Nieuw forumdeel ( Gestolen & Vernield)

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Nieuw forumdeel ( Gestolen & Vernield)

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240244
    Senatorman
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Beste Leden,

      Doordat er de laatste jaren veel van onze auto’s ontvreemd en vernield zijn, willen wij hier meer aandacht aan gaan geven, en op deze manier de kans op het terugvinden van de gestolen voertuigen verhogen.

      Is jouw auto voor vandalisten onder handen genomen, of nog erger, is je gehele auto gestolen? Maak dan een topic aan in dit forumdeel. Tevens mogen er in dit forumdeel ook schadegerelateerde onderwerpen worden geplaatst.

      Belangrijke tips voor het aanmaken van je topic,als je auto is gesloten.
      -Plaats veel recente en vooral duidelijke foto’s.
      -Vermeld duidelijke unieke kenmerken van jouw auto
      -Kenteken
      -Kleur
      -Km-stand (zo exact mogelijk)
      -Plaats delict
      -Tijd delict

      Het forumdeel is terug te vinden in de categorie “Overig” http://www.opel-forum.nl/viewforum.php?f=122

      #17906711
      manta73
        Lid sinds:
        21 February 2010

        We zullen er ongetwijfeld ontzettend boos op zijn als er een met liefde gekoesterde opel,beklad,vernield of gejat wordt.
        Maar ik denk dat het meer,het medeleven(van andere opelrijders) en de onrechtvaardigheid is.
        Alwaar hier de onvrede over wordt uitgesproken,dan dat het opelforum hier echt meer kan zijn als een papieren tijger.
        Vaak zijn het de opels die wij koesteren,die maar weinig dagwaarde meer hebben.
        Manta’s bv.
        Of een oude record
        Wij zijn allang niet meer intressant voor het echte inbrekersgilde.
        En vandalisme,is meestal willekeurig.
        Maar goed,neemt niet weg dat het je zomaar kan overkomen.
        Spiegel eraf,of dikke krassen.
        Of kwijt,opel foetsie.
        Als deze oproep een steentje kan bijdragen,ben ik er zeker voor,wie weet leverd het wat op

        #17906712
        Menerik
          Lid sinds:
          6 July 2008

          op de een of andere manier roept iedereen in mijn omgeving altijd maar dat we de oude opels gewoon weg moeten gooien, met het argument, BMW´s dat zijn pas auto´s. bullshit, als wij onze opeltjes behouden en onderhouden dan worden ze vanzelf geld waard. met dit topic kunnen we er onderling ook voor zorgen dat we zo goed en kwaad als het kan de auto´s ook kunnen behouden. ik moet zeggen, ik ben ook bij volvo actief en het vandalisme aan auto´s is bij opel veel hoger dan bij welk merk dan ook. net alsof opeltjes erom vragen ofzo. maar ik denk altijd maar zo, hoe harder men aan opel bashing doet, hoe meer ik me ervoor inzet om mijn kadettje te behouden. ook mijn dettje is gestolen geweest en als we op deze manier leden kunnen helpen is dat alleen maar mooi.

          #17906713
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            @Menerik wrote:

            op de een of andere manier roept iedereen in mijn omgeving altijd maar dat we de oude opels gewoon weg moeten gooien, met het argument, BMW´s dat zijn pas auto´s. bullshit, als wij onze opeltjes behouden en onderhouden dan worden ze vanzelf geld waard. met dit topic kunnen we er onderling ook voor zorgen dat we zo goed en kwaad als het kan de auto´s ook kunnen behouden. ik moet zeggen, ik ben ook bij volvo actief en het vandalisme aan auto´s is bij opel veel hoger dan bij welk merk dan ook. net alsof opeltjes erom vragen ofzo. maar ik denk altijd maar zo, hoe harder men aan opel bashing doet, hoe meer ik me ervoor inzet om mijn kadettje te behouden. ook mijn dettje is gestolen geweest en als we op deze manier leden kunnen helpen is dat alleen maar mooi.

