Nieuw hier en een Corsa met een verwarmingsprobleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Nieuw hier en een Corsa met een verwarmingsprobleem

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17955493
    corsaagsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Sommige auto’s zijn voorzien van een by-pass klep tussen de slang naar de kachelradiator. Deze zorgt ervoor dat de motor eerst zo snel mogelijk op temperatuur komt voordat de verwarming warm word (in verband met de uitstoot van de motor als hij niet op bedrijfstemp. is)
      Dit in combinatie met het feit dat deze motoren niet zo snel warm worden door hun hoge efficiëntie, kan het dus wel ff duren..
      Als deze Cora’s ook voorzien is van zo’n klep, kun je misschien proberen om deze er op de een of andere manier tussenuit te halen?

      #17955494
      Stornie
        Lid sinds:
        8 November 2009

        @EarlyBird wrote:

        LS,

        Ik ben nieuw hier omdat we sinds juli 2011 in het bezit zijn van een Corsa D Ecoflex Cosmo uitvoering. Mooie auto maar met helaas 1 klein gebrekje….. je moet met de huidige temperaturen minimaal 15 km rijden :shock: om het binnenin een beetje warm te krijgen, en daar worden we niet vrolijk van :swear Zijn er meer mensen met deze ervaring ??

        Zie de reacties met belangstelling tegemoet.

        Groet,

        Oscar

        Hoi Oscar,

        De Corsa EcoFlex van mijn vader, ook Cosmo uitvoering maar dat doet er niet toe, heeft precies hetzelfde ‘probleem’. Deze wordt ook pas na een grotere afstand van ongeveer 10 minuten tot 15 minuten rijden warm.
        Ik denk dat het bij de EcoFlex hoort, want mijn Corsa heeft nergens last van en wordt snel warm van binnen.

        Groeten Roel

        #17955495
        EarlyBird
          Lid sinds:
          6 December 2011

          Hi Roel,

          Het probleem zit hem blijkbaar bij de Ecoflex modellen, ik ga van het weekend de grill maar af plakken, weet alleen niet of de bovenzijde of de onderzijde van de bumper….

          Sprak van de week en rijschoolhouder en die had het zelfde probleem… maar ja wat kunnen we er aan doen als GM Nederland zich een beetje arrogant opstelt en niet echt met een goede langdurige oplossing komt, dat vind ik zo jammer…

          Groet,

          Oscar

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.