Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › nieuw hier en probleempje signum.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2012 om 14:35 #17249649
Hallo allemaal,
Mijn naam is David en ben 30 jaar en woon in Zutphen. Vroeger heb ik oa. een Opel calibra gehad en mijn laatste auto was een Opel agila. Niet echt een auto voor mijn leeftijd maar ik heb hem van mijn tante overgenomen toen ze overleden was. Ze had hem hagelnieuw gekocht en dat was ie nog steeds toen ik hem kon overnemen.
Nu heb ik deze 4 dagen geleden ingeruild op een Opel signum van 2004. Het is een benzine auto met een 2.2 liter motor met automaat bak.
Echt een fantastische auto met alles er op en aan en zeer mooi 2 kleurig interieur, zwart/camel kleur.
Het probleem met deze auto is dat wanneer ik normaal rijd en de bak bij 3000 toeren schakelt alles goed is. Maar zodra ik meer gas ga geven en de bak pas bij de 4000 of meer toeren schakelt, hij 1x schokt/inhoudt en dan krijg ik onmiddelijk op me display een auto met een steeksleutel te zien. Dit verdwijnt ook niet meer, pas als de ik de auto uitschakel en weer inschakel.
Verder rijdt hij na dit gebeuren gewoon normaal en is er niks te merken, ook houdt krijgt hij die enkele schok niet meer bij stevig doorrijden.
Ik ben er direct toen ik de auto had mee naar de dealer gegaan en heb hem uit laten lezen. Het enige wat de monteur zei is dat het ”iets in het brandstof systeem is”. Dit is nogal een ruim begrip en voordat ik hem terug breng en dat ze alles gaan onderzoeken, vroeg ik mij af of iemand hier op het forum met dit probleem ervaring heeft of denkt te weten wat dit kan zijn.
Oja, heel af en toe als ik op de cruise control rijd, gaat hij van de cruise control af. Dit gebeurd enkel wanneer ik hem er net op heb gezet na een halve minuut tot een minuut. Wat zou dit kunnen zijn??
Binnenkort zal ik wel wat foto’s van mijn sig plaatsen, en ik hoop een leuke tijd te hebben hier!!Groeten David.
17 juni 2012 om 20:35 #18037858uitlezen
18 juni 2012 om 11:36 #18037859Zoals ik eerder aangaf heb ik hem direct laten uitlezen. Maar het enige wat ik te horen kreeg was dat het “iets” in het brandstof systeem moest zijn. Hij zei dat het mischien kon liggen aan het feit dat ik niet zo veel benzine in de tank meer had. Dus hij had alle foutmeldingen gewist en ik ben gelijk wezen tanken. Maar dit heeft dus niets mogen baten.
Ik hoopte hier iets concreets te kunnen horen wat het probleem kon zijn, mensen die ditzelfde hebben meegemaakt mischien.
Maar dan zal ik hem dus opnieuw moeten laten uitlezen en dan maar hopen dat ze het probleem vinden, en niet zomaar van alles vernieuwen en dat het probleem er nog steeds is. Dat heb ik helaas eerder meegemaakt met de Agila.19 juni 2012 om 07:49 #18037860laten uitlezen en vragen naar de foutcode
19 juni 2012 om 10:32 #18037861ok. Bedankt zover. Ik hou jullie op de hoogte.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.