            whahaha bmw
            bij mercedes weggegooit zeg dat maar tegen de mensen in je omgeving

            en helaas worden onderdelen schaarser / duurder voor onze oude opels
            en er zijn mensen die spelen daar op in door dan maar auto,s te stelen en te slopen
            om vervolgens die onderdelen weer te kunnen verkopen of zelf te gebruiken :fy1 :argue :argue :argue :argue :argue

            let wel ik ken gelukkig niet van die mensen
            en noem dus ook geen namen
            en sugereer dus ook c ker niet dat alle verkopers van onderdelen boefjes zijn ;)

            want zo erg is het gelukkig nog niet in de opel onderdelen wereld ;)

            #17906714
            gsi-maffia
              Lid sinds:
              15 December 2006

              @ Louwe beetje rustig aan over BMW he..

              Want die underpowered/overweighted American Crap van jou stelt nu ook eens niks voor..

              (sorry voor de off-topic)

              Vind t wel een goed plan om dit gecentreerd op t forum bij elkaar te zetten..
              Want om alle forum delen na te lopen elke dag is ook geen optie..

              #17906715
              DOCTOR007
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 November 2008

                Wat het ook moge zijn: JE BLIJFT MET JE KLAUWEN VAN ANDERE MANS EIGENDOMMEN AF. PUNT! :!:

                Hiermee zal (bijna) iedereen mee eens zijn.


                @manta73
                :
                “We zullen … levert wat op.” Klopt en mee eens. Maar en nu komt ‘ie dan… als je een goed onderhouden OPEL POWER 2 OPEL dan kan je op een gegeven moment in bezit zijn v.e. waardevolle klassieker. Wat weer meer van toegevoegde waarde is en kan zijn. De rest spreekt van zelf.

                #17906716
                origineelste
                  Lid sinds:
                  21 October 2005

                  de politcie gebruikt sms alert
                  kun je hier niet als je er voor aan meld een pm alert kunnen krijgen ?
                  ik kijk namelijk niet iedere dag of iedere week in het topic gestole auto,s?

                  #17906717
                  origineelste
                    Lid sinds:
                    21 October 2005

                    zo ja meld ik mij graag aan

                    #17906718
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      keer even terug via onnderstaande link, naar het hoofdvenster van dit nieuwe forumonderdeel “Gestolen & vernield”
                      viewforum.php?f=122

                      Dan zie je rechtsonderaan een link “abonneer op dit forum”
                      Ben je geabonneerd op dit forum deel dan krijg je elke nieuwe reactie een mailnotificatie.

                      #17906719
                      kaneelschep
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2004

                        Misschien wat sceptisch maar er komen altijd alleen maar 2-3 paginas van die standaard reacties die iedereen allang kent.
                        eigendom moet je van af blijven. Ik zou dit en dat met ze doen. Het zijn altijd weer die buitenlanders. Polen dit, dat. ik zal hier rondkijken voor je. als ze mijn auto pakken dan. De politie doet ook helemaal niks. Enz. enz. iedereen kent ze wel..

                        Misschien heb ik het mis hoor.
                        Want neem het niet verkeerd op, Ik gun het iedereen echt!! Er is weinig rotters.. Ik bedoel alleen: van medeleven krijg je je auto niet terug. ;)

                        Is er dan wel eens met behulp van iemand hier een ander zijn auto terug gevonden? Of de mensen gevonden die hem vernielden?

                        #17906720
                        waltwalt500
                          Lid sinds:
                          26 June 2011

                          Wat een ractie van jou kaneelschep!
                          eigenlijk wel over nagedacht of zomaar wat neergekalkt?

                          Goeie actie dit op deze site..als er niks gebeurd dan word iets iig helemaal niet teruggevonden.
                          het is tenminste iets wat op poten gezet is…als er niks word gedaan gebeurd er ook niks.

                          Senatorman…hoop dat het wat opleverd,als het zover is voor iemand :thumb

                          #17906721
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Volgens mij heb je het niet helemaal goed gelezen… Gezien ik er expres bij zet, dat als het werkt, het heel goed is en ik het iedereen gun!
                            Ik zeg alleen dat 2 pagina’s van weer dezelfde berichtjes geen bal helpt om je auto terug te vinden.
                            En vroeg dan ook serieus of er wel eens auto’s of dieven zijn gevonden via zo’n topic.
                            Dat is dus erg serieus. Ik denk alleen maar mee. Misschien wat te nuchter en te praktisch voor je..
                            En ja. mijn autos zijn ook gejat en leeggeroofd.. Voor je daar mee komt. Nooit meer iets van teruggezien of gehoord.

