Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Nieuw Hier
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2010 om 15:56 #17225816
Zal me ff voorstellen hier ik ben Marc
En heb een Opel corsa 1.4 8v x14sz
En rij em al een jaar zonder problemen
Verder ben ik er van plan om er een C20NE in te lepelen.
Maar die eerst voorbereiden op een turbo.
Maarja aangezien ik geen monteur ben dacht ik ga een sop onderzoek uit. Wat er nu allemaal bij komt kijken om een blok klaar te maken voor een Turbo en wat voor 1 ik het beste kan pakken.Alles over de kortere aandrijf stangen en motor steunen en verstevigingen aan chassis en carrosserie weet ik onder tussen al en ben ik langzaam ook mee bezig die al in de auto te verwerken.(in ieder geval het gene waar je zo makkelijk bij komt zonder de motor eruit te halen)
Waarom geen XE20 of 20LET ?
Omdat ik zelf heel tevreden ben over de robuustheid van de 8 klepper blokken van Opel. En het is minder werk om in een 8v chassis een andere 8v te gooienHoop dat ik hier veel kan leren en vinden
11 september 2010 om 16:27 #17727578Originally posted by Marcus-Corsa
Zal me ff voorstellen hier ik ben Marc
En heb een Opel corsa 1.4 8v x14sz
En rij em al een jaar zonder problemenWelkom hier op het opel-forum marc,
Verder ben ik er van plan om er een C20NE in te lepelen.
Maar die eerst voorbereiden op een turbo.
Maarja aangezien ik geen monteur ben dacht ik ga een sop onderzoek uit. Wat er nu allemaal bij komt kijken om een blok klaar te maken voor een Turbo en wat voor 1 ik het beste kan pakken.kijk eens in het topic van Freek Corsa, hij rijdt met een turbo op een 8v. Meest gebruikte turbo voor deze ombouw is de td04
Alles over de kortere aandrijf stangen en motor steunen en verstevigingen aan chassis en carrosserie weet ik onder tussen al en ben ik langzaam ook mee bezig die al in de auto te verwerken.(in ieder geval het gene waar je zo makkelijk bij komt zonder de motor eruit te halen)
Lees ook op de site van max en mij http://www.corsa-novatuning.nl
Waarom geen XE20 of 20LET ?
Omdat ik zelf heel tevreden ben over de robuustheid van de 8 klepper blokken van Opel. En het is minder werk om in een 8v chassis een andere 8v te gooiendit is alleen grote onzin, de onderblokken zijn gelijk aan elkaar (op het inwendige na). Dus net als de steunen en assen. Ik leg er net zo makkelijk een xe in als een 8v.
Boeit geen drol. Een c20let is iets meer werk maar ook te doen als je het vaker gedaan hebt.
Hoop dat ik hier veel kan leren en vinden
Lijkt me wel :vertag
11 september 2010 om 17:22 #17727579Nog vragen ?
Corsaboy heeft je eigenlijk alles al uitgelegd ;)
11 september 2010 om 17:30 #17727580Inderdaad hartelijk bedankt voor de tips .
Het word nog een langdurig Project waarvan ik ook hopelijk zo snel mogelijk updates van heb.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.