Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Nieuw forum lid
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 februari 2018om 12:35 door Senatorman.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2018 om 22:00 #18351575
Hallo Ik ben Rene Minnebo 45 jaar en een liefhebber van auto’s, oud en nieuw. Woon in Krommenie, heb mijn eigen werkplaats waar ik klus aan mijn auto’s
Aangezien het big opel forum meer dood dan levend was heb ik hem een tijd geleden van mijn ipad gehaald, ik kreeg een error en ik was er klaar mee dus eraf die handel. Wel zonde van het forum was daar al vanaf 2004 lid van maar er zat gewoon geen leven meer in. Sommige onderwerpen was jaren niet op gereageerd. Laatst toch nog even gespiekt maar het lijkt wel of het hele forum weg is.
Waarom was ik daar lid, nou ik heb nl een originele Hollandse Opel Admiral uit 1997. Niet rijdend hij staat op dit moment op de 4 koloms hefbrug te wachten op een totale restauratie. De bedoeling is dat hij weer in showroom staat word. De 2,8 6 cil met dubb zenith en 3 traps aut word vervangen voor dikke V8 5,7 ltr met 4 traps automaat of schakelbak.
Verder ben ik eigenlijk een Volvo man. Heb een Volvo Amazon (california import) uit 1966 gerestaureerd, weer verkocht en een california import 82er 245 gekocht met die prachtige Amerikaanse neus en full options. Helaas gooide die l…..l Hannes van een Weekers roet in het eten en nu staat deze bolide in de werkplaats te wachten tot ze 40 jaar is.
Dagelijks verplaatsen we ons in een 97er volvo 945 het is een 2,3 LPT versie met 135 pk en een heerlijk koppel in de lage toeren. Het is een echt werkpaard. Wat ik daar al mee vervoerd heb is ongelofelijk. Trouwens de 245 is ook ondanks de 2,1 injectie ook behoorlijk gebruikt als werkpaard.
Ik vind die oude Volvo’s heerlijke auto’s, je kan ze mishandelen tot en met en ze blijven rijden. Maar ik wil nieuwer en luxer rijden en bruin de beer trekt het niet om een bijvoorbeeld een V70 uit 2012 te kopen. Dus ga ik om mij heen kijken. Er is bijvoorbeeld een Citroën C4 grand Picasso de revue gepasseerd, de Ford S-max 2,0, een dure auto in aanschaf als je een recente wilt en ik wil een auto van maximaal 150.000 km. De Opel Zafira 1,6 – 1,8 of de 2,2 zou ik ook wel willen. Deze laatste heeft meer de voorkeur dan de Citroën en de ford.
Maar bij toeval kwam de insignia voorbij en ik wist van het type maar het model heeft mij nooit gegrepen tot ik me meer ging verdiepen en is ging kijken wat zo een ding weegt en kost in aanschaf en hoe zijn de reviews. De eerste 2 stonden mij wel aan maar die reviews en wat ik lees over de M32 bak doet mij twijfelen of ik er goed aan doe. Maar ik vind het zo een verdomd mooie wagen. Dat dashboard prachtig. En zo luxe heb ik nog nooit gereden.
Hoe kom ik erachter wanneer opel overgestapt is op de verbeterde bak. Is dat het bouwjaar of moet ik een motor code of bak code in de gaten houden. Zag trouwens dat de Zafira dezelfde bak had.
Ik ga mij nog even verder verdiepen in de insignia maar alle input van jullie is ook van harte welkom. Zal tzt mijn Admiral ook even showen en de rest van de auto’s ook.
Gr Rene
1 februari 2018 om 22:12 #18352434Nou ik had toch wel een warmer welkom verwacht het big opel forum was een dood zootje maar het is hier net zo. Maar eigenlijk ook maar beter zo. Heb besloten dat de opel insignia het niet gaat worden. We gaan voor een 2015 Mitsubishi phev. Hebben een laadpaal voor de deur sinds kort dus ik ben altijd van een parkeerplek voorzien. Nou jongens veel succes met het forum. Zal tzt als de Opel Admiral naar de restaurateur is wat posten met wat plaatjes. Niet teveel in 1 keer. Eerst maar is kijken hoe de respons is. Zonde van mijn tijd als er toch niemand reageert. Mazzel
1 februari 2018 om 23:08 #18352435Inderdaad raar dat je na zo’n mooie introductie geen reactie ontvangt, en iemand die met zijn capslock aan niet de moeite neemt om zich voor te stellen en direct met de vraag komt krijgt wel veel reactie.
Aan jouw introductie kunnen velen een voorbeeld nemen.
Mooi verhaal heb je, maar heb zelf geen antwoord op je vragen.
Misschien dat een ander lid je vraag kan beantwoorden.2 februari 2018 om 12:23 #18352446Hoi Senatorman,
Bedankt voor je positieve feedback. Wat betreft de vragen die ik had over de opel insignia sports tourer zijn niet meer van belang. Ik vind de auto verschrikkelijk mooi maar er staan er teveel te koop van onder de ton aan km en gezien ik niet zit te wachten op een bakrevisie van x duizend euro valt de opel toch af. Mijn vrouw heeft daarnaast ook meer de voorkeur voor een hogere instap. En een Mitsubishi outlander plug in is qua mrb ook aantrekkelijk.
Maar ik verdwijn hier niet helemaal hoor ik heb nog een Opel Admiral.
Weet jij trouwens of het big opel forum ergens anders actief is, of zijn ze echt ermee gestopt.
2 februari 2018 om 12:35 #18352447Big Opelclub heeft een nieuwe clubsite. Het forum hebben ze niet meer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.