Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Nieuw hier – Vectra GTS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2013 om 12:00 #17262782
Goeiemiddag mensen!
Ik heb nog maar pas een Vectra GTS gekocht en volgde hier toch al even een aantal topics , dus wilde mezelf ook maar even voorstellen.
Mn naam is Philippe, ben 23 en ik ben afkomstig uit noord provincie Antwerpen.
Ik reed nu amper een jaar rond in een VW Polo 6n, en nog maar sinds juni zonder begeleider. Nu ja, ik vond vanaf het begin al wel dat de Polo aan de kleine kant was en hoopte dat het wel zou wennen … Niet echt dus.
Na heel lang wikken en wegen kwam ik met mijn budget (4-5000 eur) telkens weer uit bij de Vectra C. Als ik eender welke andere wagen van andere merken, maar met zelfde bouwjaar (2002-2006) en zonder TE veel kilometers (80 – 130 000 km) , EN met de nodige opties, EN een sedan type koetswerk…
Als ik die wagens vergeleek met een Vectra met die specs, leken de andere modellen altijd heel erg oubollig en minderwaardig. Ofwel waren ze te duur, teveel kilometers, …
Zo heb ik gekeken naar Passat, Jetta, 306-406, C5, 3-reeks, Laguna, alfa156, Carisma, Galant, s40, Saab, … Al deze modellen vielen voor mij persoonlijk in het niets als ik er eentje zocht met niet te veel km, en zelfde bouwjaar / prijsklasse, en ze dan naast de Vectra plaatste.Dus lang verhaal kort :twisted: een vectra moest ik hebben.
Toevallig kwam ik dan nog uit bij een betaalbare GTS, niet te ver van bij mij thuis, niet te veel km, enzovoort.
Ik ben hem gaan bezichtigen 2 weken geleden, en de vorige eigenaar was echt een onderhoudsfreak.
Hij heeft er echt voor gezorgd alsof het zijn kind was. Dit merk je ook aan het koetswerk, het interieur,… Er zijn ook net veel grote kosten gebeurd zoals distributieriem, koppeling, vliegwiel, enzovoort.Ik hoef dus niet meer te vertellen dat ik er meteen verliefd op was en meteen een voorschot betaald heb. 1 week geleden heb ik hem dan opgehaald en nu staat hij hier voor de deur te blinken :lol:
Ik zou er echt amper gelukkiger mee kunnen zijn. Hij heeft bijna alles dat ik op dit moment wil in een wagen, en zelfs een paar extras dat voor mij niet hoefden.
Om dan van een koekedoosje als een polo 6n naar een vectra GTS te gaan, na amper een half jaar alleen rond te rijden… Fantastisch. Wat een enorm verschil in luxe, wegligging, verbruik, power, rijcomfort, ruimte, enzovoort.Dit zijn de specs:
Opel Vectra GTS
1.9 DTi
bj 2005
Kmstand: 123 000
120 pkOpties:
ABS
Airco
Lederen interieur
Verwarmde zetels voor
Verwarmde buitenspiegels
6 airbags
Cruise control
Voor en achter mistlampenEn dan natuurlijk al de standaard gts opties (misschien dat enkele hierboven ook standaard zijn!)
Fotos:
Voila, dat is mijn GTS waar ik op dit moment super trots op ben.
Seeyaaa!
Vas 8)24 december 2013 om 12:22 #18201486En ook welkom hier.. mooie vectra en kleur!
Verder nog plannen mee behalve onderhoud.Grt
24 december 2013 om 22:28 #18201487@nova…. wrote:
En ook welkom hier.. mooie vectra en kleur!
Verder nog plannen mee behalve onderhoud.Grt
Danku!
En ja enkele aanpassingen die momenteel op de planning staan voor 2014 :
– Recentere radio cd90 / dvd70 zodat ik mp3 kan afspelen (dat mis ik echt!) en navigatie ingebouwd heb
– getinte ruiten achterruit + passagiersruiten (hoeft niet te donker, wil nog een goed zicht hebben in de achterspiegel)
– 17″ velgen van OPC / Irmscher / GTS / of ander merk of type, liefst gewoon alles van opel :)
– parkeersensoren laten inbouwenDit zijn alles samen best al kostelijke aanpassingen dus ga het mooi spreiden over heel 2014. De parkeersensoren vind ik persoonlijk het dringendst, deze wil ik gewoon omdat ik een grote wagen niet gewoon ben en de lengte van de achterkant (voorlopig nog) heel slecht kan inschatten. Dat zal waarschijnlijk de eerste aanpassing zijn.
Daarna vind ik muziek en navigatie best belangrijk.
De 2 andere aanpassingen, ruiten tinten + velgen, zijn puur optisch en komen dus op de laatste plek voor mij.Nadien zie ik wel, maar ik heb zo’n voorgevoel dat ik niet veel anders ga veranderen. Ben geen echte tuner maar wil gewoon zo veilig mogelijk en liefst ook een beetje stijlvol en comfortabel over de baan. Met bovenstaande aanpassingen bereik ik dus perfect dat doel :D
25 december 2013 om 08:56 #18201488Welkom hier, mooie Vectra GTS een van de laste C1 zo te zien. :thumb
Groeten Jurgen,
27 december 2013 om 11:08 #18201489ook welkom hier :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.