Hallo allemaal!,
Na weken hier als gast te hebben rondgekeken, heb ik vandaag besloten om mezelf (eindelijk) aan te melden als lid van het forum :D
De combinatie tussen mij en Opel is eigenlijk geen vanzelfsprekende. Als student rechten heb/had ik er weinig geld voor over om een eigen auto te kopen, en daardoor reed ik altijd met de auto van moeders (overigens een prachtige renault clio, maargoed). Aangezien er wat verschuivingen optraden op autogebied (vader die een leaseauto krijgt, moeder die de diesel van vader overneemt) werd ik de enige bestuurder van de alsmaar ouder wordende clio.
Nadat eind 2010 mijn oma overleed, was een prachtige opel corsa B, 1.2 16-klepper (bouwjaar januari 2000) onderdeel van de erfenis. Jullie voelen het al aankomen: clio ingeruild, en de corsa staat tot op de dag van vandaag op de oprit!
Overigens, de corsa is er eentje van het soort: “altijd van een oud vrouwtje geweest”. Op het moment van dit schrijven staat er ca. 46000 km op de teller, en dat in 12,5 jaar!! :D
Veel heeft de auto dus niet te lijden gehad, al vind ik wel dat de auto buitensporig begint te roesten.
Aangezien ik als hobby graag zelf sleutel/pruts aan de auto, hoop ik dat ik hier genoeg antwoorden krijg op de vragen die opkomen als ik onder de corsa lig. Daarnaast hoop ik natuurlijk ook m
n steentje bij te dragen bij het beantwoorden van andermans vragen!