                            #17906722
                            waltwalt500
                              Lid sinds:
                              26 June 2011

                              Sorrie dan heb ik niet goed gelezen kaneelschep…

                              tuurlijk word er vaak gereageert van oww wat erg..oww zonde,,,,ohh en nou?……ohhh rip..oww rip dat….daar schieten mensen ook niks mee op dat is waar…maar er word wel een beetje om gevraagt he als men waarvan de auto is gejat het op deze site zet….tuurlijk schiet je met die woorden niks op…maar thats life man..er word zoveel gelult overal waar niemand wat aan heeft ;)

                              #17906723
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Ja tuurlijk.. Ik begrijp dat ook wel hoor! :) Sommige moeten het wel even van zich af schrijven. heel begrijpelijk.
                                Ik ben zelf alleen helemaal niet zo iemand ;) en weeeeer al die boehoepolitie verhalen ;) pfff….
                                Toch blijf ik geïnteresseerd of iemand weet of zo’n topic eens tot iets geleid heeft! Zo ja dan is het zeker wel handig om deze informatie sneller toegankelijk te maken door dit nieuwe forumdeel. :thumbup

                                #17906724
                                mayhem
                                  Lid sinds:
                                  13 June 2006

                                  Je vind er niks mee op deze manier.. word een uithuiltopic ipv dat je spullen worden gevonden.

                                  #17906725
                                  origineelste
                                    Lid sinds:
                                    21 October 2005

                                    ben ik het niet mee eens
                                    de golf 1 van mijn vriedin is ook gestolen geweest in oss
                                    dat is op wat vw fora gemeld
                                    3 dagen later is hij gevonden in arnhem
                                    schade
                                    2 sloten
                                    1 radio
                                    4 speakers
                                    3 bloemen stickers
                                    1/2 tank diesel

                                    en voor 100 euro was ik weer op weg
                                    inplaats van 1000

                                    en het was niks bijzonders aan de auto
                                    behave dat het een mk1 was

                                    #17906726
                                    origineelste
                                      Lid sinds:
                                      21 October 2005

                                      en ja ook daar werd ieder oost blokland gemeld
                                      junk en iedereen type wat auto,s steelt

                                      #17906727
                                      martin58
                                        Lid sinds:
                                        10 August 2010

                                        Als schadebehandelaar bij een grote verzekeringsmaatschappij doe ik ook graag een duit in het zakje.

                                        Doe bij totale diefstal van het motorrijtuig altijd zo snel mogelijk ( binnen 24 uur) aangifte bij de politie.
                                        Ook als je alleen WA verzekerd bent.
                                        Mocht er namelijk tijdens de diefstal bv. een aanrijding hebben plaatsgevonden, dan kun je in ieder geval aantonen dat de auto gestolen is/was. De verzekeraar zal het kenteken bij de RDW afmelden, zodat een eventueel tijdens de diefstal ontstane schade niet meer ten laste van jouw verzekering komt.

                                        De politie meldt de diefstal aan bij het bureau voertuigcriminaliteit. Kenteken komt dan op een signaleringslijst te staan. Bij tijdige melding loop je dan de kans dat voorkomen kan worden dat het motorrijtuig grensoverschrijdend verdwijnt.

                                        Bij partiele diefstal (bv diefstal navigatiesysteem) zal de verzekeringmaatschappij, voor zover dit risico verzekerd is) sowieso aangifte van je eisen. Dit is als een verplichting in de polisvoorwaarden opgenomen.
                                        Dit geldt eveneens bij vandalisme-schades (als je auto tenminste volledig casco verzekerd is).

                                        Mijn advies luidt echter: doe bij vandalisme-schade altijd aangifte bij de politie. Ook als je alleen Wa of Wa+ verzekerd bent
                                        Mocht de dader ooit worden aangehouden, dan weet de politie dat jij een van de of het slachtoffer(s) bent en kunnen zij contact met je opnemen..
                                        In de praktijk zal het niet vaak gebeuren dat je er nog iets van hoort, maar je weet maar nooit.

