Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Nieuw hier dus kleine introductie! Update met foto's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2009 om 10:41 #17212121
hallo allemaal,
ik ben nieuw hier dus ik zal me even netjes voorstellen en daarna wat vraagjes stellen.
ik ben dus jarno (calibrafreak) en ik ben 25 jaar oud.
mijn eerste calibra kocht ik toen ik 19 was en als je jong bent doe je wel eens gekke dingen.
deze calibra heb ik dan ook helemaal omgebouwt en heb ermee op diverse shows en meetings gestaan.
na een paar jaar begon deze echter steeds meer problemen te vertonen dat ik hem uiteindelijk maar verkocht heb.
jammer genoeg kan ik hem nergens meer vinden en ga ik er eigenlijk vanuit dat hij op de sloop geeindigd is.daarna kocht ik een seat ibiza waar ik kort in gereden heb omdat het gewoon niet mijn auto was.
die verkocht ik dus snel weer en kocht voor tijdelijk een peugeot 106 le mans edition maar ook die bleef niet lang bij me.
toen was ik het helemaal zat met auto’s en via een kennis een mazda 323 op lpg aangeschaft.
daar heb ik de laatste 2 jaar in gereden maar ook dat beviel me niet.vanaf de verkoop van mijn 1e calibra ben ik altijd op zoek geweest naar de perfect calibra zonder al te veel mankementen.
dit is natuurlijk zoals iedereen wel weet niet de makkelijkste opgave:)
maar toen ik vorige week met een maatje mee was om een auto voor hem aan te schaffen zag ik plots een wel hele bekende calibra staan.deze was namelijk van mijn oude overbuurman geweest.
ik meteen er op af om te kijken en ja hoor alles was zoals ik hoopte.het ging om een opel calibra 2,5 v6 automaat waar 128000 km op de teller stond.
gelukkig kende ik de vorige eigenaar en zijn vrouw (man is een maand geleden overleden) bevestigde mij dat haar man de eerste eigenaar was vanaf dat hij uit de fabriek kwam.
haar man had zelfs een map met de fabrieksfolder en daarin ook alle onderhouds papieren van deze auto.met vol trots een proefritje gemaakt en alles was te perfect voor worden.
snel een deal gesloten en sinds vorige week ben ik dus de trotse eigenaar van een mooie en vooral nette calibra v6.nu is mijn missie om deze vooral orgineel te houden dus geen gekke bumperkits er omheen maar gewoon zoals calibra hoort te zijn.
ook ik heb geleerd van mijn vorige calibra:Pverder zal ik wat foto’s plaatsen zodra mijn v6’je gepoetst is maar om dit topic niet leeg te laten wel wat foto’s van mijn 1e calibra.
nou ben ik dus druk bezig mijn nieuwe auto netjes te maken en ben dus op zoek naar advies:
1. heeft er iemand toevallig nog een dakhemel voor de verkoop (met dakraam)
2. er zitten kleine vlekjes op de blanke laklaag lijkt op ingedroogde regendruppels die er met wassen niet afgaan.
hoe poets ik dat op zonder dat ik de lak verkloot?3. ze hebben vanwege het stilstaan het gemini alarm afgesloten maar waar vind ik dat kastje?
ik wil weten welk nummer het is zodat ik op internet een schema kan vinden hoe het aangesloten moet worden.4. kan je ergens een nieuw scherm vinden voor je BC omdat er een paar streepjes missen die het niet doen.
het liefst met nederlandse sticker in plaats van het duitse wat ik nu heb.hopelijk kunnen jullie me even verder helpen dan kan ik namelijk de eerste puntjes door strepen:)
alvast bedankt,
groetjes jarno14 september 2009 om 11:09 #17522866Hoi Welkom hier.
Goed idee van je 2de Calibra!
14 september 2009 om 12:28 #17522867welkom op het opel forum. Een calibra moet gewoon goed laag liggen en brede wieltjes eronder.
Maar das mijn mening
14 september 2009 om 16:47 #17522868Een keer goed poetsen/polijsten doet denk ik wonderen met de lak.
Dan zie je die druppels al minder of misschien niet meer.Voor een hemel, verwijs ik je door naar het verkoop gedeelte op het forum :jerry
Voor de BC hetzelfde, of op ebay.de.
Verder is het wel een aparte calibra, met een opvallende, frisse kleur.
Vind het persoonlijk alleen jammer van de spoiler en de motorkap….Maar ja, das mijn mening.
14 september 2009 om 17:20 #17522869Ben benieuwd hoe hij eruit ziet, die geel/groene cali ziet er ook helemaal niet verkeerd uit trouwens :)
14 september 2009 om 18:29 #17522870hey die groene calibra was mijn oude hoor de cali die ik nu heb blijft zoals hij hoort te zijn:)
ik zal het eens proberen bij het verkoop gedeelte hopelijk dat ik daar meer succes heb dan bij de sloop daar was niks te vinden.
nogmaals ik hoop zo snel mogelijk foto’s te kunnen posten van mijn v6:thumbup
thnks voor de leuke reacties ik voel me al helemaal thuis hier:cool:
groeten,
jarno15 september 2009 om 09:37 #17522871het centrale kastje bouwen ze meestal weg onder het stuurhuis.dus ff je kappen onder je stuurhuis weg halen en meestaal zitten ze daar bij je stuurstang.we hebben al een aantal auto,s gehad met alarm en elke keer zitten ze bij het stuurstang.suc6.enne is wel fris opvallend kleurtje hoor.grtz
15 september 2009 om 10:07 #17522872thanks dan ga ik straks even zoeken:wors
16 september 2009 om 05:40 #17522873Ik heb nog wel een nette boardcomputer liggen voor de Calibra V6! 15 euro..
16 september 2009 om 05:56 #17522874Ik weet niet uit welke regio je moet komen, maar in Putten bij pieper staat momenteel een Calibra met dakraam.
Het hemeltje was zover ik heb zien in goede staat.16 september 2009 om 07:46 #17522875hey ik moet uit alkmaar komen dus putten is redelijk ver weg.
zoek eigenlijk iets dichterbij of eventueel iets wat per koerier verzonden kan worden.
maar super bedankt voor de moeite:thumbup:thumbup
groeten,
jarno16 september 2009 om 15:21 #17522876Hey das best dicht bij mij, woon in de buurt van Hoorn :)
Maareh wanneer komen die foto’s van je niewe cali nou es :angel16 september 2009 om 18:16 #17522877morgen :P sorry sorry sorry morgen komen ze er op:angel
groeten,
jarno23 september 2009 om 18:44 #17522878Sorry dat ze wat laat zijn maar hier de foto’s.
heb even de tijd genomen voor wat leuke foto’s en dit zijn ze geworden.Voor grotere foto’s verwijs ik jullie even naar mijn account van Cardomain(dit is geen spam)
Klikkerdeklik
om dit allemaal een beetje leesbaar te houden.hopelijk vinden jullie het wat:)
groeten,
jarno24 september 2009 om 14:15 #17522879Netjes hoor!
24 september 2009 om 15:36 #17522880Ziet er netjes uit alleen de velgen verpesten het een beetje, zien er wat oud uit…
Maar voor de rest super mooi: v6, leren interieur en dak raampje :wors
24 september 2009 om 17:19 #17522881tja die velgen:(
maar ja anders heb ik helemaal niks meer om te veranderen he:)
groeten
24 september 2009 om 20:09 #17522882dikke cupwieltjes eronder knalle, en zo laag mogelijk ;)
zoals een calibra eiglks hoort te zijn :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.