Nieuw hier met Zafira OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Nieuw hier met Zafira OPC

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    HarleyD

origineel gepost door stillekracht
      trekt je luchtslang niet vacuum ??

Ik heb nog niet onder de kap gekeken , maar je je beschijft wel het juiste gevoel ……

De turbo werkt onderin prima , maar bovenin is het niets , door trekken heeft geen enkele zin , snel opschakelen zorgt voor meer acceleratie …..bij afleveren heeft hij zijn eerste beurt gehad , ik dacht zelf aan een verkeerd luchtfilter of zoiets ……?

Heb morgen even tijd om even te kijken …..dus dan weet ik meer !

Roger
      Deelnemer

De turbo is ook niet mega groot wat erop zit. Daarom trekt tie onderin ook zo vroeg.

En de standaard “map” van Opel heeft wel een dipje erin. Dat merk je erg goed in de 4e versnelling. Dan lijkt het net alsof hij inhoudt.
        Vervang je voorkat maar eens, en laat hem chippen. Ook al ga je maar fase 1 van bv EDS dan loopt het motortje al veel soepeler door zijn toeren heen.

AstraGCoupeTurbo

HarleyD,

ik heb dat probleem ook met mijn Astra G Coupe Turbo met Fase 1, maar ben afgelopen weekend naar EDS geweest, voor de voorkat en de banjobout(oilrestrictor bolt, staat veel geschreven over dit onderwerp op het forum) te laten vervangen.

Ik vertelde deze problemen ook aan de monteur die jij beschrijft en hij vertelde dat dat komt omdat de inlaatslang van de IC(intercooler) dichtgeknepen word en daarom de motor even laat stikken.
          Dit los je simpelweg op de powerrohr van EDS te bestellen, dus een aluminimum inlaatslang voor 60 euro, waardoor dichtknijpen niet meer kan.

Ik ga hem morgen bestellen bij EDS, want ik was zo stom om hem niet gelijk erop te laten zetten.

Maar door de voorkat erop, is hij al heel anders de auto en reageert hij veel beter.

Het beste is je voorkat vervangen, oilrestricor bolt en de inlaatslang. Dan ben je je problemen kwijt en de levensduur van je turbo verleng je aanzienlijk!

Succes!

HarleyD

Heren bedankt voor de snelle reactie’s ……….. waar ik een beetje mee zit is de garantie …de auto zit nog een jaar in de fabrieks garantie ……

Een chippie is moeilijk te vinden bij eventuele echte problemen aan de motor ….maar wanneer ik uiterlijke kenmerken aan de motor verander dan heb ik gegarandeerd gezeur met de dealer bij eventuele garantie claims …..dus om een eventuele kat vervanger of aluminium aanzuigpijp aan te brengen sta ik (nog)niet te popelen ……

Ga morgen wel de aanzuigslang van de intercooler eens goed bekijken , want je beschrijft idd het juiste “probleem”

Mijn dank is groot heren ….:thumbup

AstraGCoupeTurbo

Ik heb ook een jaar garantie nog van mijn garage en die weten dat hij gechipt heb, omdat ze hem zo ook aan mij verkocht hebben.

Anders verander je eerst de oilrestrictor bout en de inlaat slang? Ik bedoel als je terug moet voor garantie, dan kan je de slang zo veranderen en die bout verschil zien ze niet, maar dan heb je in ieder geval minder
              oliedruk op je turbo en geen stikkende motor meer.

Succes!

Groeten

ZafiraOPC

Als het goed is kan je esp en tractiecontrol niet uit zetten bij de zafira

HarleyD

origineel gepost door ZafiraOPC
                  Als het goed is kan je esp en tractiecontrol niet uit zetten bij de zafira

Toch wel ….. als ik de sport knop een paar seconden ingedrukt houd komt er in mijn km/dag teller te staan dat de ESP uit is ……

opctje

@harleyd
                    Weet precies wat je bedoelt wat vergelijk betreft had een sub gt turbo getuned maar vindt de (peer:D) toch meer een cruz auto tov golf /sub wat meer een auto is die op zijn donder moet geven moet zeggen vind me zaf a opc toch echt toppie

greetz dennis

tijgetje57
                    Deelnemer

als je nog fabrieksgarantie hebt dan kun je het eventueel ook vragen via de dealer zelf toch of het mogelijk is om hem te kietelen zonder dat de garantie vervalt. Is vast en zeker wel iets aan te doen lijkt mij.

En voor de olie restrictor bolt. Als je interesse hierin hebt. Ik krijg ze maandag binnen. Er staat ook een topic in het z20let gedeelte hierover.

Ik vindt persoonlijk dat je een droom van een auto hebt gekocht.

6 bak, 240 pk hele mooie combinatie hoor.

Heel veel veilige kilometers.

Vipertjegts

Mooie wagen HarleyD.

En, net wat tijgetje zegt, dik blokkie en bak! (hoewel ik hem persoonlijk liever in een ArdenBlue Zafira A zie hangen ;);))

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.