                                        Tot zover mijn adviezen. Doe er je voordeel mee

                                        #17906728
                                        manta73
                                          Lid sinds:
                                          21 February 2010

                                          Ja je weet maar nooit?
                                          Woorden als,ooit worden aangehouden.
                                          En mocht het zo zijn dan,ja dan wat.13 slagen om de arm.
                                          Binnen 24 uur aangifte.
                                          Nou dat zal je nog opbreken.
                                          Practijk is al lang anders.
                                          In t weekeind schade of erger.
                                          Mag je komen op t moment dat de diender zich beschikbaar wil stellen.
                                          En jij maar denken dat het helpt.
                                          Tja waar moet je je anders toewenden.
                                          Omrecht is je aan gedaan.
                                          En je wilt je verhaal kwijt.
                                          Logies.

                                          Mijn ervaring is,jammer genoeg zelfs al wordt de dader gepakt.
                                          Wat in mijn geval ook zo was(gelukkig) dat je van een kale kip niet kan plukken.
                                          Sterker nog,na dat m’n record rijdend met de dader er in.
                                          Werd staande gehouden.
                                          En ik mijn bolide terug mocht halen,eindelijk.
                                          Ook een heel verhaal,maar goed doet er niet toe.
                                          Men de sleepkosten op mij wilde verhalen.
                                          Ik ben er toch niet schudig aan dat 1 of andere mafkees m’n auto jat

                                          #17906729
                                          candy
                                            Lid sinds:
                                            2 March 2011

                                            heb mij aangemeld omdat ik het wel belangrijk vind mee te kunnen helpen als iets op marktplaats of waar dan ook verschijnt.

                                            opel rijder blij , dief opgepakt :D

                                            #17906730
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              @gsi-maffia wrote:

                                              @ Louwe beetje rustig aan over BMW he..

                                              ” “lichten upp
                                              whahahahaha
                                              was van mij ook enkel n reactie op de vorige post heb persoonlijk helemaal niets tegen bmw / bmw rijders
                                              sterker nog ben zelf rustig aan het kijken voor een e30 met motorschade ;)
                                              heb trouwens tegen geen enkel merk wat ;)

                                              Want die underpowered/overweighted American Crap van jou stelt nu ook eens niks voor..

                                              dit klopt dus niet helemaal ;)
                                              maar mag jij gerust vinden ;) til ik niet zwaar aan :jerry
                                              en bovendien ben ik die chevy,s ook aan het opruimen ;)

                                              maar als ik ergens in t algemeen op reageer en ook nog
                                              als geintje bedoeld ;)
                                              is het wat raar dat jij wel persoonlijk wordt
                                              maar ook dat raakt mij verder niet ;)

                                              verder heb je wel gelijk ontopic maar weer ;)

                                              (sorry voor de off-topic)

                                              Vind t wel een goed plan om dit gecentreerd op t forum bij elkaar te zetten..
                                              Want om alle forum delen na te lopen elke dag is ook geen optie..

                                              #17906731
                                              Dominic
                                                Lid sinds:
                                                17 December 2009

                                                vaag topic zo.. :jerry

                                                #17906732
                                                noci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 March 2010

                                                  Als er alleen maar welles nietes verhalen opkomen en geen gestolen auto’s heeft deze topic weinig zin !
                                                  Als het aan mij ligt alles eraf halen en alleen gestolen dingen plaatsen !

                                                  #17906733
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    @noci wrote:

                                                    Als er alleen maar welles nietes verhalen opkomen en geen gestolen auto’s heeft deze topic weinig zin !
                                                    Als het aan mij ligt alles eraf halen en alleen gestolen dingen plaatsen !

                                                    Inderdaad.
                                                    Dit topic wordt gesloten, en binnenkort opgeschoond. Alleen mijn eerste bericht blijft staan, met de tips voor het plaatsen van een topic als je auto gestolen is.

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Het onderwerp ‘Nieuw forumdeel ( Gestolen & Vernield)’ is gesloten voor nieuwe reacties.