nieuw in de manta wereld

Forumindex Forums Modellen Manta nieuw in de manta wereld

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258447
    mogger411
      Lid sinds:
      10 June 2013

      hallo

      ik ben rick steenbakkers ik kom uit schijndel. ik heb van het weekend mijn eerste a manta uit 1972 gekocht. deze manta is ons pap 20 jaar geleden begonnen met restaureren, maar toen ik geboren werd is dit een gestrand project geworden. de manta licht geheel uit elkaar en het laswerk is op wat kleinen punten geheel klaar. ik heb er 2 motoren bij een 1.6 en een 1.9. na dat deze manta al zoveel jaar thuis licht, vroeg ons pap mij laatst wat wil je voor je verjaardag ik zeg die manta. hij begon te lachen en vertelde mij dat hij er wel iets voor wilde hebben maar daar komen we wel uit.

      nou ben ik niet helemaal nieuw in het oldtimer wereldje ik heb al eens een unimog 411 uit 1963 opgeknapt. hiermee ga ik naar behoorlijk veel oltimer evenementen, dus dat je mij tegen komt gebeurt nog wel eens.
      maar in de manta wereld ben ik nieuw,

      nou heb ik in de planning staan om er in september na “wilbertoord pakt uut” er aan te gaan beginnen. begin eerst met het drijfwerk opnieuw op te gaan bouwen en weer helemaal netjes te maken. en daarna de carrosserie naar binnen te gaan halen. ik wil de wagen eigenlijk waar de finacele middelen het toe laten 100% orgineel maken dus geen gekkigheid als de wagen verlagen of een grotere motor er in.

      nu wil ik het wel in een keer goed doen en had ik daarom had ik een paar vragen. zijn er bij de a manta net als bij iedere oldtimer punten die je zeker niet moet vergeten tijdens een restauratie, zoals bepaald plaat werk wat altijd slecht is of bepaalde keer ringen die altijd uitdrogen. verder tips en adviezen zijn altijd welkom :D

      trouwens hulkie (gerry) zal wel weten om welke auto het gaat.

      groetjes rick

      #18151455
      JOZO
        Lid sinds:
        29 September 2006

        Als je iets doet, gelijk goed doen zoals je zegt! Bij een restauratie kan je haast niks vergeten, aangezien je alles kaal/schoon maakt. Maar accubak, kriksteunen, voorfront, a-stijl balkje, spatbordranden achter zijn wel vaak de klos..
        Dus alweer een jeugdige in de buurt die aan een A begint. Ik zeg, gaat de goede kant op :wors

        #18151456
        kevinvantrijp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 October 2010

          Welkom op het Forum en veel succes. ik blijf het volgen

          #18151457
          Kermitkiller
            Lid sinds:
            26 March 2005

            ook welkom in de manta wereld :thumb

            #18151458
            manta73
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Hoi mogger411,welkom hier op ons opelforum.
              Als je jezelf de tijd gunt kun je hier op dit forum tal van info vinden omtrent het restaureren van een manta.
              Kijk ook is naar het Restauratie, verbouwingen en styling topic.
              Je bent niet de eerste die weer een manta op de weg wil krijgen.
              Succes,enne t zou leuk zijn als je ons op de hoogte houd van de vorderinge.
              We zijn gek op :kewlpics :kewlpics :kewlpics hier

              #18151459
              Family man
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2012

                Welkom Rick, ben benieuwd wat je ermee gaat doen, helemaal terug naar orgineel of eigen smaak..wat zijn je plannen/hoe gaat het eruit zien??
                veel succes ermee..gisteren ook zo’n mooie zilvergrijze a manta gezien in gte uitvoering in Liempd, van iemand hier??

                #18151460
                ICEQUEEN_Manta_Logan
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 February 2006

                  Welkom in de club waar je nooit meer uit komt :thumb

                  #18151461
                  Ewoud94
                    Lid sinds:
                    11 April 2013

                    Hee Rick!

                    Wilbertoort is 10 minuten bij me vandaan!
                    ik ga hem zeker volgen en als je ooit hulp nodig hebt hoor ik het wel! :jerry

                    #18151462
                    Hulkie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2008

                      Hey Rikkert!

                      Welkom op het forum. Gaan jullie er nu toch eindelijk aan beginnen?
                      Mocht je advies willen…. je weet me te vinden. Ik zou zeggen begin ook een restauratietopic
                      en hou het een beetje bij dat is altijd mooi om te zien.

                      Heel veel succes met de Manta. Ben benieuwd wat het gaat worden.

                      ps. (pas wel goed op in bochten enz ;) ).

                      Gr Gerry.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.