen van mijn rijbewijs gekocht). Hij is van 2000 en heeft nu 120.000 km gelopen. Had voor de tigra helemaal geen ervaring met auto’s en t repareren ervan. Hev erg veel geleerd van het TigraFreaks forum waar ik ook actief op was.

Toen ik hem kocht was hij standaard, dus wel een lip eronder, spoiler en andere velgen (allen van Irmischer). Wel heeft hij een klasse 3 alarm van Texalarm met cv.

Veranderingen:
      -Andere radio: Sony met bluetooth
      -(auto was bij een garage gekocht en zou hem alleen kopen als de garage goede kwaliteit speakers rondom in zouden bouwen, en dat hebben ze gedaan) dus de speakers zijn niet veranderd.
      -Zwarte Angel Eyes koplampen
      -Zwarte pinkers op de voorschermen
      -Alutect Cult velgen 17 inch (sinds kort) met splinternieuwe banden

Dan zijn er motorisch nog wat problemen op mijn pad gekomen. Na 4 maanden ging het motor managment lampje regelmatig aan. Bij de garage vertelde ze dat er een storing zat in het remsysteem maar dat ze niets konden vinden (niet bepaald geruststellend). Na 7 maanden lekte mijn auto erg veel remvloeistof en blek de trommelrem achter gescheurd te zijn. Ik terug naar de garage, daar hebben ze mijn trommelrem kostenloos vervangen (was een rekening van net over de 400,-) plus 1001 verontschuldigingen dat ze dat niet eerder aan zagen komen, dit was namelijk t probleem van n tijdje daarvoor. Maar ze lieten de hele reparatie onder garantie vallen.

Toen ging mijn secundaire luchtpomp stuk, dit heb ik zelf kunnen repareren voor een geweldige prijs van 50,- Het vinden van de pomp zelf was het grootste probleem, kost bij de garage ook net over de 500,-.

Het derde probleem was met mijn alarm. Het is een klasse 3 alarm dus startblokkering in alles. Stond bij het station en het alarm kreeg ik er s ochtends al niet op. Toen ik smiddags terug kwam ging hij ook niet open met de afstandsbediening, dat hield in dat ik wel de deur open kon doen zonder dat t alarm af ging, maar niet de auto kon starten. Lastig. De ANWB gebeld en die man heeft met veel pijn en moeite de startblokkering kunnen verwijderen zonder het slopen van mijn alarm. Omdat ik geen codekaart had en geen tweede afstandsbediening zijn mijn centrale unit en mijn afstandsbediening opgestuurd naar de distributeur van Texalarm in Nederland waar een nieuwe code is ingelezen. Rekening voor een papieren kaartje ter grote van n bankpas met 5 cijfers erop: 136,95!!! Maar nu doet hij het weer ;)

Tot slot waren mijn banden versleten en heb toen gelijk nieuwe velgen aangeschaft. (mooi excuus :D) Deze heb ik zelf gemonteerd uiteraard.

Zo staat hij er nu bij

Hoop hier veel plezier te hebben.

Ohja, ik wil mijn auto zo zwart mogelijk maken… iemand nog ideën???

2e-c14nz

Welkom hier! Erg mooie tigra heb je zeg :wub Wat je nog kan doen is eventueel je stootstrip op je voorbumper mee spuiten en uiteraard je ramen blinderen :D

Cyruzzz

Hallo 2e-c2582n267 (sorry werd me te lastig), dankje voor je compliment, stootstrips zit ik idd over te denken… maar…. ik weet niet hoe lang deze bumper er onder blijft. Heb al meerdere keren op het punt gestaan om een andere aan te schaffen. En dan is het me te duur om die strips te laten spuiten.
          Ramen blinderen wil ik erg graag, maar dat mag niet van oom agent, je mag maar n paar % extra blinderen… en volgens mij zit ik al bijna aan dat limiet.

michaeltjeh1

Toch staan er wel erg mooi getunde tigra’s op dit forum ook deze weer Welkom trouwens!
            Maar is t niet ontzettend duur om al die producten aan te schaffen en te spuiten oid? plus als je een aanrijding krijgt is t weg gegooid geld verzekering vergoed het niet?

gr

Michael!

Cyruzzz

Hoi Michael,

ik heb zelf nog niets aan mijn auto gespoten, ga hem ook zeker niet overspuiten (hij is op een heel klein, maar dan ook echt klein deukje op het linker voor scherm deuk en kras vrij) Maar ik vind zelf de bumper niet erg mooi, en heb nog niet een andere gevonden die ik echt mooi vind. Als ik er namelijk een andere bumper op leg doe ik het wel goed. Verzekering vergoed het idd niet, en getuned auto’s leveren meestal minder op bij verkoop.
              Wil de mijne daarom ook redelijk orgineel houden, geen gekke dingen.

Wish list:
              Andere heldere mistlampen voor (maar dat hangt weer samen met die bumper)
              Achter verlagen (niet veel maar wel iets)
              Wil best andere achterlichten maar die lexus lampen vind ik niet mooi

michaeltjeh1

Die lexus lampen vind ik ook afschuwelijk als ik echt mooie achterlichten vind zal ik wel overwegen om ze erin te zeggen maar dan gaat me voorkeur uit naar bijv getinte achterlichten die wat donkerder zijn zeg maar. Maar over het tunen dat is dus echt voor de gene die t mooi vind en voorlopig met die auto wil blijven rijden. Ik heb een Opel Tigra 1.4 uit 97 in bestelling staan wacht op een nieuw kentenken omdat ie ingevoerd wordt Dit is een Azuur blauwe met Rio Verde velgen eronder en volledig elecktrische! hij wordt geimporteerd vanuit luxemburg. Wij hebben de Rio Verde die alleen in nl leverbaar is toch? welke versie hebben onze buren dan? aangezien ik maar weinig types vind die ik besteld heb..

gr

Michael

Liene89

Zeeeeer mooie Tig!
                  Mijne staat momenteel bij de garage om de multiriem te laten maken en hem te laten verhogen.
                  Heb er nu al zo’n 1,5 maand niet in kunnen rijden en dat is echt balen!!! Volgende week krijg ik hem terug en kunnen we weer knallen!!!:D
                  Wellicht breng ik hem over paar weekjes weer terug voor distributieriem.. Geen idee wanneer die voor het laatst vervangen is namelijk…

Maar nogmaals, zeer mooie auto! Zelf heb ik een blauwe maar vind zwart persoonlijk het mooist..;-)

ron1978

Hoi welkom, mooie tieg hoor. Leuk een mede Limburger. We hebben ook 2 tiegjes, blijven mooie auto’s en rijdt super!!!

Cyruzzz

Ik laat van de zomer ook de distibutieriem vervangen, hij scheen volgens de garage nog niet heel lang geleden te zijn vervangen… maar neem t zekere voor het onzekere ;)

Wel bale dat hij al 1,5 maand stil staat. Verhogen hoor je trouwens maar zelden op dit forum :P haha

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.